491
Κάποια από τα συνολικά 96 αντικείμενα ύψιστης αρχαιολογικής σημασίας και αξίας από την συλλογή Τορλόνια που θα εκτεθούν τον ερχόμενο Μάρτιο στη Ρώμη | Lorenzo de Masi/Fondazione Torlonia

Αποκαλυπτήρια για έναν αμύθητο θησαυρό αρχαιοτήτων

Protagon Team Protagon Team 30 Οκτωβρίου 2019, 00:45
Κάποια από τα συνολικά 96 αντικείμενα ύψιστης αρχαιολογικής σημασίας και αξίας από την συλλογή Τορλόνια που θα εκτεθούν τον ερχόμενο Μάρτιο στη Ρώμη
|Lorenzo de Masi/Fondazione Torlonia

Αποκαλυπτήρια για έναν αμύθητο θησαυρό αρχαιοτήτων

Protagon Team Protagon Team 30 Οκτωβρίου 2019, 00:45

Μετά από δεκαετίες διαπραγματεύσεων με την ιταλική κυβέρνηση, η οικογένεια Τορλόνια, κάτοχος της μεγαλύτερης οικογενειακής συλλογής αρχαιοτήτων στον κόσμο, δέχτηκε να εκθέσει για πρώτη φορά ένα μέρος των αντικειμένων ύψιστης αρχαιολογικής σημασίας και αξίας.

Όπως αναφέρουν οι New York Times, η έκθεση με τίτλο «The Torlonia Marbles. Collecting Masterpieces» [«Τα Μάρμαρα Τορλόνια. Συλλέγοντας Αριστουργήματα»] θα εκτεθεί στο Παλάτσο Καφαρέλι της Ρώμης, από τον Μάρτιο του 2020 μέχρι τον Ιανουάριο του 2021, ενώ στη συνέχεια η έκθεση θα πραγματοποιήσει και μια μεγάλη παγκόσμια περιοδεία με στάσεις σε διάφορες μεγαλουπόλεις της υφηλίου.

Στο Παλάτσο Καφαρέλι θα εκτεθούν συνολικά 96 αγάλματα μιας συλλογής η οποία περιλαμβάνει περισσότερα από 600 αγάλματα αξίας περίπου 18 δισ. ευρώ.

«Η αίγα που αναπαύεται», από ελληνικό μάρμαρο (Lorenzo de Masi/Fondazione Torlonia)

Συνολικά, η οικογένεια έχει στην κατοχή της 2.000-3.000 γλυπτά διασκορπισμένα σε διάφορα σημεία της Ιταλίας. Πολλές ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και σε κρατικό επίπεδο, δεν διαθέτουν μια τόσο μεγάλη συλλογή αρχαιοτήτων.

«Μιλάμε για μια συλλογή απίστευτης, εκθαμβωτικής ομορφιάς», είπε στην συνέντευξη Τύπου που δόθηκε πριν λίγα 24ωρα ο υπουργός Πολιτισμού της Ιταλίας, Ντάριο Φραντσεσκίνι.

Ανάγλυφο λιμανιού και πλοίου από ελληνικό μάρμαρο (Lorenzo de Masi/Fondazione Torlonia)

«Είναι αντικείμενα που κανείς ποτέ του δεν έχει θαυμάσει από κοντά, παρά μόνο σε φωτογραφίες. Ακόμη και εγώ είδα για πρώτη φορά αγάλματα που τα είχα θαυμάσει μόνο στα βιβλία αρχαιολογίας», σημείωσε από την πλευρά του ο επιμελητής της έκθεσης και καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας Σαλβατόρε Σέτις.

Πράγματι, η συντριπτική πλειονότητα των αριστουργημάτων αυτής της συλλογής βρίσκονταν για δεκαετίες στο απόλυτο σκοτάδι, απρόσιτα για το ευρύ κοινό.

Η αμερικανική εφημερίδα κάνει ιδιαίτερη μνεία στην Giustiniani Hestia, ένα εξαιρετικό μαρμάρινο γλυπτό, ελληνορωμαϊκό αντίγραφο ελληνικού χάλκινου αγάλματος, περίπου του 470 π.Χ., το οποίο πήρε το όνομά του από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του, μαρκήσιο Βιντσέντσο Τζουστινιάνι, γνωστό συλλέκτη έργων τέχνης, τραπεζίτη και διανοούμενο του 16ου -17ου αιώνα.

Η «Παιδίσκη του Βούλτσι», προτομή νεαρής γυναίκας, από τον 4ο π.Χ. αιώνα που βρέθηκε στη ομώνυμη πόλη που θεωρούνταν μια από τις μεγαλύτερες του Ετρουσκικού πολιτισμού

Είναι το μοναδικό γνωστό χάλκινο γλυπτό της πρώιμης κλασικής περιόδου, που αναπαράχθηκε σε φυσικό μέγεθος σε μάρμαρο για μια ρωμαϊκή συλλογή.

Οι Τορλόνια είχαν μεταναστεύσει από τη Γαλλία στην Ιταλία τον 18ο αιώνα.

Εργάστηκαν ως δανειστές χρημάτων και τραπεζίτες στη Ρώμη και έλαβαν τίτλο από το Βατικανό αφού χειρίστηκαν τα οικονομικά του.

Η Giustiniani Hestia, ένα εξαιρετικό μαρμάρινο γλυπτό, ελληνορωμαϊκό αντίγραφο ελληνικού χάλκινου αγάλματος

Η οικογένεια ξεκίνησε το 1810 αγοράζοντας αγάλματα από οικογένειες ευγενών που είχαν ανάγκη από μετρητά ενώ άλλα αντικείμενα τα βρήκαν θαμμένα στα κτήματά τους γύρω από τη Ρώμη, μεταξύ των οποίων και ένα κτήμα που βρίσκεται κοντά στο αρχαίο λιμάνι.

Στον επίσημο ιστότοπο της συλλογής μπορείτε να δείτε και ένα κατατοπιστικό βίντεο με την πορεία των εργασιών αποκατάστασης των αντικειμένων.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...