505
Ο Τζόνι Ντεπ διέφυγε από τους χάκερ- «απαγωγείς» του και επιστρέφει στις κινηματογράφους ως Τζακ Σπάροου |

Οι κολοσσοί του θεάματος δεν… μασάνε από χάκερ

Protagon Team Protagon Team 18 Μαΐου 2017, 12:33
Ο Τζόνι Ντεπ διέφυγε από τους χάκερ- «απαγωγείς» του και επιστρέφει στις κινηματογράφους ως Τζακ Σπάροου
|

Οι κολοσσοί του θεάματος δεν… μασάνε από χάκερ

Protagon Team Protagon Team 18 Μαΐου 2017, 12:33

Οι «Πειρατές της Καραϊβικής» απήχθησαν από κυβερνοπειρατές που ζήτησαν λύτρα σε bitcoin για να τους ελευθερώσουν. Αλλά η μαμά Disney δεν… μάσησε. Παρά την απειλή των χάκερ να ανεβάσουν την πέμπτη συνέχεια της γνωστής σειράς ταινιών στο Διαδίκτυο κομμάτι – κομμάτι λίγες ημέρες πριν από την πρεμιέρα, τους έστρεψε την πλάτη. Ο CEO της Walt Disney Μπομπ Αϊγκερ ανέφερε μόνο ότι οι υπεύθυνοι της εταιρίας συνεργάζονται με τις αρχές για τον εντοπισμό των δραστών.

Οι χάκερ απαιτούσαν ένα ποσό γύρω στα 80.000 δολάρια, «στραγάλια» για ένα franchise που όλα αυτά τα χρόνια έχει κάνει εισπράξεις άνω των τριών δισεκατομμυρίων. Η Disney όμως δεν υπέκυψε στις απαιτήσεις τους, όπως έκανε πριν από λίγες εβδομάδες και το Netflix όταν μία άλλη ομάδα κυβερνοπειρατών υπέκλεψε την πέμπτη σεζόν της σειράς «Orange is the New Black». Οι «πειρατές» ανέβασαν μάλιστα σε ιστοσελίδες με torrents κάποια από τα επεισόδια της σειράς μετά την άρνηση του Netflix να ενδώσει στις απαιτήσεις τους.

Η υπόθεση, λίγες ημέρες μετά την παγκόσμιας κλίμακας επίθεση από χάκερ σε κυβερνητικούς και ιδιωτικούς οργανισμούς και επιχειρήσεις, έφερε ξανά στο προσκήνιο τόσο το ζήτημα της διαδικτυακής ασφάλειας όσο και της παράνομης διακίνησης και διαμοιρασμού ταινιών και σειρών προτού αυτές βγουν στις αίθουσες ή προβληθούν στην τηλεόραση.

Αλλά είναι ακριβώς η αντίδραση των εταιριών παραγωγής που δείχνει ότι οι καιροί άλλαξαν – η πειρατεία δεν έχει πια λεφτά. Οι εταιρίες δεν φοβούνται όσο στο παρελθόν την παράνομη ανταλλαγή αρχείων. Το 2011 τα «ανεβοκατεβάσματα» στο BitTorrent καταλάμβαναν το 23% της ευρυζωνικής κίνησης στις ΗΠΑ. Σήμερα το ποσοστό έχει πέσει στο 5%.

Το ενδιαφέρον μετακινείται σταθερά προς τις νόμιμες διαδικτυακές πλατφόρμες όπως το Netflix. Γιατί κάποιος να επισκεφθεί «κακόφημα» site όπου ο διαμοιρασμός αρχείων είναι ανάλογος με εκείνο των «ιών» όταν μπορεί με ευκολία, ελάχιστα χρήματα και -κυρίως- με ασφάλεια να έχει πρόσβαση σε χιλιάδες ταινίες.

Ασφαλώς υπάρχει ένα κοινό που  ακόμα επιδίδεται στο ευγενές άθλημα του παράνομου downloading. Κυρίως πρόκειται για νέους σε ηλικία που ενδιαφέρονται για ταινίες περιπέτειας και δράσης. Ο,τι αφορά τις ηλικίες 15 – 25  έχει ακόμα πελατεία στα τορεντάδικα του Διαδικτύου. Οι άλλες ηλικίες άλλαξαν συνήθειες.

Αυτός είναι ένας από τους λόγους που το Netflix δεν έδωσε καν σημασία στην κλοπή της σειράς «Orange is the New Black», μία καλή παραγωγή με υψηλή θεαματικότητα που απευθύνεται όμως σε ένα εκλεπτυσμένο κοινό: η «πολυπλοκότητα της γυναικείας φιλίας» δεν τραβάει στα τορεντάδικα όσο ο «Τελευταίος Τζεντάι».

Κατά παρόμοιο τρόπο όποιος θέλει να θαυμάσει για μία ακόμα φορά τον Τζόνι Ντεπ ως πειρατή Τζακ Σπάροου θα προτιμήσει να τον δει στη μεγάλη οθόνη ενός κινηματογράφου όπου η εμπειρία δεν συγκρίνεται με αυτή της οθόνης ενός υπολογιστή. Ούτως ή άλλως παραγωγές σαν τους «Πειρατές της Καραϊβικής» είναι καταδικασμένες από τη στιγμή που θα βγουν στις αίθουσες να καταλήξουν και στο Διαδίκτυο. Αρα μικρή σημασία είχε για την Disney το γεγονός ότι η κλοπή έγινε μόλις δέκα ημέρες πριν από την πρεμιέρα.

Οι κυβερνοπειρατές βλέπουν ότι ο εκβιασμός δεν αποδίδει και σιγά σιγά αρχίζουν να μοιάζουν τόσο παρωχημένοι όσο ήταν και εκείνοι της Καραϊβικής . Μπορεί να μην τους αποτελείωσε το ναυτικό της Βρετανίας, αλλά τα κατάφερε καλύτερα η ανάπτυξη του εμπορίου.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...