762
|

Ράκελ Γουέλς: Ενα sex symbol γίνεται 80 ετών

Protagon Team Protagon Team 5 Σεπτεμβρίου 2020, 13:25

Ράκελ Γουέλς: Ενα sex symbol γίνεται 80 ετών

Protagon Team Protagon Team 5 Σεπτεμβρίου 2020, 13:25

Για τους νέους της δεκαετίας του 1960 υπήρξε μια έκρηξη αισθησιασμού σε μεγάλη οθόνη —ουρές στα σινεμά για να τη δουν απλώς να κάνει ένα ντους στο δευτεροκλασάτο γουέστερν «Τα 100 τουφέκια» (1969), άλλωστε αυτή η αποκαλυπτική εικόνα της κοσμούσε τα πόστερ. Για τους νέους της δεκαετίας του 1990 ήταν μια ηχώ αισθησιασμού από το παρελθόν των γονιών τους — η αφίσα της από το «One Million Years B.C.» (1966) αντικατέστησε αυτή της Ρίτα Χέιγουορθ στο κελί του Τιμ Ρόμπινς στο εμβληματικό «The Shawshank Redemption». Δεν υπήρξε ποτέ σπουδαία ηθοποιός, ούτε σπουδαία τραγουδίστρια. Ομως υπήρξε ένα σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής που το σεξ έπαυε να είναι ταμπού και γινόταν επανάσταση. Αυτή η εντυπωσιακά όμορφη γυναίκα, η Ράκελ Γουέλς, έγινε 80 ετών

Η Γουέλς γεννήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου του 1940 στο Σικάγο, αλλά η οικογένειά της μετακόμισε στην Καλιφόρνια —το κάλεσμα της Χρυσής Πολιτείας και της Route 66 ήταν ακατανίκητος πειρασμός. Τα υπόλοιπα είναι (κινηματογραφική) ιστορία. Το «μπόλιασμα» βολιβιανής και ιρλανδικής καταγωγής δημιούργησε μια γοητευτική κοπέλα που κέρδισε όλους τους διαγωνισμούς ομορφιάς στο Σαν Ντιέγκο που με τη σειρά τους την οδήγησαν στην τηλεόραση να λέει τον καιρό και έπειτα, μέσα από τη μήτρα της καλιφορνέζικης ευδαιμονίας, στο Χόλιγουντ —διόλου τυχαία ο πρώτος της μεγάλος ρόλος ήταν στο «Α Swinging’ Summer» (1965), ένα σαχλό νεανικό μιούζικαλ στο οποίο δεν υπήρχε άτομο που να φοράει κάτι παραπάνω από το μαγιό του.

Ήταν η εποχή που η κινηματογραφική βιομηχανία έψαχνε απεγνωσμένα ένα νέο sex symbol μετά τον χαμό, το 1962, της Μέριλιν Μονρόε. Η Γουελς δεν θα γινόταν ποτέ Μονρόε. Αλλά η στιγμή που αναδύθηκε με το προϊστορικό της μπικίνι από τη θάλασσα στο «One Million Years B.C.» κατέκτησε τις καρδιές των ανδρων στα μέσα των 60s και των γιών τους —η αφίσα της από την ταινία υπήρξε η πιο ευπόλητη όλων των εποχών και η ίδια έγινε η νέα φαντασίωση στα εφηβικά δωμάτια.

Αναπόφευκτα η Γουέλς τυποποιήθηκε στους μονοδιάστατους ρόλους της εκρηκτικά σέξι πρωταγωνίστριας, ωστόσο αυτή της η παρουσία είχε κάτι το ξεχωριστό. Ηταν μια δυναμική ηρωίδα που στεκόταν όχι συμπληρωματικά αλλά ανταγωνιστικά απέναντι στους συμπρωταγωνιστές της —η σαγήνη της στα «100 τουφέκια» εξαφανίζει τον Τζιμ Μπράουν και τον Μπαρτ Ρέινολτς, ενώ στο «Μπαντολέρο» (1968) στέκεται πλάι σε ιερά τέρατα όπως ο Τζίμι Στιούαρτ και ο Ντιν Μάρτιν.

Επίσης, εκείνη την εποχή θα παίξει μαζί με τον Φρανκ Σινάτρα στο θρίλερ «Στα Ίχνη του Εγκλήματος» και με τον Πίτερ Σέλερς και τον Ρίνγκο Σταρ στην κωμωδία «The Magic Christian» (1969) που στην Ελλάδα προβλήθηκε με τον τίτλο «Δύο Εύθυμοι Γλεντζέδες».

Αρχετυπική Ράκελ Γουέλς στο «The Magic Christian» (1969) όπου έπαιξε με τον Πίτερ Σέλερς και τον Ρίνγκο Σταρ των Beatles

Οπως σημείωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο αφιέρωμα που υπέγραψε ο Χάρης Αναγνωστάκης, η Γουέλς για πρώτη φορά αναγνωρίστηκε για κάτι παραπάνω από το όμορφο κορίτσι με το τέλειο σώμα το 1973, όταν υποδύθηκε την Κονστάνς στην ευχάριστη μεταφορά του «Ο Νταρτανιάν και οι Τρεις Σωματοφύλακες» του Ρίτσαρντ Λέστερ, δίπλα σε τρεις αστέρες της εποχής, τους Όλιβερ Ριντ, Μάικλ Γιορκ, Κρίστοφερ Λι, Φέι Ντάναγουεϊ και Ρίτσαρντ Τσάμπερλεν. Κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα, αφού πέρα από τη γοητεία της φανέρωσε και τις υποκριτικές της ικανότητες και μάλιστα ως κωμικού. Υπήρξε ακόμη μία φορά υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα. Ήταν το 1987 όταν θα πρωταγωνιστήσει, επιτέλους, σε ένα δράμα, το «Right to Die», υποδυόμενη μια γυναίκα που έπασχε από σοβαρή νόσο.

Η Γουέλς με τον Μάικ Γιόρκ στους «Τρεις Σωματοφύλακες» (1973)

Κατ’ ουσίαν η Γουέλς συμπλήρωσε την Τζέιν Φόντα καθώς και οι δύο ενσάρκωσαν το νέο είδος χολιγουντιανής γυναίκας χωρίς βέβαια ποτέ να τη φτάσει σε ερμηνευτικό μεγαλείο ούτε όμως και σε σκάνδαλα που θα γέμιζαν τις φυλλάδες. Με έναν τρόπο οι δρόμοι τους υπήρξαν παράλληλοι. Στα 80s η Φόντα εισήγαγε την αεροβική γυμναστική, η Γουέλς πρότεινε μέσω βιντεοκασετών ένα εναλλακτικό πρωτοποριακό τρόπο εκγύμνασης βασισμένο στη γιόγκα και την υγιεινή διατροφή, ενώ  επεκτάθηκε και στον τομέα των καλλυντικών.

Κάποιοι λένε ότι η Γουέλς γεννήθηκε σε λάθος εποχή. Σήμερα, αν ήταν στην ακμή της, θα ήταν ιδανική για τις ταινίες με υπερήρωες που γυρίζονται πλέον σωρηδόν και υπάρχει ανάγκη για γυναικείους ρόλους. Το πακέτο το είχε όλο: όμορφη, αθλητική, δυναμική, σέξι και παρότι όχι ιδιαιτέρως ψηλή (1,68) κατάφερνε, με την πληθωρική παρουσία και το χιούμορ της να γεμίζει την οθόνη. Όμως κάνουν λάθος. Η Γουέλς γεννήθηκε ακριβώς την εποχή που έπρεπε.