699
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις και (αριστερά) ο Σον Μπιν πρωταγωνιστούν στην «Ανεμώνη» σε σκηνοθεσία του Ρόναν Ντέι Λιούις | Plan B Entertaiment / instagram:@ronandaylewis / Creative Protagon

Η επιστροφή του ανυπέρβλητου Ντάνιελ Ντέι Λιούις

Protagon Team Protagon Team 19 Σεπτεμβρίου 2025, 18:43
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις και (αριστερά) ο Σον Μπιν πρωταγωνιστούν στην «Ανεμώνη» σε σκηνοθεσία του Ρόναν Ντέι Λιούις
|Plan B Entertaiment / instagram:@ronandaylewis / Creative Protagon

Η επιστροφή του ανυπέρβλητου Ντάνιελ Ντέι Λιούις

Protagon Team Protagon Team 19 Σεπτεμβρίου 2025, 18:43

«Αμαρτία εξομολογουμένη» δεν είναι αμαρτία, λέει το γνωστό ρητό. Οπότε ο αναμάρτητος μπορεί να πετάξει πρώτος τον λίθο στον Ντάνιελ Ντέι Λιούις, ο οποίος σε αποκλειστική συνέντευξή του στο περιοδικό «Rolling Stone» αποκηρύσσει την έξοδό του από την υποκριτική, την οποία ο ίδιος είχε δημοσιοποιήσει το 2017 μετά την «Αόρατη κλωστή».

Σήμερα, λοιπόν, στην κοινή συνέντευξή του με τον γιο του, τον 27χρονο Ρόναν, δηλώνει: «Ποτέ δεν ήταν πραγματική πρόθεσή μου να αποσυρθώ. Ηθελα απλώς να σταματήσω έναν συγκεκριμένο τύπο δουλειάς και να δοκιμάσω κάτι άλλο. Βλέποντάς το πλέον όλο αυτό από απόσταση, θα έλεγα ότι ήταν προτιμότερο να κρατήσω το στόμα μου κλειστό δημοσίως».

Η συνέντευξη με τον Ντέιβιντ Φίαρ γίνεται εν όψει της κυκλοφορίας της ταινίας «Ανεμώνη» (στις 3 Οκτωβρίου), όπου ο γιος –από τον γάμο με τη σκηνοθέτρια Ρεμπέκα Μίλερ– σκηνοθετεί τον πατέρα και τον Σον Μπιν. Η επίσημη σύνοψη έχει ως εξής: «Με φόντο τη Βόρεια Αγγλία, ένας μεσήλικας (ο Μπιν) ξεκινά ταξίδι στο δάσος με σκοπό να επανενωθεί με τον ερημίτη αδελφό του (ο Ντέι Λιούις). Οι δυο τους συνδέονται με ένα μυστηριώδες και πολύπλοκο παρελθόν, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα η σχέση τους να είναι εύθραυστη και ενίοτε τρυφερή, για πάντα στιγματισμένη από ένα συμβάν που τους συγκλόνισε μερικές δεκαετίες νωρίτερα».

Στη συνεργασία με τον γιο του, ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ανακάλυψε ότι η «φωτιά έκαιγε ακόμα μέσα του». Και αυτό επειδή ο φόβος του ήταν ότι πρέπει κάθε φορά να ανακαλύπτεις από την αρχή τη θέρμη και το ενδιαφέρον όταν ξεκινάς μια καινούργια ταινία. «Οσο μεγαλώνω, μου παίρνει ολοένα και περισσότερο χρόνο για να επιστρέψω εκεί που καίει ακόμη η φωτιά. Αλλά δουλεύοντας με τον Ρο (σ.σ.: το υποκοριστικό του γιου του) τη βρήκα ξανά. Ηταν καθαρή απόλαυση να περνάω μαζί του τόσο χρόνο».

