877
Ενδημικά φυτά και κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική για το ξενοδοχείο Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa στη Σαντορίνη |

Τουρισμός: Βιωσιμότητα από ένστικτο

Χριστίνα Πουτέτση Χριστίνα Πουτέτση 8 Απριλίου 2019, 12:01
Ενδημικά φυτά και κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική για το ξενοδοχείο Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa στη Σαντορίνη
|

Τουρισμός: Βιωσιμότητα από ένστικτο

Χριστίνα Πουτέτση Χριστίνα Πουτέτση 8 Απριλίου 2019, 12:01

Πώς θα σας φαινόταν αν το ξενοδοχείο που μένετε σας ενημέρωνε για το υδατικό αποτύπωμα της τροφής που επιλέξατε; Και σας έδινε προτάσεις με μικρότερη επιβάρυνση σε νερό, οι οποίες ουσιαστικά προέρχονται και αναδεικνύουν τοπικά προϊόντα;

Αν ακούγεται πολύ εξεζητημένο, είναι ένας από τους επόμενους άμεσους στόχους του Ανδρέα Μεταξά, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Metaxa Hospitality Group, για την ενημέρωση των επισκεπτών. Και εντάσσεται στη φιλοσοφία που εφαρμόζει στα ξενοδοχεία του για τη βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της τουριστικής επιχείρησης, όσο και των προορισμών. Μια φιλοσοφία που ξεκίνησε «από ένστικτο», όπως αναφέρει ο ίδιος, από το 1975 που λειτούργησε το πρώτο ξενοδοχείο. «Ετσι λειτουργούσε ένα κρητικό σπίτι», εξηγεί.

Υπάρχουν επιχειρήσεις που επικοινωνούν μια ενέργεια όταν την ξεκινούν. Ο όμιλος Μεταξά ανήκει στην κατηγορία εκείνων που επέλεξε να την επικοινωνήσει πολλά χρόνια αφότου την είχε υιοθετήσει.

Ετσι, το Σάββατο 6 Απριλίου, δημοσίευσε τον πρώτο ενοποιημένο Απολογισμό Βιωσιμότητας για τα τρία ξενοδοχεία που λειτουργεί, στην Κρήτη και στη Σαντορίνη, με δυναμικό 1.023 δωμάτια (με 396.650 διανυκτερεύσεις το 2018) και 669 εργαζόμενους. Ο απολογισμός αποτυπώνει τις δράσεις βιωσιμότητας στα Creta Maris Beach Resort και TUI Magic Life Candia Maris στην Κρήτη και στο Santo Maris Luxury Suites & Spa στη Σαντορίνη.

«Είναι ένας Απολογισμός Αξιών», λέει ο κ. Μεταξάς, προσθέτοντας: «Η βιωσιμότητα είναι στο DNA μας γι’ αυτό και την ενσωματώσουμε σε όλες τις εκφάνσεις λειτουργίας των ξενοδοχείων μας». Και συμπληρώνοντας: «Δεσμεύομαι προσωπικά ότι με αυτόν ακριβώς τον τρόπο θα συνεχίσουμε να πορευόμαστε στο μέλλον: δημιουργώντας αξία για τους ανθρώπους μας, την κοινωνία, τους επισκέπτες μας, το περιβάλλον και τους συνεργάτες/προμηθευτές».

Επισκέπτες του Candia Maris Beach Resort συμμετέχουν στον παραδοσιακό Κρητικό Τρύγο

Προστιθέμενη αξία δημιουργήθηκε και στην επιχειρηματική λειτουργία, καθώς η επένδυση στη βιωσιμότητα, κεφαλαιοποιείται σε ποιοτικά στοιχεία και στην τιμολογιακή πολιτική: τα έσοδα του ομίλου άγγιξαν τα 37,307 εκατ. ευρώ το 2018, έχοντας υπερδιπλασιαστεί από το 2011 (15,210 εκατ. ευρώ), με σταθερά ανοδική πορεία κάθε χρόνο. Από το 2016 και μετά, στο δυναμικό του ομίλου προστέθηκε και το Santo Maris Oia Luxury Suites & Spa, ενισχύοντας σημαντικά τον τζίρο.

Με βάση τον ενοποιημένο απολογισμό, η συνεισφορά του ομίλου στην κοινωνία ανέρχεται σε 24,861 εκατ. ευρώ. Και αφορά σε 5,99 εκατ. ευρώ σε προσωπικό, 753.000 ευρώ στο Δημόσιο, 3,5 εκατ. ευρώ σε ασφαλιστικούς οργανισμούς, 368.837 ευρώ σε ΟΤΑ και 14,3 εκατ. ευρώ σε επενδύσεις, αποσβέσεις κλπ.

