559
| CreativeProtagon/Reuters

Φταίει η κακιά η (χ)ώρα;

Ρέα Βιτάλη Ρέα Βιτάλη 6 Μαρτίου 2023, 18:09
|CreativeProtagon/Reuters

Φταίει η κακιά η (χ)ώρα;

Ρέα Βιτάλη Ρέα Βιτάλη 6 Μαρτίου 2023, 18:09

Το παιχνίδι είναι χαμένο. Τραγικά χαμένο. Από την αθεράπευτη αρρώστια μας. Το ότι δεν μπορούμε να αντιληφθούμε (ή μας συμφέρει να υποδυόμαστε ότι δεν αντιλαμβανόμαστε) ότι μόνο η Ατομική ευθύνη κτίζει τη Συλλογική. Ποτέ το αντίθετο.

Πάρτε για παράδειγμα την πρόσφατη τραγωδία. Κάθε κρίκος ευθύνης, άρα και ενόχου, που προστίθεται στην μακρά αλυσίδα ευθυνών, θαρρείς ότι εισέρχεται για να αφαιρέσει βάρος και όχι για να βαρύνει τη συνείδηση του κάθε ενός. «Ο σταθμάρχης φέρει ευθύνη». Όχι! «Σιγά μην φέρει ευθύνη ο σταθμάρχης». Ακραίος, αιώνιος τραμπαλισμός. Διακτινιζόμαστε στο Σύστημα (τηλεδιοίκηση), για το οποίο έχουν ξοδευτεί χρήματα (με ουρά) χωρίς να έχει ακόμα ολοκληρωθεί, με δίκαιο θυμό, αλλά ενδιαμέσως, και μέχρι να πραγματοποιηθεί το όποιο Σύστημα, υπάρχει και ένα άλλο «σύστημα», ήτοι μια σειρά υπευθύνων να διαχειριστούν, ακριβώς, την έλλειψη του συστήματος.

Πάνω από τον σταθμάρχη υπάρχει ο επιθεωρητής. Τι διάολο επιθεώρησε; Πάνω από τον επιθεωρητή είναι ο Διοικητής. Πώς διοικούσε; Είναι δυνατόν από έναν υπάλληλο να κρίνεται η ασφαλής κυκλοφορία; Ποιος θα μεριμνούσε για αυτό; Και οι συνδικαλιστές που φώναζαν για έλλειψη προσωπικού, ακόμα και στα πάνω από 2.500 άτομα προσωπικό; Αντιλαμβάνονται την ευθύνη τους στη συμμετοχή του παιχνιδιού «Ψευτοβοσκός» με διαρκή ιαχή «Λύκος στα πρόβατα» κατά το δοκούν; Άρα και τεχνηέντως, πάντα εξασφαλισμένοι στην όποια στραβή.Έχουν ποτέ σκεφτεί τις ευθύνες τους στην μακρά ιστορία των Σιδηροδρόμων; Το κάθε είδους αλισβερίσι, όπως από συναδέλφους τους ομολογείται (μόνο όταν συνταξιοδοτούνται); Τα κυκλώματα κλοπής μετάλλων; Ποιοι είναι αθώοι του αίματος στις τόσες καθυστερήσεις;

Και φτάνουμε στον υπουργό. Τον Κώστα Αχ. Καραμανλή που στη Βουλή εγγυόταν την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα. Άρα δεν είχε αίσθηση; Ή η ανάγκη του για κομπασμό ικανοτήτων υποτιμούσε την αλήθεια; Η διαχείριση ενός ευαίσθητου υπουργείου τον δικαιώνει;

Και ο προηγούμενος, ο κ. Σπίρτζης; Ο λουφάζων; Ποιο «Ασημένιο Βέλος» είχε το θράσος να διαφημίζει που θα έκανε σε 3.30 ώρες το Αθήνα- Θεσσαλονίκη; Με κολλημένο, εν γνώσει του, το θέμα σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση, ποιους περιέπαιζε;

Και η Δικαιοσύνη; Στους δικούς της αργοκίνητους ρυθμούς, ορθάνοιχτη σε προσφυγές κορακιών, που φρενάρουν το σύμπαν κάθε έργου οξυγόνου και παίζουν μια χώρα στα δάκτυλα της διαπλοκής τους.

Και ο Πρωθυπουργός, με ένα κείμενο ενδιαφέρον στο σημείο «…Μια μεγάλη ΣΥΓΓΝΩΜΗ. Τόσο προσωπική, όσο και στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια. Γιατί, πράγματι, στην Ελλάδα του 2023, δεν γίνεται δυο τρένα να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή και να μην το έχει αντιληφθεί κανείς». Αλλά, λίγο πιο κάτω, γράφει επίσης, «Θα ζητήσω αμέσως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από φίλες χώρες τη συνδρομή τους…..Και θα αγωνιστώ για να έχουμε πρόσθετη κοινοτική χρηματοδότηση προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί γρήγορα το υφιστάμενο δίκτυο».

Όχι! Προς Θεού, ΟΧΙ! Δεν είναι δυνατόν, ακόμα και τώρα να μην έχουμε συνεννοηθεί, ούτε καν σε αυτό! Ναρκομανείς των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων. Δεν πάσχουμε σε χρηματοδοτήσεις. Μια γραμμή εσαεί υπευθυνοανεύθυνων, μιας απόλυτης αναξιοκρατίας, που καταλήγει σε ένα «Όλοι φταίνε!» για να μην φταίει, εντέλει κανένας. Για να διαχέονται όλα.

Γράφω με θυμό. Ένας ένας απ΄όσους ανέφερα πρέπει να φορτωθούν την Ατομική τους ευθύνη και να τους είναι αβάσταχτη. Γράφω ενώ πρόσωπα νέων…Τόσο σκανδαλωδώς όμορφα πλάσματα στις επιμελημένες φωτογραφίες τους. 57 νεκροί! Και από την άλλη, εκείνο το άτιμο σύνθημα ζώντων νέων «Φταίει η κακιά η (Χ)ΩΡΑ». Ευφυέστατο, πλην σπαραξικάρδια ανέντιμο, απέναντι σε μια μαγευτική χώρα. Ωστόσο, πονεμένα ειλικρινές απέναντι σε ένα δικό μας «σύστημα» (χωρίς σύστημα). Η αλλαγή θα έρθει από τις μονάδες και από τις μανάδες. Να εκπαιδεύουμε τα παιδιά μας στο «Είναι απολύτως δική σου ευθύνη».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...