Η Κάρι Μπράντσο που κοντέψαμε να μισήσουμε
Η Κάρι Μπράντσο που κοντέψαμε να μισήσουμε
Δεν είναι εύκολα τα ριμέικ. Ακόμα πιο δύσκολα είναι τα ριμέικ επιτυχημένων ταινιών και σειρών. Το «Sex & The City» επέστρεψε με τον τίτλο «And Just Like That», έκανε τρεις σεζόν και πριν λίγες μέρες ανακοίνωσε το οριστικό τέλος του. Η Κάρι Μπράντσο και οι φίλες της μπαίνουν για πάντα στην βιτρίνα των ηρωίδων που αγαπήσαμε.
Ευτυχώς, γιατί κοντέψαμε να τις μισήσουμε σε αυτή, τη νεότερη εκδοχή τους των πενήντα συν. Με πρώτη και χειρότερη μια στιλιζαρισμένη Κάρι, πετυχημένη συγγραφέα best seller και χήρα κληρονόμο, η οποία περιφέρεται στη ζωή με ναρκισσισμό. Όχι εκείνον που είχε όπως τον ξέραμε, εκείνος έκρυβε από μέσα τρυφερότητα και αλήθεια. Χαρακτηριστικά που έβγαιναν προς τα έξω στα αφηγηματικά σημεία κάθε επεισοδίου, σαν συμπεράσματα, ειρωνείες της ζωής, μαθήματα και παθήματα με τα οποία χαμογελούσαμε και ταυτιζόμασταν.
Γύρω από την Κάρι, τρεις ακόμα γυναίκες έδιναν τον τόνο της γυναικείας φιλίας έτσι όπως δεν τον είχε δώσει ποτέ η τηλεόραση των ’90. Έσπαγαν το στερεότυπο της λυκοφιλίας με το οποίο έντυναν συνήθως τις παρέες των γυναικών. Εδώ είχαμε τέσσερις φίλες με βαθιά σύνδεση και αγάπη η μια για την άλλη. Φυσικά ταυτιστήκαμε με αυτό, γιατί οι γυναίκες της πραγματικής ζωής έτσι είμαστε. Κι αν δεν είμαστε έτσι, δεν φταίει το φύλο μας.
Η επαναφορά της σειράς έφερε μπροστά μας την παρέα με τρόπο που μας εξέπληξε δυσάρεστα. Ίσως όχι από την αρχή, αλλά σίγουρα στην πορεία. Γιατί, πώς είναι δυνατόν η άλλοτε δυναμική και καυστική Μιράντα, τώρα αποπροσανατολισμένη και αλκοολική, να κοιμάται σε δρόμους και άθλια Airbnb και οι υπόλοιπες να στέκουν οριακά αναίσθητες απέναντί της; Μιλάμε πλέον για δύο πλούσιες, η μια πιο βολεμένη από την άλλη, με τα υπερπολυτελή σπίτια τους, τις ακριβές διακοπές τους στα Χάμπτονς, τα υψηλής ραπτικής ρούχα τους και τα Μανόλο παπούτσια να γεμίζουν ολόκληρο δωμάτιο.
Το σενάριο θέλησε να επαναφέρει τους χαρακτήρες με τις αλλαγές που εύλογα θα έφερνε ο χρόνος πάνω τους, αλλά μάλλον τους μετάλλαξε σε κάτι που δεν γίνεται πιστευτό. Κυρίως, κάτι που δεν καταφέρνει να περνάει κάτω, στον θεατή, εν προκειμένω στην τηλεθεάτρια. Κι αν αυτή δεν ταυτιστεί εδώ, σε μια τέτοια σειρά, υπάρχει πρόβλημα.
