672
Μια καλλιτεχνική απεικόνιση του πώς θα μπορούσε να είναι το Apple Car | vr-zone.com

Γιατί θα κυκλοφορήσει τελικά το Apple Car

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 21 Μαρτίου 2016, 10:53
Μια καλλιτεχνική απεικόνιση του πώς θα μπορούσε να είναι το Apple Car
|vr-zone.com

Γιατί θα κυκλοφορήσει τελικά το Apple Car

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 21 Μαρτίου 2016, 10:53

Η Apple βρίσκεται σε «δυσχερή» θέση. Η καλιφορνέζικη εταιρεία περιλαμβάνεται στις ισχυρότερες του κόσμου, διαθέτει τεράστια ρευστότητα, ψάχνει όμως για μια έξυπνη επένδυση, χάρη στην οποία θα μειωθεί η εξάρτησή της από το iPhone.

Ενώ λοιπόν πολλές φίρμες δίνουν έναν αγώνα επιβίωσης σε συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού, ο Τιμ Κουκ σπαζοκεφαλιάζει, πώς θα αναπτύξει την Apple μπαίνοντας –στην ανάγκη- ακόμη και σε αχαρτογράφητα νερά. Κάθε ημέρα που περνά ωστόσο, ωριμάζει στο μυαλό των κορυφαίων μάνατζερ της Apple, ως ιδανικότερη αναπτυξιακή πολιτική, η είσοδος στην αγορά του αυτοκινήτου με δικά τους μοντέλα.

Οι φήμες δεν είναι βέβαια καινούργιες. Μόλις πριν ένα χρόνο εκτοξεύθηκε η μετοχή του ψηφιακού κολοσσού στα ύψη, όταν αποκάλυψε η οικονομική εφημερίδα Wall Street Journal το απόρρητο σχέδιο Τitan με στόχο την εξέλιξη ενός Apple Car. Από τότε έχουν κυκλοφορήσει διάφορες φήμες, μέχρι και για πάγωμα του συγκεκριμένου πρότζεκτ, ιδιαίτερα μετά την αποχώρηση του Στιβ Ζαντέσκι, που είχε έρθει από τη Ford για να το εξελίξει και να το ολοκληρώσει.

Κάθε ημέρα όμως που περνά, γίνεται και πιθανότερη η εμφάνιση ενός μοντέλου με σήμα το χαρακτηριστικό δαγκωμένο μήλο. Φαίνεται ότι η τελική απόφαση έχει ληφθεί, γι’ αυτό εξάλλου και μεγαλώνει συνέχεια ο αριθμός των εμπλεκομένων στο σχέδιο Titan, που έχουν ξεπεράσει πλέον αισθητά τους χίλιους.

Θεωρείται βέβαιο ότι το ντιζάιν του καλιφορνέζικου μοντέλου θα διαφοροποιηθεί σημαντικά από εκείνο των συμβατικών ανταγωνιστών του και ενδέχεται να δημιουργήσει μια νέα σχεδιαστική σχολή

Ο οικονομικός αναλυτής Τζιν Μούνστερ επικαλέσθηκε πηγές από το εσωτερικό της Apple, σύμφωνα με τις οποίες έχουν αρχίσει και διαμορφώνονται οι προδιαγραφές του μοντέλου παραγωγής. Θα πρόκειται για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα της μεγάλης κατηγορίας, που θα έχει ως κύριο αντίπαλο το αντίστοιχο Tesla, και εκτιμάται ότι θα κοστίζει γύρω στις 75.000 δολάρια. Η τιμή είναι ακριβή για τα αμερικανικά δεδομένα, αφού στις ΗΠΑ κοστίζουν τα αυτοκίνητα παραδοσιακά αρκετά φτηνότερα σε σχέση με την Ευρώπη και την Ιαπωνία. Ολα όμως τα προϊόντα της Apple θεωρούνται premium και πωλούνται ακριβότερα από τους ανταγωνιστές τους, είτε αναφερόμαστε στο iPad είτε στο iPhone. Γιαυτό και θα ακολουθήσει η εταιρεία παρόμοια «High End πολιτική» και στο χώρο των τεσσάρων τροχών.

Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με την παραγωγή του οχήματος, η οποία θα πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο εκτός εγκαταστάσεων της εταιρείας, όπως δηλαδή συμβαίνει σήμερα και με το iPhone. Προς το παρόν δεν έχει βρεθεί ακόμη ο συνεργάτης της Apple που θα αναλάβει τη συναρμολόγηση του μοντέλου της, δύσκολα θα δούμε όμως να αναλαμβάνει ένας μεγάλος αυτοκινητοκατασκευαστής αυτόν το ρόλο. Να σημειώσουμε επίσης ότι το πρώτο όχημα της εταιρείας με έδρα το Κουπερτίνο των ΗΠΑ δεν θα ονομάζεται iCar, όπως ακουγόταν εδώ και καιρό, αλλά πιθανότατα θα αρκεστεί στη λιτή και απολύτως αναγνωρίσιμη ονομασία Apple Car.

phps1qaxh
Κάθε ημέρα που περνά, γίνεται και πιθανότερη η εμφάνιση ενός μοντέλου με σήμα το χαρακτηριστικό δαγκωμένο μήλο (digitaltrends.com)

Ενδιαφέρον παρουσιάζει βέβαια ο σχεδιασμός ενός τέτοιου οχήματος. Και εδώ θεωρείται βέβαιο ότι το ντιζάιν του καλιφορνέζικου μοντέλου θα διαφοροποιηθεί σημαντικά από εκείνο των συμβατικών ανταγωνιστών του και ενδέχεται να δημιουργήσει μια νέα σχεδιαστική σχολή. Παρεμπιπτόντως να αποκαλύψουμε ότι η Apple έχει επηρεάσει έμμεσα τους αγοραστές αυτοκινήτου σε όλον τον κόσμο με το χαρακτηριστικό λευκό χρώμα των iPad, που έγινε γρήγορα μόδα και στα Ι.Χ. Πριν την ανάπτυξη των iPad, το λευκό βρισκόταν πολύ χαμηλά στις επιλογές των υποψηφίων αγοραστών αυτοκινήτων και τώρα έχει γίνει το δημοφιλέστερο χρώμα παγκοσμίως. Αυτό δείχνει ωστόσο και τη δύναμη του brand name Apple.

Τα πρώτα Apple Cars εκτιμάται ότι θα κυκλοφορήσουν το 2021. Σίγουρα απαιτείται χρόνος μέχρι να ολοκληρωθεί ένα τέτοιο πρότζεκτ, το οποίο μπορεί να αποβεί καθοριστικό για την πορεία της εταιρείας, όμως το πενταετές χρονοδιάγραμμα προτιμήθηκε κυρίως για λόγους μάρκετινγκ. Συγκεκριμένα τα μοντέλα προ σειράς θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνισή τους το 2019 και σταδιακά θα πυκνώνει η παρουσία τους στους δρόμους μέχρι το επίσημο λανσάρισμα και τις πρώτες παραδόσεις των αυτοκινήτων παραγωγής το 2021.

Την ίδια τακτική διαρροών και σταδιακών αποκαλύψεων εφαρμόζει η Apple και με τα υπόλοιπα προϊόντα της, κατορθώνοντας έτσι να προκαλεί μια αίσθηση προσμονής και λαχτάρας στους εν δυνάμει πελάτες της αλλά και να μπορεί να κοστολογεί ακριβότερα.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...