559
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής | ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / IntimeNews

Καραμανλής: Αύξηση 70% στα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης – Ο ΟΑΣΘ επί ΣΥΡΙΖΑ άφησε χρέη παντού

Protagon Team Protagon Team 9 Νοεμβρίου 2020, 16:54
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής
|ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / IntimeNews

Καραμανλής: Αύξηση 70% στα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης – Ο ΟΑΣΘ επί ΣΥΡΙΖΑ άφησε χρέη παντού

Protagon Team Protagon Team 9 Νοεμβρίου 2020, 16:54

Απαντήσεις έδωσε στον ΣΥΡΙΖΑ για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου για την κατάσταση στον ΟΑΣΘ και το συγκοινωνιακό δίκτυο της Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για στήριξη του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης με 165 περισσότερα λεωφορεία τους τελευταίους 15 μήνες, ενώ εξαπέλυσε επίθεση στην διοίκηση του ΣΥΡΙΖΑ που άφησε «μαύρη τρύπα» στα οικονομικά του ΟΑΣΘ, που ξεπερνά τα 21 εκατ. ευρώ.

Ο υπουργός, υπογραμμίζοντας τις ενέργειες που έχει κάνει η κυβέρνηση της ΝΔ για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, είπε: «Προχωρήσαμε σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ για την περιαστική ζώνη της πόλης με 31 νέες γραμμές και 145 λεωφορεία. Ενώσαμε δυνάμεις με τον Δήμο Θεσσαλονίκης που φρόντισε να προμηθευτούμε 15 λεωφορεία από τον Δήμο Λειψίας. Ηδη έχουμε παραλάβει 11 λεωφορεία μεταχειρισμένα, 10ετίας, αλλά καλύτερα από αυτά του δικού μας στόλου. Επίσης, προχωρήσαμε σε leasing για 180 λεωφορεία και ήδη είναι στους δρόμους εξυπηρετώντας το μητροπολιτικό κέντρο.

»Παράλληλα δημιουργήσαμε νέα γραμμή διασύνδεσης της πόλης με τα νοσοκομεία. Συνολικά λοιπόν παραλάβαμε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ 235 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη 400 λεωφορεία, δηλαδή αύξηση 70%» ενώ πρόσθεσε ότι εντός του μήνα θα δημοσιευτεί ο διαγωνισμός για την αγορά νέων «πράσινων» λεωφορείων για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη ο οποίος όμως, όπως εξήγησε ο υπουργός, «θα κρατήσει περίπου 18 μήνες γι’ αυτό και προχωρήσαμε σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ και σε leasing».

Ο κ. Καραμανλής άσκησε και οξύτατη κριτική στην προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ λέγοντας: «Μέχρι τον Αύγουστο 2019 κυκλοφορούσαν στη Θεσσαλονίκη 235 λεωφορεία και εκτελούνταν μόλις το 40% του έργου. Βρήκαμε απαρχαιωμένο στόλο με οχήματα που είχαν ηλικία 15-18 έτη κατά μέσο όρο. Τι έκανε η διοίκηση του ΟΑΣΘ που είχε διοριστεί επί ΣΥΡΙΖΑ; Επέκτεινε το επιτρεπόμενο όριο ηλικίας των λεωφορείων από τα 20 στα 28 έτη».

Ο υπουργός απάντησε και στην κριτική που άσκησε ο Αλέξης Τσίπρας για το ζήτημα, εξηγώντας πως ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων δεν ακυρώθηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά από την ανεξάρτητη αρχή προδικαστικών προσφυγών.

Πρόσθεσε ότι «παρά το γεγονός ότι η διοίκηση ΟΑΣΘ επί ΣΥΡΙΖΑ πήρε 165 εκατ. ευρώ, εμείς βρήκαμε χρέη παντού. Απλήρωτα ενοίκια και κοινόχρηστα. Τα χρέη για φόρους ανέρχονται σε 21 εκατ. ευρώ. Αυτό είναι το έργο του ΣΥΡΙΖΑ 2017-19. Αυτό είναι το αποτέλεσμα της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ».

Τέλος, ο υπουργός αναφέρθηκε και σε πρόσφατο ατύχημα που είχε ένα εκ των λεωφορείων που παραχωρήθηκε από τον Δήμο, τονίζοντας ότι ερευνάται εάν το όχημα βρισκόταν σε προβλεπόμενο σημείο.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε επίσης στο ΣΥΡΙΖΑ και για την κινδυνολογία με αφορμή τεχνικό πρόβλημα σε ένα από τα λεωφορεία, που προσέφερε ο Δήμος Θεσσαλονίκης στον ΟΑΣΘ.

«Κι επειδή ακόμα και τις τελευταίες ημέρες ακούσαμε τέρατα πάλι από τον ΣΥΡΙΖΑ, θέλω να σας πω ότι το πολιτικό ψεύδος έχει και όρια. Από ένα σημείο και μετά αρχίζει να γίνεται γελοίο και επικίνδυνο» σχολίασε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε:

«Δεν είναι δυνατόν η αξιωματική αντιπολίτευση να κινδυνολογεί και ένα μεμονωμένο τεχνικό πρόβλημα, που αντιμετωπίστηκε επιτόπου από τον οδηγό, να το μεγεθύνει και να επιχειρεί να πανικοβάλει τον κόσμο».

Διερωτήθηκε δε απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ: «Τόσο πολύ σας έχει πειράξει που ενώνουμε δυνάμεις με τον Δήμο αντί να καθόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα; Έκανε δωρεά ο Δήμος Θεσσαλονίκης 50 λεωφορεία, εσείς τι θέλατε, να πούμε όχι; Πείτε το ευθαρσώς. Τα πήραμε, τα ελέγχουμε σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες, τα βγάζουμε σταδιακά στον δρόμο».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...