681
Ο Κλάους Μπίσκοφ, αρχισχεδιαστής της Volkswagen, παρουσιάζει -στο Σαλόνι Αυτοκινήτου τού Παρισιού, το 2016- το ηλεκτροκίνητο μέλλον - ανάμεσά τους και το «Σκαθάρι» | VW

Βάλε το Beetle στην πρίζα

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 19 Νοεμβρίου 2017, 11:35
Ο Κλάους Μπίσκοφ, αρχισχεδιαστής της Volkswagen, παρουσιάζει -στο Σαλόνι Αυτοκινήτου τού Παρισιού, το 2016- το ηλεκτροκίνητο μέλλον - ανάμεσά τους και το «Σκαθάρι»
|VW

Βάλε το Beetle στην πρίζα

Σπύρος Σεραφείμ Σπύρος Σεραφείμ 19 Νοεμβρίου 2017, 11:35

Κάποιοι έσπευσαν να πουν ότι η Volkswagen, λόγω «Dieselgate», έχει τύψεις και προσπαθεί να αποτινάξει από πάνω της τις μαυρίλες του πετρελαίου. Αλλοι, απλώς, εκτιμούν ότι η μπράντα θέλει να αφήσει το οικολογικό αποτύπωμά της στον πλανήτη, θεωρώντας το σκάνδαλο με τους ρύπους ως μία κακή παρένθεση.

Ο,τι και να συμβαίνει, η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε -τον Σεπτέμβριο- ότι θα δαπανήσει περισσότερα από 24 δισεκατομμύρια δολάρια για να κατασκευάσει, μέχρι το 2030, αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Πώς θα το κάνει αυτό; Δια του ρεύματος. Μάλιστα, τα σχέδια λένε ότι θα κατασκευάσει τουλάχιστον μια ηλεκτρική έκδοση για καθένα από τα 300 μοντέλα του ομίλου VAG. Ακόμα και για τον «Σκαραβαίο»;

H Volkswagen αναβίωσε το Beetle το 1997, με τη δεύτερη γενιά του να παρουσιάζεται το 2011. H εμπορική επιτυχία του, όμως, δεν ήταν αξιοσημείωτη -είχε ήδη κυκλοφορήσει, στο παρελθόν, ότι το μέλλον του ήταν αβέβαιο- ενώ τώρα η γερμανική φίρμα προσπαθεί να εξοικονομήσει χρήματα για να ξεπλύνει από επάνω της το «Dieselgate». Και αφού το μέλλον τής αυτοκίνησης θα είναι ηλεκτρικό, σύμφωνα με τους καλά γνωρίζοντες, δεν υπάρχει κανένας λόγος για εξέλιξη κάποιου κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνης) ή πετρελαιοκινητήρα, οπότε η απόφαση ήταν μονόδρομος: το επόμενο Beetle θα είναι ηλεκτρικό, με κίνηση στους πίσω τροχούς -για περισσότερη διασκέδαση- και θα βασίζεται στην πλατφόρμα μηδενικών εκπομπών ρύπων MEB.

Τις δηλώσεις αυτές έκανε ο ίδιος ο πρόεδρος της μάρκας, Χέρμπερτ Ντις, στο βρετανικό Autocar.

Αν μη τι άλλο, πρόκειται για μια εξαιρετικά έξυπνη επιχειρηματική κίνηση, όπως και να το δεις. Η Volkswagen μιλά κατευθείαν στο θυμικό πολλών ανθρώπων, ξυπνώντας τη νοσταλγική διάθεσή τους με τη ρετρό σχεδίαση του κλασικού μοντέλου της και παντρεύει την αναβίωση της ιστορίας της με την τεχνολογία τού αύριο. Το ηλεκτρικό Beetle θα είναι «αδελφάκι» με το Microbus -άλλη μια επιτυχημένη αναβίωση ενός κλασικού αυτοκινήτου των ’60s για την εταιρεία- θα καίει και αυτό… ρεύμα και αποτελεί τη συνέχεια του ID Buzz concept – είχε παρουσιαστεί νωρίτερα εφέτος στην Εκθεση Αυτοκινήτου τού Ντιτρόιτ. «Ο επόμενος στόχος είναι να δημιουργήσουμε ένα συναίσθημα γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», δήλωσε ο Χέρμπερτ Ντις, τονίζοντας, για την ακρίβεια, πως η πλατφόρμα ΜΕΒ προσφέρεται για τη δημιουργία αυτοκινήτων που θεωρούνται «συναισθηματικά φορτισμένα».

«Αν θέλουμε να κάνουμε ένα επόμενο Beetle, ως ηλεκτροκίνητο θα ήταν πολύ καλύτερο από το σημερινό. Θα μπορούσε να είναι πισωκίνητο, άρα πιο κοντά στο αρχέτυπο», συμπλήρωσε ο πανίσχυρος άνδρας της VW.

Το Volkswagen I.D. Buzz MPV Concept. Οι χίπις έγιναν χίπστερ...
Το Volkswagen I.D. Buzz MPV Concept. Οι χίπις έγιναν χίπστερ…

Ολη αυτή η συζήτηση, περί πισωκίνητου Beetle, ξεκίνησε από το ID hatchback, όταν η VW μάς το είχε παρουσιάσει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου τού Παρισιού, το 2016. Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος -σκοπός, οι 170 ίπποι να καταλήγουν στους πίσω τροχούς- θύμιζε απίστευτα το πρώτο Beetle του 1939. Κάτι τέτοιο θα προσέφερε εξαιρετική εκμετάλλευση του χώρου στην καμπίνα, σε συνδυασμό με ένα πορτ μπαγκάζ στο εμπρός μέρος και μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις, στοιχεία που κουβαλούσε και ο πρώτος «Σκαραβαίος». Ολα αυτά δεν μπορούν να συμβούν σήμερα, όπου ο κινητήρας και η κίνηση είναι εμπρός. Χωρίς την κλασική μετάδοση, η κόμπακτ διάταξη ενός ηλεκτρικού συστήματος κίνησης επιτρέπει περισσότερο ελεύθερο χώρο – συνολικά στο αυτοκίνητο. Ετσι, μπορεί να γίνει προσθιοκίνητο, πισωκίνητο ή τετρακίνητο – ανάλογα με τις ανάγκες μάρκετινγκ της εταιρείας.

Να υπενθυμίσουμε ότι η VW είχε πειραματιστεί και πάλι με κινητήρα και κίνηση πίσω για μικρό αυτοκίνητό. Ο λόγος για το up! – προτού ακολουθήσει την (προσθιοκίνητη) πεπατημένη. Σήμερα, μόνο η Renault και η smart -οι οποίες μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα στο Twingo και στο forfour- έχουν τον κινητήρα και την κίνηση πίσω, θέλοντας -προφανώς- να βαδίσουν στα χνάρια του αρχέτυπου Beetle.
Ταυτόχρονα, αυτή δεν είναι η μόνη (γερμανική) αυτοκινητοβιομηχανία η οποία θέλει να δημιουργήσει μια ηλεκτρική έκδοση για ένα κλασικό τετράτροχό της: η BMW θα κυκλοφορήσει το ηλεκτρικό της Mini το 2019.

Βάσει των αυστηρότερων προδιαγραφών για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων, που θέτει συνεχώς η Ευρωπαϊκή Ενωση, γίνεται παραπάνω από σαφές ότι -στο πολύ κοντινό μέλλον- οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες θα θέλουν να… πριζωθούν.
Αλλωστε, είναι γνωστό ότι εάν θέλεις να μην πνιγείς, δεν πρέπει να κολυμπάς αντίθετα στο ρεύμα…