762
Από αριστερά, Μιράντα, Κάρι, Σάρλοτ – κατά κόσμον Σίνθια Νίξον, Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, Κριστίν Ντέιβις | HBO Max

Αντίο στην «ενοχλητική» Κάρι Μπράντσο και στις φίλες της

Protagon Team Protagon Team 22 Αυγούστου 2025, 12:30
Από αριστερά, Μιράντα, Κάρι, Σάρλοτ – κατά κόσμον Σίνθια Νίξον, Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, Κριστίν Ντέιβις
|HBO Max

Αντίο στην «ενοχλητική» Κάρι Μπράντσο και στις φίλες της

Protagon Team Protagon Team 22 Αυγούστου 2025, 12:30

Η Κάρι Μπράντσο διέσχισε το Μανχάταν φορώντας τις γνωστές γόβες της Manolo Blahnik για τελευταία φορά. Στις 14 Αυγούστου το «And Just Like That…» μετέδωσε το τελευταίο του επεισόδιο και αποχαιρέτησε την Κάρι, σχεδόν 30 χρόνια αφότου εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην τηλεόραση με τη θρυλική, για τις γυναίκες αλλά όχι μόνον, σειρά «Sex & the City».

Στο πρώτο επεισόδιο η Κάρι θρηνούσε το έλλειμμα «σπουδαίων ανύπαντρων ανδρών» στη Νέα Υόρκη. Στη διάρκεια των έξι σεζόν της σειράς, των δύο κινηματογραφικών ταινιών και των τριών σεζόν του «And Just Like That…» έλαβε προτάσεις γάμου, ακύρωσε έναν αρραβώνα, την έστησαν στην εκκλησία, παντρεύτηκε, έμεινε χήρα, και είχε αμέτρητες ερωτικές περιπέτειες και φλερτ.

Σε όλο αυτό το διάστημα η Μπράντσο εδραίωνε τη φήμη της ως μια από τις πιο «εξοργιστικές» αλλά και «επιδραστικές» ηρωίδες που εμφανίστηκαν ποτέ στις οθόνες, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά αφιέρωμα του Economist. Η Κάρι και η γυναικεία παρέα της εμφανίστηκαν για πρώτη φορά το 1994 σε μια ελαφρώς άσεμνη, ημι-αυτοβιογραφική στήλη εφημερίδας, την οποία έγραφε η Κάντας Μπουσνέλ για την εφημερίδα New York Observer – και αργότερα τη μετέτρεψε σε βιβλίο.

Σύντομα απέκτησε οπαδούς στις τάξεις των γυναικών, αν και οι επικριτές της απέρριψαν την Μπουσνέλ ως κουτσομπόλα χαμηλού επιπέδου, που επινοούσε εξωπραγματικές καταστάσεις. «Οι χαρακτήρες μου υπάρχουν εκεί έξω», ήταν η κάθετη απάντησή της. «Αν πας σε αρκετά πάρτι, θα τις συναντήσεις όλες».

Οι εν λόγω χαρακτήρες, τέσσερις λαμπερές, ανύπαντρες γυναίκες, έκαναν ντεμπούτο στη μικρή οθόνη το 1998. Η αγχωμένη δικηγόρος Μιράντα (Σίνθια Νίξον), η υπερβολικά απαστράπτουσα λευκή μεγαλοαστή Σάρλοτ (Κρίστιν Ντέιβις) και η σεξομανής υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων Σαμάνθα (Κιμ Κατράλ), συνόδευαν την πρωταγωνίστρια Κάρι Μπράντσο (Σάρα Τζέσικα Πάρκερ), αρθρογράφο και μπον βιβάντ, με αδυναμία στα απαίσια λογοπαίγνια.

Οι τέσσερίς τους έθιξαν θέματα που δεν είχαν συζητηθεί ουσιαστικά στην τηλεόραση μέχρι τότε – όπως οι αμβλώσεις, τα γυναικεία φετίχ και η γονιμότητα. Οι καταστάσεις που παρουσίαζε η σειρά ήταν τραβηγμένες, ενώ οι πρωταγωνίστριες έδειχναν άψογες σε κάθε τους εμφάνιση. Η Κάρι ζούσε μόνη της σε ένα διαμέρισμα στο Απερ Ιστ Σάιντ της Νέας Υόρκης, γράφοντας μια στήλη την εβδομάδα – και όμως, είχε χρήματα για επώνυμα παπούτσια και πλουσιοπάροχα γεύματα.