Ο όμιλος ακολουθεί τα Διεθνή Πρότυπα Βιώσιμης Διαχείρισης του World Travel & Tourism Council (WTTC) και δεσμεύεται οικειοθελώς στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ). Ο απολογισμός διαρθρώνεται σε πέντε στρατηγικούς άξονες: Αξία για τους Ανθρώπους μας, Αξία για τους Επισκέπτες μας, Αξία για τους Συνεργάτες – Προμηθευτές μας, Αξία για την Κοινωνία και Αξία για το Περιβάλλον.

Αυτοί, πέρα από την περιβαλλοντική προστασία, την ανακύκλωση, τη διάθεση «υπολοίπων» τροφίμων, την εξοικονόμηση νερού και ενέργειας, την υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων, αποτυπώνονται, μεταξύ άλλων και στα εξής:

Επένδυση σε τοπικά προϊόντα: έπειτα από 43 χρόνια λειτουργίας, όλες οι επιχειρηματικές συναλλαγές του ομίλου βασίζονται στις αρχές της ειλικρίνειας, της εμπιστοσύνης, του θεμιτού ανταγωνισμού και των ίσων ευκαιριών για όλους τους δυνητικούς προμηθευτές. Ετσι ο όμιλος εφοδιάζεται με πρώτες ύλες και προϊόντα καταρχάς από την Ελλάδα. Συγκεκριμένα, το 2018 προμηθεύτηκε περίπου το 70% (69,46) των πρώτων υλών και προϊόντων από την ελληνική αγορά, συνεισφέροντας συνολικά 2.240.678,71 ευρώ στην εθνική και τοπική οικονομία. Το 2018 ο όμιλος συνεργάστηκε με 113 τοπικούς παραγωγούς τροφίμων, ενδυναμώνοντας την οικονομία της Κρήτης και της Σαντορίνης.

669 εργαζόμενοι απασχολούνται στο Metaxa Hospitality Group

Επένδυση στο προσωπικό: το 2018 ο όμιλος απασχόλησε συνολικά 669 εργαζομένους, οι (328) άνδρεςκαι (341) γυναίκες, ενώ η πλειονότητα των εργαζομένων ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 18 έως 29 ετών (263). Με πρωτοβουλία του ομίλου, το 2018 οι εργαζόμενοι των τριών ξενοδοχείων, παρακολούθησαν συνολικά 131 σεμινάρια μετεκπαίδευσης, πλέον των τακτικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων που πραγματοποιήθηκαν ξεχωριστά από το αρμόδιο τμήμα του κάθε ξενοδοχείου στο οποίο ανήκει ο εργαζόμενος, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις και δεξιότητές τους.

Την ίδια χρονιά, ο όμιλος απασχόλησε 657 έλληνες εργαζόμενους (98,2%), το μεγαλύτερο ποσοστό των οποίων έχουν μόνιμη κατοικία κοντά στις ξενοδοχειακές μονάδες που εργάστηκαν, επιστρέφοντας συνολικά 9.458.168,35 ευρώ στην τοπική κοινωνία.

Εμφαση στην τοπική κουλτούρα, τα έθιμα και την ιστορία: ακολουθεί μαζί με άλλα 30 ξενοδοχεία, ο όμιλος ακολουθεί τo πρόγραμμα «We do local», που προβάλλει τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και τη φιλοξενία κάθε προορισμού, εκφράζοντας παράλληλα τη φιλοσοφία του για σεβασμό στο περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, υλοποιεί σειρά διαδραστικών εκδηλώσεων (μαθήματα μαγειρικής, ελληνικής γλώσσας, συμμετοχή στον παραδοσιακό Κρητικό Τρύγο, στις παραδοσιακές Κουρές προβάτων, διαδραστικά μαθήματα παραδοσιακής ζαχαροπλαστικής), δίνοντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να ζήσουν στιγμές από την καθημερινότητα της Κρήτης και της Σαντορίνης, όπως την ζουν οι ντόπιοι.

Ο όμιλος εφοδιάζεται με πρώτες ύλες και αγροτικά προϊόντα καταρχάς από την Ελλάδα

Ασφάλεια επισκεπτών: ο όμιλος διοργανώνει κάθε χρόνο ασκήσεις εκκένωσης για τη διασφάλιση της άρτιας οργάνωσης των διαδικασιών εκκένωσης σε ενδεχόμενες περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών.

Ποιον αφορούν όλα αυτά;

Τον sustainable traveler, ο οποίος θέλει να ταξιδέψει με βιώσιμο τρόπο, έχοντας αυτό ως βασικό κριτήριο για την επιλογή των διακοπών του, λέει ο Κώστας Μπουγιούρης, συνιδρυτής της Local Food Experts, που συμμετείχε στον σχεδιασμό του We do local.

Και υπολογίζεται ότι το 25% των ταξιδιωτών παγκοσμίως που σκέφτονται έτσι σήμερα, θα αυξηθεί σε 30%.