564
| Ford/CreativeProtagon

Ο Ελληνας που σχεδιάζει αυτοκίνητα για τη Ford

|Ford/CreativeProtagon

Ο Ελληνας που σχεδιάζει αυτοκίνητα για τη Ford

Η επαγγελματική κάρτα του Γιώργου Σαριδάκη γράφει «Director, Interior and Exterior Design, Ford of Europe». Σημαντική θέση για ένα εξίσου σημαντικό αυτοκίνητο για τη Ford. Είναι μια ιδιαίτερη μετάβαση για την εταιρεία. Το Puma δεν έχει καμία σχέση με το μικρό, 2+2, άμεσο και ελαφρώς εκκεντρικό κουπέ που θυμόμαστε απ’ τα παλιά. Είναι, ως γνωστόν, ένα SUV. Με μόνο κοινό είναι το όνομα.

Η πρόκληση τού να σχεδιάσεις απ΄την αρχή ένα αυτοκίνητο με το οποίο μοιράζεται μόνο το βαφτιστικό του έχει ιδιαίτερο χαρακτήρα. Ο Γιώργος Σαριδάκης μοιράζεται μαζί μας τη σκέψη πίσω απ΄το Puma.

Όπως σημειώνει, «η όλη ιδέα κατέληξε στην ανάγκη να δημιουργηθεί ένα πρακτικό όχημα. Αλλά ταυτόχρονα ένα αυτοκίνητο που έπρεπε να ξεχωρίζει με το εμβληματικό προσωπείο του. Αυτό που κάνει το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι διαθέτει δυνατές αναλογίες. Είναι 55 χιλιοστά πιο φαρδύ από ένα Fiesta, για παράδειγμα».

Ο Σαριδάκης ανήκει στη νέα γενιά Ελλήνων που κατέχουν μια σημαντική θέση στην αυτοκινητοβιομηχανία και καθορίζουν πράγματα. Όπως, για παράδειγμα, ο Αλέξανδρος Λιώκης που εργάζεται στο Centro Stile της Alfa Romeo ή ο Βασίλης Κόπελας ως Product Planner της Toyota Europe.

Ο δρόμος προς την κορυφή

Ο Σαριδάκης γεννήθηκε στην Κρήτη, το 1971, από έλληνα πατέρα και σκωτσέζα μητέρα. Τα πρώτα χρόνια της ζωής του μεγάλωσε και πήγε σχολείο στην Ελλάδα. Στα δέκα του χρόνια μετακόμισε στη Σκωτία. Αργότερα, πήρε πτυχίο αεροναυπηγικής, μάστερ στον τομέα του Quality Management ενώ διέθετε και σχεδιαστικό ταλέντο που πιστοποιήθηκε στο Royal College of Art του Λονδίνου.

Σπούδασε σχεδιασμό αυτοκινήτων, πήρε το μάστερ του και άμεσα προσλήφθηκε από την Toyota, το 1997, για την οποία εργάστηκε στις Βρυξέλλες. Τρία χρόνια αργότερα μεταπήδησε στη Ford και μετακόμισε στη Νότια Καλιφόρνια για να αναλάβει σχεδιαστικά καθήκοντα στα προϊόντα των Lincoln-Mercury, που ανήκουν στο portfolio της Ford.

Η φιλοσοφία σχεδίασης του Ford Puma

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, «η πρόκληση με το νέο Puma ήταν να δημιουργήσει το πιο όμορφο αυτοκίνητο που μπορεί να αποκτήσει κανείς». Στην κατηγορία, προφανώς. «Αλλά συγχρόνως ένα πρακτικό και ευρύχωρο crossover εμπνευσμένο από τα μοντέλα της κατηγορίας SUV». Με κομψή, σπορτίφ και γοητευτική σχεδίαση, το νέο Puma έρχεται να αναβαθμίσει την αρχιτεκτονική μοντέλων της κατηγορίας B της Ford υιοθετώντας ένα πλαίσιο με βελτιστοποιημένο μεταξόνιο και μετατρόχια.

Ευρύχωρο εσωτερικό με ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό

Η βασική πηγή έμπνευσης στο σχεδιασμό του εσωτερικού του νέου Ford Puma προήλθε από τον τρόπο που διαμορφώνει κανείς τη διακόσμηση του σπιτιού του. Για παράδειγμα, η Ford, χάρη στον πρωτοποριακό σχεδιασμό, κατάφερε στο νέο Puma να αξιοποιήσει ιδανικά το χώρο φόρτωσης χωρητικότητας 456 λίτρων. Ο Σαριδάκης έλαβε υπόψιν υπόψη την ευαισθησία αλλά και τις υψηλές απαιτήσεις των αγοραστών στον τομέα των μεταφορικών δυνατοτήτων του. Έτσι, δημιουργήθηκε το MegaBox, ένας έξτρα αποθηκευτικός χώρος 80 λίτρων στο κάτω μέρος. Είναι επενδυμένος με αδιάβροχο υλικό που επιτρέπει όχι μόνο το πλύσιμό του και την απομάκρυνση τυχών ακαθαρσιών, αλλά και την αποστράγγιση του νερού μέσα από μία ειδικά σχεδιασμένη οπή που βρίσκεται στο κάτω μέρος.

(Δείτε το βίντεο, επάνω, για τη σχεδίαση του νέου Puma που είναι διαθέσιμο και στην Ελλάδα με τιμές που ξεκινούν από €20,097 ευρώ. Τα νέα αυτοκίνητα αναμένονται στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2020).


  • Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars