895
Η Spectre, το πρώτο αμιγώς λεκτρικό μοντέλο της Rolls, κοστίζει τουλάχιστον 1 εκ. λίρες και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρείας |

Η Rolls-Royce Spectre στο ρετιρέ των ηλεκτρικών

Η Spectre, το πρώτο αμιγώς λεκτρικό μοντέλο της Rolls, κοστίζει τουλάχιστον 1 εκ. λίρες και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρείας
|

Η Rolls-Royce Spectre στο ρετιρέ των ηλεκτρικών

To 1955 η διαφήμιση για την, τότε καινούργια, Rolls-Royce Silver Cloud έγραφε: «Στα 100 χλμ/ώ, το μόνο που ακούγεται οδηγώντας την είναι το τικ-τακ του ρολογιού». Έλεγε αλήθεια. Οι Rolls ανέκαθεν προσέφεραν αυτό το μονωτικό, υπερπολυτελές κουκούλι από τις έγνοιες του κόσμου και τις όποιες μηχανολογικές τριβές. Στο εσωτερικό τους οφείλουν να σε κάνουν να αισθάνεσαι βασιλιάς – είτε είσαι είτε τον υποδύεσαι.

Αντίστοιχα, δεν ξέρω πόσο πρωτότυποι θα έπρεπε να είναι οι σημερινοί διαφημιστές της εταιρείας όταν έχουν μπροστά τους τη νέα, πρώτη ηλεκτρική Rolls, στα χρονικά της εταιρείας,  τη Spectre που βλέπετε στις φωτό. Κι αυτό γιατί, αν τότε, μερικές δεκαετίες πριν, το μόνο που ακουγόταν ήταν το ρολόι, τι θα πρέπει να γράψουν σήμερα για ένα αυτοκίνητο που εξ ορισμού, ως ηλεκτρικό, δεν κάνει θόρυβο; Όμως, η αταραξία εν κινήσει μάλλον δεν είναι πλέον το πρώτο ζητούμενο για τη βρετανική εταιρεία – ιδιοκτησίας BMW από το 2003, για να θυμίζουμε ποιος κάνει κουμάντο. Το επίμαχο ζητούμενο είναι να μπει κι αυτή (η Bentley, για παράδειγμα, έχει επίσης ανακοινώσει την ηλεκτρική της ατζέντα) στη νέα, αναδυόμενη αγορά. Για να ‘μαι πιο συγκεκριμένος, στα ρετιρέ των EV (Εlectric Vehicle).

Ο έναστρος «ουρανός» – η Rolls το λέει ‘’star-lit sky’’- μέσα στο εσωτερικό υπερπολυτελείας της Spectre

Αναμενόμενα, η Spectre (που μπορείς να τη θυμάσαι εύκολα καθώς συνειρμικά παραπέμπει στο ‘’Spectrum’’ του Τζέιμς Μποντ) είναι μεγάλη, υπερχλιδάτη και βαριά. Πόσο; Σε μήκος σχεδόν πλοίο, σαν Κουίν Ελίζαμπεθ σε τροχούς. Για την ακρίβεια, 5,45 μέτρα. Σε βάρος, επίσης. Ένα τσικ πριν τους τρεις τόνους ζυγίζει το καμάρι της ευμάρειας. Κάποια 2.975 κιλά. Βάλτε μέσα επιβάτες, καύσιμα, βαλίτσες Louis Vuitton (εμ, τι φαντάζεσαι, από τα Τζάμπο;), συμπαρομαρτούντα και το νούμερο ανεβαίνει σε τιμές ημι-νταλίκας. Για να κινηθεί, λοιπόν, αυτός ο όγκος χρειάζονται μπαταρίες επιπέδου διαστημόπλοιου που έχει τη δύσκολη δουλειά τού να υπερνικήσει αδράνεια επιπέδου Κανάβεραλ. Η εταιρεία, τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, δεν έχει ανακοινώσει το μέγεθος των μπαταριών, όμως η Rolls, παρά τον όγκο και τα κιλά της, δεν είναι κανένα πολυτελές ψοφίμι. Ποτέ δεν ήταν. Άλλωστε πώς θα γαλιφιάσει πελάτες της που είχαν μάθει σε εκείνον τον υπέροχο V12 της BMW; Ο επίσημος χρόνος επιτάχυνσης της Spectre δίνει, λοιπόν, μόλις 4,2 δευτερόλεπτα για τα 0-100 ενώ η ισχύς έχει ανέβει στους 577 ίππους. Και, φανταστείτε, όλο αυτό το θηρίο είναι, κατά τη συνήθη πρακτική, κατασκευασμένο από αλουμίνιο – πού να ΄ταν κι από ατσάλι που είναι βαρύτερο.

