573
| REUTERS/Isabel Infantes / Creative Protagon

Τομ Κρουζ: Στο σινεμά, δεν φτάνει μόνο να είσαι καλός ηθοποιός

Protagon Team Protagon Team 15 Μαΐου 2025, 12:00
|REUTERS/Isabel Infantes / Creative Protagon

Τομ Κρουζ: Στο σινεμά, δεν φτάνει μόνο να είσαι καλός ηθοποιός

Protagon Team Protagon Team 15 Μαΐου 2025, 12:00

Οι ρόλοι του –από τον κατάσκοπο Ιθαν Χαντ στη σειρά ταινιών «Επικίνδυνη Αποστολή» ως τον επιδέξιο πιλότο των δύο ταινιών «Top Gun»– έχουν κάνει τον Τομ Κρουζ απόλυτο γνώστη της σημασίας της ολιστικής φύσης της ομαδικής δουλειάς στον χώρο του κινηματογράφου.

Τώρα, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Guardian, ο σούπερ σταρ του Χόλιγουντ συμβουλεύει τους νέους ηθοποιούς να λάβουν σοβαρά υπόψη τους αυτή την προσέγγιση στα γυρίσματα των ταινιών τους – κατανοώντας τη δουλειά όσων βρίσκονται πίσω από τις κάμερες και βοηθούν στη δημιουργία της κινηματογραφικής μαγείας.

Μιλώντας στο κεντρικό Λονδίνο τη Δευτέρα (λίγο πριν πάει στις Κάννες για το Φεστιβάλ), κατά τη διάρκεια της τιμητικής διάκρισης που του απένειμε το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου, ο Κρουζ επέκρινε τις κινηματογραφικές σχολές διότι δεν διδάσκουν στους νέους ηθοποιούς τα εργαλεία που είναι απαραίτητα για τις ερμηνείες τους – επαινώντας, παράλληλα, τους θρύλους του Χόλιγουντ, Τζακ Νίκολσον και Μάρλον Μπράντο, για την απόλυτη κατανόηση των ποικίλων στοιχείων της τέχνης τους.

Ανέφερε ότι «είναι σημαντικό ο ηθοποιός να κατανοεί  τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του» και αυτό δεν διδάσκεται στις σχολές κινηματογράφου. «Πάντα λέω στους ηθοποιούς: αφιερώστε χρόνο στο μοντάζ, συμμετάσχετε στην παραγωγή μιας ταινίας σας, μελετήστε τις παλιές ταινίες, κατανοήστε τον φωτισμό και πώς να τον χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας», είπε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε ότι «ο Μπράντο καταλάβαινε απόλυτα τον φωτισμό – όπως όλοι οι μεγάλοι καλλιτέχνες», αναφερόμενος προφανώς στην μισοσκότεινη παρουσία του θρυλικού ερμηνευτή στον «Νονό» του Κόπολα, και στην εντελώς σκοτεινή του εμφάνιση στην «Αποκάλυψη Τώρα» του ίδιου σκηνοθέτη, όπου το πρόσωπό του φαίνεται σπανίως ολόκληρο καθώς τμήματά του καλύπτονται από σκιές.

Ο 62χρονος Κρουζ είπε ότι μετά την επιτυχία της ταινίας «Οι Πονηρές Μπίζνες ενός Πρωτάρη» του 1983, η οποία γνώρισε καλλιτεχνική και εμπορική καταξίωση, ο ίδιος αξιοποίησε την επιτυχία της με τους παραγωγούς του «Top Gun» (1986) ώστε να αποκτήσει μεγαλύτερο ρόλο στις αποφάσεις της διαδικασίας γυρισμάτων της ταινίας.

«Διαπραγματεύτηκα μια συμφωνία η οποία μου επέτρεψε να συμμετέχω σε κάθε συνάντηση της παραγωγής και να παρακολουθήσω κάθε πτυχή του παρασκηνίου», εξήγησε, συμπληρώνοντας ότι τότε άρχισε να αποκτά «μεγαλύτερο δημιουργικό έλεγχο» στις ταινίες του.

Παράλληλα, ο ηθοποιός απότισε φόρο τιμής στον αείμνηστο βρετανό σκηνοθέτη των ταινιών «Top Gun» και «Days of Thunder», Τόνι Σκοτ –ο οποίος αυτοκτόνησε πηδώντας από γέφυρα του Λος Αντζελες το 2012– λέγοντας ότι η συνεργασία μαζί του ήταν μια «καταπληκτική εμπειρία».

«Αυτό που κατάφερε με τα τζετ στο “Top Gun” ήταν εξαιρετικό – όπως και με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα στο “Days of Thunder”», είπε χαρακτηριστικά. «Ο Τόνι άλλαξε τους μηχανισμούς της αεροφωτογραφίας – και ο τρόπος με τον οποίο κινηματογραφούνται σήμερα τα μηχανοκίνητα αθλήματα οφείλεται εν πολλοίς σε αυτόν και το καλλιτεχνικό του ταλέντο».

Ο Κρουζ μίλησε και για συνεργασίες του με ανθρώπους που «δεν ήξεραν πώς να κάνουν ταινίες», αναφερόμενος στην εμπειρία του στα γυρίσματα της ταινίας «Losin’ It» του 1982, η οποία απέτυχε τόσο εμπορικά, όσο και καλλιτεχνικά – αντιμετωπίζοντας το «θάψιμο» των κριτικών κινηματογράφου της εποχής.

«Δεν υπήρχε η ποιότητα ούτε η πρόθεση να γίνει μια σπουδαία ταινία», ανέφερε για την κωμωδία που σκηνοθέτησε ο Κέρτις Χάνσον, αφήνοντας αιχμές εναντίον του ταλέντου του. «Αυτή ήταν η πρώτη φορά που συνειδητοποίησα ότι κάποιοι άνθρωποι δεν γνωρίζουν πώς να γυρίσουν ταινίες», είπε χαρακτηριστικά.

Ο σταρ βρέθηκε στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων την περασμένη Κυριακή, όταν εθεάθη στην οροφή του κτιρίου BFI Imax στο Λονδίνο, φορώντας σμόκιν. Η νέα του ταινία με τίτλο «Επικίνδυνη Αποστολή: Η Εσχατη Τιμωρία» –η όγδοη της σειράς που ξεκίνησε το 1996 με πρωταγωνιστή και παραγωγό τον ίδιο– κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στις 21 Μαΐου.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...