674
Το επόμενο διάστημα θα κυκλοφορήσει το ανανεωμένο Golf έβδομης γενιάς, όπου βεβαίως θα ψάχνεις με τον φακό τις σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις από το προηγούμενο |

VW Golf: τα μυστικά ενός best seller

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 14 Φεβρουαρίου 2017, 14:13
Το επόμενο διάστημα θα κυκλοφορήσει το ανανεωμένο Golf έβδομης γενιάς, όπου βεβαίως θα ψάχνεις με τον φακό τις σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις από το προηγούμενο
|

VW Golf: τα μυστικά ενός best seller

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 14 Φεβρουαρίου 2017, 14:13

And the winner is… VW Golf! Το γερμανικό μοντέλο ανέβηκε το 2016 στην πρώτη θέση των πωλήσεων στην Ευρώπη με 462.827 τεμάχια αφήνοντας με διαφορά πίσω του στη δεύτερη θέση το ομογάλακτο VW Polo και το γαλλικό Renault Clio με 307.116 και 283.283 πανευρωπαϊκές πωλήσεις αντίστοιχα. Ουσιαστικά βρισκόμαστε εδώ και χρόνια στο ίδιο έργο θεατές, με το best seller της γερμανικής μάρκας να κοιτά αφ’ υψηλού τους ανταγωνιστές του, που έχουν προσπαθήσει πάμπολλες φορές μάταια να αντιγράψουν τη συνταγή της επιτυχίας του.

Η συνεχιζόμενη υπεροχή του Golf επιβεβαιώνει στην πράξη τη δυσκολία ενός τέτοιου εγχειρήματος, καθώς το εμπορικότερο μοντέλο στην ιστορία της Volkswagen αξιοποιεί τρία ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που το κάνουν διαχρονικά μοναδικό στα μάτια των Ευρωπαίων αγοραστών.

golfnew2
O Giorgio Giugiaro ποζάρει δικαιολογημένα υπερήφανος δίπλα στο VW Golf πρώτης γενιάς, που σχεδίασε ο ίδιος και λανσαρίστηκε το 1974
  • Το αταξικό Golf

Μέχρι τη δεκαετία του 70 διατηρήθηκε η VW στη ζωή από ένα cult μοντέλο με πολωτικό χαρακτήρα, όπως ήταν ο θρυλικός ‘’Σκαραβαίος’’.  Το Golf, που διαδέχθηκε ουσιαστικά τον «Kaefer» και κατάφερε να τον ξεπεράσει σε πωλήσεις το 2002, ακολούθησε έναν εντελώς διαφορετικό δρόμο. Απέφυγε οτιδήποτε θα μπορούσε να πολώσει το αγοραστικό κοινό και πρόβαλλε ένα αταξικό προφίλ, χάρη στο οποίο κατάφερε να απευθυνθεί στους πάντες, από τον απλό εργάτη και τον κλητήρα μίας επιχείρησης έως τα διευθυντικά στελέχη της και τον ιδιοκτήτη της. Ένα Golf μπορεί να το οδηγεί χωρίς να φαίνεται παράταιρο ο ράπερ και ο νεαρός μαθητευόμενος, η trendy κοπέλα και ο συντηρητικός πατέρας της. Για τους επικριτές του είναι το γερμανικό best seller ένα αδιάφορο μοντέλο με ανύπαρκτο προφίλ και χαρακτήρα, όμως το γεγονός ότι μπορεί και καλύπτει τα γούστα και τις απαιτήσεις ενός τόσο διαφορετικού αγοραστικού κοινού αποτελεί ανεπανάληπτο προτέρημα και βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ας μην ξεχνάμε, ότι ίδρυσε τη δική του «κατηγορία Golf», η οποία ταυτίζεται εδώ και δεκαετίες με την compact class στην Ευρώπη.

  • Το μετεξελιγμένο Golf

Ένα σημαντικό μυστικό της επιτυχίας του VW Golf εντοπίζεται στη φιλοσοφία της εξέλιξής του από γενιά σε γενιά. Ο πρώην υπεύθυνος εξέλιξης της VW, Ούλριχ Χάκενμπεργκ, είχε πει χαρακτηριστικά ότι με το συγκεκριμένο μοντέλο «δεν κάνεις επανάσταση», ερμηνεύοντας έτσι τις ανεπαίσθητες εξωτερικές αλλαγές μεταξύ των μοντέλων διαφορετικής γενιάς. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι η VW έβαλε από τη δεκαετία του 80 και μετά το αγαπημένο της παιδί στη ναφθαλίνη και ότι οι σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις είναι σχεδόν αόρατες με την πάροδο του χρόνου. Ωστόσο οι Γερμανοί δίνουν κάθε φορά στο κοινό τους αυτό που θέλει, δηλαδή ένα νέο Golf που παραπέμπει στυλιστικά και αισθητικά στα προηγούμενα, αλλά ταυτόχρονα αναβαθμίζεται από γενιά σε γενιά σε όλα τα επίπεδα, γίνεται πιο ευρύχωρο, ποιοτικότερο, ασφαλέστερο, φιλικότερο προς το περιβάλλον και προσφέρει τεχνολογία αιχμής.

golfnew3
Eπτά γενιές VW Golf η μία δίπλα στην άλλη. Η τέχνη της μετεξέλιξης σε όλο της το μεγαλείο
  • Το γερμανοϊταλικό Golf

Το made in Germany αποτελεί το πιο δυνατό brand name στη μηχανολογία, ενώ κορυφαίο διαπιστευτήριο για το ντιζάιν θεωρείται το made in Italy. Στο VW Golf  συνυπάρχουν και τα δύο, οπότε δημιουργείται ένα αχτύπητο δίδυμο στα μάτια των πελατών. Κάτω από το μπροστινό καπό του compact μοντέλου υπάρχει η εγγυημένη ποιότητα και αξιοπιστία των γερμανικών κινητήρων και των υπόλοιπων μηχανικών μερών από τα ράφια του VW Group. Όμως τον σχεδιασμό του αμαξώματος του μοντέλου πρώτης γενιάς ανέλαβε ένας Ιταλός, ο Giorgio Giugiaro. O ίδιος άνθρωπος δηλαδή, που έχει βάλει το αισθητικό του αποτύπωμα σε σπουδαία μοντέλα, όπως –μεταξύ άλλων- η γοητευτική Lancia Delta, το σεμνό και ταπεινό Fiat Punto και η θρυλική Lotus Esprit. Η μεγαλύτερη…αναγνώριση για τον οίκο Italdesign του Giugiaro ήταν ίσως η εξαγορά του από τον όμιλο Volkswagen το 2010. Κάπως έτσι ενσωματώθηκε ο πατέρας του Golf στην υπόλοιπη οικογένεια, η οποία έχει αναπτύξει μεγαλεπήβολα σχέδια για το καμάρι της στο μέλλον. Σχέδια που θα αφορούν τη ρομποτική οδήγηση, τους ηλεκτροκινητήρες και οτιδήποτε άλλο ήθελε προκύψει. Είναι βέβαιο πάντως, ότι ακόμη και στο Golf του 2050, θα εξακολουθούν να υπάρχουν ως σήμα κατατεθέν στοιχεία του μοντέλου πρώτης γενιάς. Γιατί ομάδα που κερδίζει, δεν την αλλάζεις!

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News