Οι τηλεθεάτριες ήταν διατεθειμένες να παραβλέψουν αυτά τα σεναριακά ατοπήματα, αλλά συχνά έβρισκαν την Κάρι ενοχλητική, όπως επισημαίνει ο Economist. Τη θεωρούσαν κακομαθημένη (σε ένα επεισόδιο διέταξε τη Σάρλοτ να της δώσει 30.000 δολάρια ως προκαταβολή για το διαμέρισμά της), επικριτική (περιφρονούσε τη Σαμάνθα επειδή έκανε στοματικό σεξ σε έναν ντελιβερά), ενώ εθελοτυφλούσε μπροστά στις εμφανείς ατέλειες των ερωτικών συντρόφων της.

Ο έρωτάς της για τον μονίμως συναισθηματικά μη διαθέσιμο χρηματιστή Τζον –τον οποίο αποκαλούσε συνωμοτικά «Mr. Big»– ήταν η πηγή της ακανόνιστης συμπεριφοράς της. Παρ’ όλα αυτά, η δυναμική του γυναικείου κουαρτέτου του «Sex & The City» ήταν τέτοια που γοήτευε πολλές γυναίκες. Αλλάζοντας τους άνδρες σαν τα πουκάμισα, η Σαμάνθα χρησιμοποιούσε φράσεις του Οσκαρ Ουάιλντ, ενώ ο συναισθηματισμός της Σάρλοτ ήταν καθηλωτικός.

Οι περισσότερες τηλεθεάτριες εύχονταν κρυφά να βρίσκονταν στο τραπέζι των τεσσάρων φιλενάδων με ένα κοκτέιλ στο χέρι. Η σειρά σημείωσε τεράστια επιτυχία, αποσπώντας 54 υποψηφιότητες στα τηλεοπτικά βραβεία Emmy και κερδίζοντας συνολικά επτά. Παράλληλα, είχε και διάσημους να κάνουν μικρές εμφανίσεις – ο Ντόναλντ Τραμπ εμφανίστηκε σε ένα επεισόδιο με τίτλο «Ο Ανθρωπος, ο Μύθος, το Βιάγκρα».

Πάνω από 10 εκατομμύρια τηλεθεατές συντονίστηκαν για να παρακολουθήσουν την Κάρι να πέφτει στην αγκαλιά του «Mr. Big» στο τελευταίο επεισόδιο της σειράς, που προβλήθηκε το 2004. Οι δύο ταινίες, που κυκλοφόρησαν το 2008 και το 2010 αντίστοιχα, απέφεραν συνολικά πάνω από 1 δισ. δολάρια (860 εκατ. ευρώ) στο διεθνές μποξ όφις (σε σημερινά χρήματα).

Το «And Just Like That…» επιχείρησε να διορθώσει ορισμένες από τις αδυναμίες της αρχικής σειράς. Οι πιο καλογραμμένοι χαρακτήρες του ήταν οι μαύροι –μια αναζωογονητική αλλαγή από τη… λευκότητα του «Sex & The City»– ενώ παράλληλα εκμοντέρνισε τους διαλόγους του γύρω από τη σεξουαλικότητα. Προσέφερε περισσότερες συγκινητικές στιγμές, καθώς οι τρεις πρωταγωνίστριες –πλην Σαμάνθας, που δεν επέστρεψε– αντιμετώπιζαν τις προκλήσεις της μέσης ηλικίας.

Αλλά τελικά, σύμφωνα με τον Economist, αποδείχτηκε ένα ιδιόμορφο, χαμηλότονο σίκουελ, που δεν πλησίασε τη γοητεία της πρωτότυπης σειράς, καθώς οι σεναριογράφοι αμφιταλαντεύονταν με την πορεία της Κάρι μετά τον ξαφνικό θάνατο του «Mr. Big». Ωστόσο η Κάρι Μπράντσο άφησε το στίγμα της σε μια ολόκληρη γενιά γυναικών, τόσο στις ΗΠΑ όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.

Ενέπνευσε τάσεις της μόδας, διαδικτυακά memes και άρθρα γνώμης – από καταδικαστικά, όπως του περιοδικού Elle («Η Κάρι Μπράντσο εξακολουθεί να κάνει μαλακίες»), μέχρι υπερασπιστικά, όπως του Atlantic («Οχι, η Κάρι Μπράντσο δεν ήταν “τόσο πόρνη”»). Ακόμη και υπό σύγχυση, η Κάρι παρουσίαζε κάτι αξιοθαύμαστο με την αποφασιστικότητά της να ζήσει με τους δικούς της όρους, επισημαίνει ο Economist.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...