Για τον ίδιο η μαγεία ενός σκηνοθέτη –είτε πρόκειται για τον γιο του είτε για τον Σκορσέζε είτε για οποιονδήποτε άλλο– είναι η δημιουργία του κατάλληλου πλαισίου μέσα στο γύρισμα ώστε να απελευθερωθούν όλες οι δημιουργικές δυνατότητες των ηθοποιών. «Μια συνθήκη που επιτρέπει την ελευθερία έκφρασης όπου όλα είναι πιθανά. Οπου δεν υπάρχει τίποτα που να μην πρέπει να δοκιμάσεις» λέει ο ίδιος.

Και με αυτό τον τρόπο συνεργάστηκε με τον Ρόναν. «Το μεγαλύτερο μέρος της συζήτησής μας για τα βασικά είχε τελειώσει — είχαμε συζητήσει πολλά για κάθε πτυχή εκ των προτέρων, από το κάστινγκ μέχρι τους επικεφαλής των τμημάτων και όλα τα άλλα. Αλλά μέχρι να φτάσουμε στο πλατό, οι σημειώσεις του Ρόναν ήταν πολύ συγκεκριμένες. Δεν ήταν κυριολεκτικές. Γιατί δεν υπάρχει τίποτε χειρότερο από τις γα****ς κυριολεκτικές σημειώσεις. Ολες πρέπει να δίνονται με κάποια λοξή γωνία».

Κάποια στιγμή ο δημοσιογράφος που τους παίρνει συνέντευξη στο Chelsea Hotel του Μανχάταν κάνει την ερώτηση που ίσως περιμένουν οι περισσότεροι: πώς μπορεί να λειτουργήσει σε καλλιτεχνικό επίπεδο η σχέση αίματος που έχουν σκηνοθέτης και ηθοποιός; Με την έννοια ότι η ίδια η ταινία αφορά την κληρονομιά που αφήνουν οι πατέρες στους γιους τους. «Δεν υπάρχει τίποτε ρητά αυτοβιογραφικό» απαντάει ο Ρόναν.

«H ιδέα για τις “αμαρτίες γονέων” χρησιμοποιείται κι αυτή με την αρχετυπική της διάσταση. Υπάρχει όμως αυτό το μυστήριο της προηγούμενης ζωής των γονιών, ειδικά της προηγούμενης ζωής του πατέρα και αυτή η ταυτόχρονη εμμονή με το να ζεις κάποιον και να μην μπορείς ποτέ να τον γνωρίσεις πραγματικά. Ή να μοιάζεις στους γονείς σου με τρόπους που ποτέ δεν είχες διανοηθεί». Στο σημείο εκείνο ο πατέρας Ντάνιελ μιλάει από την άλλη όχθη. «Ξέρεις τι θα ήθελες να διδάξεις στα παιδιά σου, αλλά δεν μπορείς απαραίτητα να υποθέσεις ότι τα διδάγματα αυτά θα αφομοιωθούν ή θα μαθευτούν. Κατά μία έννοια, οι αγωνίες μας βρίσκονται πολύ κοντά».

Για την ιστορία, το 2017 ο εκπρόσωπος του Ντέι Λιούις είχε δηλώσει μετά το τέλος των γυρισμάτων της «Αόρατης κλωστής», σε σκηνοθεσία Πολ Τόμας Αντερσον: «Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις δεν θα εργάζεται πλέον ως ηθοποιός… Πρόκειται για προσωπική απόφαση και ούτε ο ίδιος ούτε οι εκπρόσωποί του θα προβούν σε άλλο σχόλιο». Ο ηθοποιός πάντως είχε αποσυρθεί εν μέρει από την υποκριτική όταν ολοκλήρωσε τον «Μποξέρ» του Τζιμ Σέρινταν. Από το 1997 ξαναμπήκε στην περιπέτεια με τις «Συμμορίες της Νέας Υόρκης» του Μάρτιν Σκορσέζε το 2002.


Η «Ανεμώνη» θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης (26/9 – 13/10) και θα κυκλοφορήσει σε επιλεγμένους κινηματογράφους στις 3 Οκτωβρίου

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...