814
Ο Στέφανος Ρόκος μπροστά στα έργα του, στην έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, στην Πειραιώς | Intimenews/ΛΕΓΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Ο Στέφανος Ρόκος ζωγραφίζει τα τραγούδια του Νικ Κέιβ στο Μουσείο Μπενάκη

Εύη Ελευθεριάδου Εύη Ελευθεριάδου 4 Απριλίου 2019, 18:25
Ο Στέφανος Ρόκος μπροστά στα έργα του, στην έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, στην Πειραιώς
|Intimenews/ΛΕΓΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Ο Στέφανος Ρόκος ζωγραφίζει τα τραγούδια του Νικ Κέιβ στο Μουσείο Μπενάκη

Εύη Ελευθεριάδου Εύη Ελευθεριάδου 4 Απριλίου 2019, 18:25

Ενα sold-out Ρόδον -ο θρυλικός συναυλιακός χώρος της οδού Μάρνη- από τα παλιά, θύμιζε το βράδυ της Τετάρτης το κτίριο της Πειραιώς του μουσείου Μπενάκη, στα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής του Στέφανου Ρόκου με πίνακες βασισμένους σε τραγούδια του αγαπημένου του Νικ Κέιβ.

Πριν από 18 χρόνια, ο Στέφανος άκουσε για πρώτη φορά ένα άλμπουμ που έμελλε να ακούσει εκατομμύρια φορές ακόμα: Το «No more shall we part», που είχε ηχογραφήσει με το συγκρότημά του, τους Bad Seeds, στο οποίο ο δημοφιλέστατος στην Ελλάδα μουσικός τραγουδούσε «για τον Θεό και τον Ερωτα».

Συνεπαρμένος από τη μουσική αλλά κυρίως τους στίχους, του «καρφώθηκε» η ιδέα, να ζωγραφίσει 14 πίνακες, με το δικό του τόσο χαρακτηριστικό και αναγνωρίσιμο ύφος, έναν για κάθε τραγούδι που συμπεριλαμβάνεται στη συλλεκτική έκδοση του άλμπουμ.

Πλήθος κόσμου, στα εγκαίνια της έκθεσης, στο Μουσείο Μπενάκη, το βράδυ της Τετάρτης, παρατηρεί τον πίνακα «Darker with the day», αυτόν που επέλεξε, από όλα τα έργα, να κρατήσει ο ίδιος ο Νικ Κέιβ – Protagon/Εύη Ελευθεριάδου

Το 2015, ήρθε η ώρα να ξεκινήσει το εγχείρημα και να ασχοληθεί αποκλειστικά με αυτό, σχεδόν για τέσσερα χρόνια, διάστημα στο οποίο, συζητούσε με τον αυστραλό μουσικό για τα τραγούδια, το άλμπουμ και τους πίνακες.

«Πολύ καιρό μετά την πρώτη ακρόαση του “No More Shall We Part”, οι εικόνες που είχαν διαμορφωθεί μέσα μου όταν πρωτοάκουσα τα τραγούδια του δίσκου, ήξερα ότι με ακολουθούν ακόμη. Ετσι, το 2015, ωριμότερος πλέον καλλιτεχνικά, αποφάσισα ότι, για όσο καιρό χρειαζόταν, θα αφιερωνόμουν εξ ολοκλήρου στην υλοποίηση μιας ιδέας την οποία επεξεργαζόμουν επί χρόνια: στόχος μου ήταν να επιχειρήσω μια απολύτως προσωπική εικαστική προσέγγιση του άλμπουμ. Το πρότζεκτ αυτό αποτελεί και την κατάθεση της προσωπικής μου πρότασης για τη διαλεκτική σχέση που είναι δυνατόν να αναπτυχθεί ανάμεσα σε δύο μορφές τέχνης, οι οποίες ανέκαθεν συγκροτούν τον σκληρό πυρήνα της καλλιτεχνικής μου έκφρασης και δημιουργίας», αναφέρει ο ίδιος στην ιστοσελίδα του.

Ο Στέφανος είχε συναντήσει πρώτη φορά τον Κέιβ, στα 19 του, μετά από συναυλία του στο Λονδίνο, αλλά τον γνώρισε καλύτερα μέσω του Τζιμ Σκλαβούνος, του ντράμερ των Bad Seeds, ο οποίος, στην πορεία είχε γίνει στενός φίλος του έλληνα ζωγράφου.

