Ferrari 308 GTB: Ποιος «αναβάτης» θα πάρει τη μαύρη καλλονή;
Ferrari 308 GTB: Ποιος «αναβάτης» θα πάρει τη μαύρη καλλονή;
Αν θέλεις να υποδηλώσεις την ηλικία σου, μπορείς να αναφερθείς -ή να προδοθείς- από τις τηλεοπτικές σειρές που έβλεπες μικρός. Ήταν κάπου εκεί, στα τέλη της δεκαετίας του ’70 όταν στη ζώνη παιδικών σειρών στην κρατική τηλεόραση προβαλλόταν « Η Μαύρη Καλλονή».
Η σειρά βασιζόταν στο βιβλίο της Άννα Σιούελ, “Black Beauty”, ένα μυθιστόρημα του 1877 που η συγγραφέας το έγραψε στα τελευταία χρόνια της ζωής της κατά τη διάρκεια των οποίων παρέμενε στο σπίτι της ανήμπορη. Σκοπός της ήταν να τονίσει, μέσα από μία φανταστική αυτοβιογραφία του ζώου, την σκληρότητα με την οποία μεταχειρίζονταν τα άλογα στην εποχή της και να αρχίσει να κινητοποιεί μία σχέση ευαισθησίας μαζί τους.

Για την ιστορία, το μυθιστόρημα έγινε αμέσως μπεστ-σέλερ. Δυστυχώς, πέντε μήνες αργότερα η ίδια πέθανε αλλά στη συνέχεια το βιβλίο της κατάφερε να κάνει περισσότερες από 50 εκατομμύρια πωλήσεις και πλέον θεωρείται ένα από τα πιο ευυπόληπτα όλων των εποχών.
Πρωταγωνίστρια ήταν ένα πανέμορφο μαύρο άλογο, μία καλλίγραμμη φοράδα. Ήταν η ενσάρκωση της ζωικής τελειότητας, ένα εκπάγλου καλλονής πλάσμα που δεν μπορούσες παρά να θαυμάζεις την κάθε του κίνηση. Αν είστε νεότεροι, αυτό ήταν το επίσημο τρέιλερ:
Συμπτωματικά, την ίδια περίπου χρόνια, το 1977, βγήκε από το «σταύλο» του Μαρανέλο αυτό εδώ που βλέπετε. Ένα γυαλιστερά μαύρο άτι, το Ferrari 308 GTB. Δεν είχε τυχία κι αυτό, όπως όλα τα Ferrari, στο καπό του το γνωστό σήμα, το μαύρο άλογο που στέκεται στα δύο του πόδια. Περήφανα, καλλίγραμμα, γεμάτο ενέργεια.
Το Ferrari 308 είχε πρωτοεμφανιστεί δύο χρόνια νωρίτερα, το 1975, και σηματοδότησε μία σημαντική εξέλιξη για τα κεντρομήχανα V8 της εταιρείας. Κάτω από το καπό βρισκόταν, εγκάρσια τοποθετημένος, ο κινητήρας των 2,9 λίτρων, παρέα με τέσσερα 40άρια καρμπιρατέρ της Weber, αποδίδοντας 259 ίππους στις 7.700 στροφές. Η τοποθέτηση ενός ξέρου κάρτερ (dry sump), μία διάταξη που η Ferrari μεταμόσχευσε από την αγωνιστική της εμπειρία, βοηθούσε στο να μη μένει ο κινητήρας από λίπανση στις έντονες πλευρικές επιταχύνσεις ενώ επέτρεπε και τη χαμηλότερη τοποθέτησή του, βελτιώνοντας έτσι το κέντρο βάρους και την αμεσότητα του σασί.
Εγκυκλοπαιδικά, το Ferrari 308 GTB επιτάχυνε και τα πρώτα 100 χλμ/ώ. σε λιγότερο από 6,5 δευτερόλεπτα ενώ διέθετε τελική ταχύτητα των 250 χλμ/ώ. Η εμπειρία ήταν συμμετοχική, άκρως αισθητηριακή και γεμάτη ενέργεια. Σα να καβαλάς ένα μαύρο καθαρόαιμο άλογο – πείτε το και Μαύρη Καλλονή.

Το συγκεκριμένο
Η ημερομηνία παράδοσης που αναφέρεται στα έγγραφα που συνοδεύουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αναφέρουν τέλη Σεπτεμβρίου του 1977, σε κάποιον πρώτο ιδιοκτήτη που έμενε στη Ρώμη. Το αυτοκίνητο παραμένει ακόμη και σήμερα στο πρωτότυπο χρώμα του, μαύρο, με μπεζ δέρματα εσωτερικά.
Το αρχικό του ιστορικό δεν είναι γνωστό, όμως τελικά το μαύρο Ferrari 308 GTB κατέληξε στην Καλιφόρνια όπου παρέμεινε με τον επόμενο ιδιοκτήτη μέχρι να επιστρέψει ξανά στην Ευρώπη το 2008. Υπάρχουν διάφορα τιμολόγια που το συνοδεύουν έκτοτε ενώ μέχρι σήμερα έχει διανύσει ελάχιστα παραπάνω από 50.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο.
Σε περίπτωση που ενδιαφέρεται κάποιος εύπορος μερακλής αναβάτης, είναι ταξινομημένο στη Δανία και η τιμή είναι αυτή που αναφέρεται στον πρόλογο. Μαύρη καλλονή στις αγγελίες. Αυτοκίνητο που χαίρεσαι να καβαλήσεις ακόμα και μισό αιώνα μετά.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