Μπορεί να χαίρεσαι με την επαγγελματική καταξίωση της Κάρι και το γεγονός ότι πλέον μπορεί να αγοράσει όσες γόβες θέλει, η ελπίδα ότι μπορεί να συμβεί και σ’ εσένα είναι ανακουφιστική, αλλά η διαχείριση της εξέλιξης αυτού του χαρακτήρα σεναριακά σε εκνευρίζει. Είναι σαν να του πήραν την ψυχή και του άφησαν τη βιτρίνα. Ούτε μέσα στο σπίτι της δεν περπατάει πια χωρίς τακούνια, αυτή η Κάρι είναι πιο στημένη κι από χριστουγεννιάτικο δέντρο στην Times Square.
Με παρόμοιο τρόπο διαχειρίστηκαν και τις υπόλοιπες, αλλά και το μεταξύ τους δέσιμο. Μόνο η Σαμάνθα έμεινε άθικτη από αυτή την άχαρη μετάλλαξη. Ποιός ξέρει πώς θα την παρουσίαζαν, αν η ηθοποιός Κιμ Κατράλ δεχόταν να επανέλθει στη σειρά και να παίξει. Ευτυχώς, λες, που αρνήθηκε και διέσωσε την ηρωίδα που τόσο ξεχωριστά υποδύθηκε τότε, από την πανωλεθρία του τώρα.
Τη θέση της προσπάθησαν να πάρουν νέες φίλες, οι οποίες έδιναν το στίγμα των χαρακτηριστικών της εποχής. Περιήλθαν όμως και αυτές, σαν χαρακτήρες, στο μονοδιάστατο πρίσμα κάτω από το οποίο έγινε το ριμέικ αυτής της σειράς. Με τον πλούτο να δίνει το ρυθμό, τον ναρκισσισμό να περισσεύει και την επιφανειακή προσέγγιση των πραγμάτων να τα κάνει όλα αφόρητα κλισέ ή άγαρμπα δομημένα.
Μέσα σε αυτό το άτσαλο και άστοχο πλαίσιο, οι χαρακτήρες έμοιαζαν καρικατούρες και οι σχέσεις μεταξύ τους αβαθείς.
Ακόμα και οι έρωτες έπεσαν στη μαύρη τρύπα των κλισέ. Ο Mr. Big πέθανε και ξεχάστηκε μέσα σε μερικά επεισόδια. Εκείνος ο τύπος που ήταν το κέντρο του κόσμου της ηρωίδας επί δεκαετίες, ο πιο μεγάλος της έρωτας, δεν έμεινε ούτε ως ανάμνηση στην Κάρι της νέας εποχής. Μα, είναι δυνατόν;
Η σειρά που έμεινε στην ιστορία για τον τρόπο που παρουσίαζε τις σχέσεις, ξεκινώντας από τη γυναικεία φιλία και το ερωτικό πάρε-δώσε των ανθρώπων στην πιο ζωντανή μεγαλούπολη του κόσμου, κατέληξε να είναι μια σειρά, που το μόνο που την έκανε να διαφέρει από σειρές βήτα διαλογής ήταν το χρήμα που εμφανώς είχε πέσει στην παραγωγή της.
Οι ηθοποιοί αποχαιρέτησαν το «And Just Like That», με την Κριστίν Ντέιβις (Σάρλοτ) να δηλώνει βαθιά λύπη, τη Σίνθια Νίξον (Μιράντα) να μην μπορεί να το πιστέψει και την Σάρα Τζέσικα Πάρκερ να κάνει μια μελοδραματική ανάρτηση λέγοντας ότι αγάπησε την Κάρι Μπράντσο περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.
Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης της σειράς, Μάικλ Πάτρικ Κίνγκ, είπε ότι καθώς έγραφε το τελευταίο επεισόδιο της τρίτης σεζόν, κάτι μέσα του φώναξε πως είναι ένα καλό σημείο για να βάλει φινάλε. Μάλλον αφουγκράστηκε το κοινό. Εκείνο είχε βάλει το φινάλε πριν απ’ αυτόν, γιατί η Κάρι Μπράντσο και οι φίλες της δεν ήταν απλώς αγνώριστες εδώ. Ήταν ξένες.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