Ο Στέφανος Ρόκος και ο Τζιμ Σκλαβούνος, φωτογραφίζονται μπροστά σε ένα από τα έργα, την Τετάρτη, στο μουσείο Μπενάκη – Intimenews/ΛΕΓΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Η επίσκεψη του Νικ Κέιβ στο ατελιέ του Στέφανου Ρόκου στην Αθήνα, πριν από ένα χρόνο, για να δει τους πίνακες από κοντά, ήταν σίγουρα μία από τις στιγμές που δεν θα ξεχάσει κανείς τους.

«Hταν συναρπαστικό να στέκομαι στο εργαστήριό σου και να βλέπω μπροστά μου τα έργα -το μεγαλείο τους, με όλες αυτές τις συνωθούμενες λεπτομέρειες και τους τρομακτικούς κενούς χώρους. Νιώθω συνδεδεμένος με την ουσία τους. Νιώθω ότι προσεγγίζουν πολύ τον τρόπο με τον οποίο γράφω στίχους -έντονα ξεσπάσματα της μνήμης, εκστατικές λεπτομέρειες, αιφνίδιος ερωτισμός, μυστικιστική εικονογραφία· η σφυρηλάτηση παγωμένων αφηγημάτων που ίπτανται σαν όνειρα- στοιχειωμένα και παράξενα και αισιόδοξα», γράφει ο Κέιβ για τα έργα του Στέφανου, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του ζωγράφου.

Ο Νικ Κέιβ παρατηρεί από κοντά τον πίνακα «We came along this road», πέρυσι, στο ατελιέ του Στέφανου Ρόκου, υπό το βλέμμα του ζωγράφου – Sarah Lowe

Το συγκλονιστικό στις λεπτομέρειές του αποτέλεσμα αυτής της ιδιότυπης συνεργασίας, απόλαυσαν εκατοντάδες θαυμαστές και φίλοι και των δύο καλλιτεχνών, που βρέθηκαν την Τετάρτη στο Μπενάκη -και από την Πέμπτη, με μεγαλύτερη ησυχία, και οι επισκέπτες του μουσείου.

Απέναντι από κάθε πίνακα, υπάρχουν στον τοίχο, τυπωμένοι με τη μέθοδο της μεταξοτυπίας, οι στίχοι του τραγουδιού, ενώ αισθητήρας ενεργοποιεί μία εφαρμογή στο κινητό του επισκέπτη για να ακούει παράλληλα το τραγούδι που έχει εμπνεύσει το κάθε έργο.

Επιμελητής της έκθεσης είναι ο ιστορικός τέχνης, Σταύρος Καβαλλάρης.

Στις 9 Μαΐου, οι διοργανωτές της έκθεσης επιφυλάσσουν μία έκπληξη, όπως ανακοινώθηκε χθες στα εγκαίνια, από τον ίδιο τον Τζιμ Σκλαβούνος: Τη διεξαγωγή μίας μοναδικής συναυλίας στο αίθριο του κτιρίου της Πειραιώς, με τη συμμετοχή των Τζιμ Σκλαβούνος από τους Bad Seeds, Ελεανορ Φριντμπέργκερ από τους Fiery Furnaces, Στεφ Κάμιλ Κάρλενς από τους Zita Swoon και παλαιότερα dEUS, Illegal Operation και Callas, στην οποία θα παίξουν ολόκληρο το άλμπουμ «No more shall we part».

Παράλληλα, κυκλοφορεί και το βιβλίο, μια πολυτελής έκδοση σε 1.200 αντίτυπα και 300 συλλεκτικά με διαφορετικό εξώφυλλο και μια πρωτότυπη μεταξοτυπία του «Bless his everloving heart».

Στο βιβλίο παρουσιάζονται και λεπτομέρειες  των έργων σε μεγέθυνση, καθώς και κείμενα των Κέιβ, Σκλαβούνος και του ίδιου του Ρόκου.

Ο Στέφανος Ρόκος μαζί με τα έργα του, λίγο πριν τα εγκαίνια της έκθεσης – Intimenews/ΛΕΓΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Info

Stefanos Rokos: Nick Cave & The Bad Seeds – «No more shall we part / 14 paintings 17 years later»

Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 138

Διάρκεια: 4/4-19/5

Ωρες λειτουργίας: Πέμ., Κυρ. 10:00-18:00, Παρ.-Σάβ. 10:00-22:00

Εισιτήρια: €3-6

Δείτε απόσπασμα από το βίντεο που παρουσιάζεται στην έκθεση:

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...