Η επιτάχυνση είναι μόλις 4,2’’ για τα πρώτα 0-100 χλμ/ώ. Καθόλου άσχημα για ένα «Κουίν Ελίζαμπεθ» τριών τόνων και πεντέμιση μέτρων

Επί του οπτικού, οι γραμμές παραπέμπουν σχεδιαστικά και αυτονόητα μόνο σε Rolls. Ο χαρακτηριστικός θυρεός σε ρόλο «ψυγείου» -σε εισαγωγικά καθώς, ως ηλεκτρικό, δεν το χρειάζεται-, οι τετράγωνες ακμές, ο εκπεμπόμενος συβαριτισμός. Είναι όλα εδώ. Όπως και το πιο χαρακτηριστικό έμβλημα των Rolls-Royce, το «Πνεύμα της Έκστασης», το γλυπτό, μεταλλικό στολίδι στην άκρη του καπό. Ως γνωστόν, έχει τη μορφή γυναίκας που κλίνει προς τα εμπρός με τα χέρια τεντωμένα προς τα πίσω και το πέπλο της να ανεμίζει. Κάποια 111 χρόνια υπάρχει αυτό το σύμβολο στις Rolls (άλλοτε από ασημί, άλλοτε, με επιπλέον κόστος, από χρυσό) και, εδώ, στη Spectre, καθώς σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρείας, το ‘’Spirit of Ecstasy’’ έχει ελαφρώς ανασχεδιαστεί. Έχει μία κατά τι πιο δυναμική μορφή, είναι πιο αεροδυναμικό μπας και γλιτώσει μερικά μέτρα αυτονομίας την ώρα που θα διασχίζεις το κτήμα σου (sic) για να βγεις στον έξω κόσμο, είναι πιο χαμηλό, θα εφοδιάζει τα νέα μοντέλα της στο εξής και παραπέμπει περισσότερο στα αρχικά σχέδια του γλυπτού, από τις αρχές του 20ου αιώνα.

H χαρακτηριστική ομπρέλα στην ειδικά διαμορφωμένη θέση εντός της πόρτας. Η Rolls ήταν η πρώτη διδάξασα την ιδέα, κάποιοι άλλοι έπονται

Το επίμαχο, φυσικά, είναι η περιβόητη αυτονομία. Φαντάζεστε, δηλαδή, πόσο υποτιμητικό θα είναι το θέαμα να έχει μείνει μία Rolls-Royce στην άκρη του δρόμου μην έχοντας ρεύμα ούτε για να κατεβάσει το παράθυρο ο σοφέρ; Το άγχος αυτονομίας, αυτό που βασικά αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο προς τη συνολική κατάκτηση της ηλεκτροκίνησης, είναι όλη η υπόλοιπη ιστορία.

Η εταιρεία έχει ανακοινώσει εν δυνάμει αυτονομία 323 μιλίων, ήτοι 517 χιλιομέτρων. Η λέξη-κλειδί στην προηγούμενη πρόταση είναι το «εν δυνάμει». Πόσο βαθιά θα πατάς το γκάζι; Για πόσο θα έχεις όλα τα ηλεκτρικά συστήματα, από μασάζ στα καθίσματα μέχρι τον έναστρο «ουρανό» με τα λιλιπούτεια λαμπάκια που βάζει η Rolls στο θόλο της καμπίνας, σε φάση ‘’on’’; Αυτό είναι ένα ερώτημα που θα απαντηθεί μόνο στην πράξη. Μόνο που όταν η τσέπη είναι τόσο βαθιά ώστε να έχεις μία Spectre που έχει τιμή εκκίνησης, τουλάχιστον, 1 εκατ. λίρες, το πιθανότερο είναι πως θα έχεις και κάποια άλλα σε ρόλο tender ή bodyguards να σε ακολουθούν.

Κατά τα λοιπά, η δίθυρη Spectre, με πόρτες ανοιγόμενες σε στυλ ‘’suicide doors’’, έχει ανοίξει το βιβλίο παραγγελιών και εκτιμάται πως οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν στα τέλη της επόμενης χρονιάς. Μέχρι τότε το Mέιφερ μπορεί να ονειρεύεται πόσο σιωπηλά θα κλείνεται μέσα στη Spectre μόλις σφραγίσουν οι πόρτες της από τις έγνοιες του κόσμου. Σσσσσς….

Το ‘’Spirit of Ecstasy’’, το μεταλλικό γλυπτό που υπάρχει στις Rolls από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...