402
Θα τρίζουν τα κόκαλα του Εντσο Φεράρι με γνωστό ινφλουένσερ που έχει κάνει wrapping στη Ferrari 458 Italia με το meme «Nyan Cat» | X/twitter/ Shutterstock/ CreativeProtagon

Θα είναι δική σου η Ferrari, αλλά δεν θα την κάνεις ό,τι θες

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 12 Φεβρουαρίου 2025, 22:10
Θα τρίζουν τα κόκαλα του Εντσο Φεράρι με γνωστό ινφλουένσερ που έχει κάνει wrapping στη Ferrari 458 Italia με το meme «Nyan Cat»
|X/twitter/ Shutterstock/ CreativeProtagon

Θα είναι δική σου η Ferrari, αλλά δεν θα την κάνεις ό,τι θες

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 12 Φεβρουαρίου 2025, 22:10

Πόσο μπορεί να θέλεις να επέμβεις στην εξωτερική εικόνα μιας Ferrari; Απάντηση: όσο σου επιτρέπει η κουλτούρα σου. Αυτό σημαίνει πως αν θέλεις να την ντύσεις με αυτοκόλλητα του Μίκυ Μάους, με καρτούν, περίεργα memes ή ό,τι άλλο σου κατέβει στο μυαλό, μπορείς να μετατρέψεις το κόσμημα σε καρνάβαλο.

Υποτίθεται πως, εφόσον είναι δικό σου το αυτοκίνητο, το κάνεις ό,τι θες. Το ντύνεις με μαύρο βελούδο, όπως έκανε κάποιος στο Λονδίνο. Ή το βάφεις χρυσό, όπως κάνουν πολύ. Είναι κακόγουστο; Τελείως υποκειμενικό. Σε κάποιους αρέσει. Αλλοι τα απεχθάνονται. Προσωπικά θα ντρεπόμουν να ήμουν μέσα σε ένα χρυσό αυτοκίνητο – όποιας μάρκας κι αν ήταν. Εκτός αν ήμουν ο Ριχάρδος (sic). Θα μου πεις, και τι μας νοιάζει; Σωστό και αυτό.

Πάντως η εταιρεία σκέφτεται με κριτήρια αυτοπροστασίας του προϊόντος της και είναι προβληματισμένη. Αφενός αναγνωρίζει ότι πολλοί πελάτες, ειδικά στη Μέση Ανατολή, αρέσκονται σε τέτοιου είδους επεμβάσεις. Οσο πιο διαφορετικό, τόσο πιο ξεχωριστό, ίσον πιο ξεχωριστός και εσύ. Αηδίες ματαιοδοξίας; Πιθανότατα. Ομως αυτοί που έχουν τα λεφτά, αυτοί αποφασίζουν.

Την ίδια στιγμή, η ιταλική εταιρεία σκέφτεται να περιορίσει δραστικά τη λίστα εξατομίκευσης των καινούργιων αυτοκινήτων που πουλάει. Ηδη, το ροζ έχει φύγει από το τραπέζι των επιλογών. Ενδεικτικά, μέχρι πριν μερικά χρόνια το κόκκινο της Ferrari, το κλασικό Rosso Corsa, ήταν η επιλογή κατά 80% των καινούριων αυτοκινήτων που πουλούσε. Σήμερα έχει πέσει στο 40%.

Από την άλλη, οι δυνατότητες εξατομίκευσης του αυτοκινήτου αφήνουν ένα πολύ μεγάλο περιθώριο κέρδους στις εταιρείες. Σαφώς και η Ferrari το υπολογίζει αυτό. Πάντως δεν θέλει να βλέπει τα αυτοκίνητά της να διακωμωδούνται ή να εκφεύγουν κάποιων αισθητικών ορίων, θεωρώντας ότι έτσι προσβάλλεται ή αλλοιώνεται ο χαρακτήρας και η κουλτούρα πίσω από τη σημαντικότερη εταιρεία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων στον κόσμο.

Οπως αντιλαμβάνεστε, είναι μια κίνηση ισορροπίας. Αφενός η Ferrari δεν θέλει να χάσει ένα κοινό που αφήνει τα ωραία του χρήματα, αφετέρου θέλει να προστατεύσει την εικόνα και τη σημειολογία των αυτοκινήτων που πουλάει.

Πόση εξατομίκευση, λοιπόν, χωράει σε ένα φεραρικό; Η απάντηση θα κριθεί στη μεταπώληση (που σαφώς δυσκολεύεται με τις ακρότητες), ίσως ακόμα και στις απαγορεύσεις που σκοπεύει να εφαρμόσει η Ferrari σε ήδη υπάρχοντες πελάτες, στους οποίους δεν θα επιτρέπεται να αγοράσουν ξανά κάποιο καινούργιο Ferrari στο μέλλον. Σωστά διαβάσατε στον τίτλο. Ναι, μπορεί να είναι δικό τους το φεραρικό, αλλά δεν θα το κάνουν ό,τι θέλουν.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...