386
Αλώβητα ως προς τις κινητικές δεξιότητες αλλά ελαφρώς πίσω στην επικοινωνία βγήκαν τα παιδιά από τις πρώτες φάσεις της πανδημίας | Shutterstock

Πώς η πανδημία και οι καραντίνες επηρέασαν τα παιδιά

Protagon Team Protagon Team 23 Απριλίου 2024, 21:20
Αλώβητα ως προς τις κινητικές δεξιότητες αλλά ελαφρώς πίσω στην επικοινωνία βγήκαν τα παιδιά από τις πρώτες φάσεις της πανδημίας
|Shutterstock

Πώς η πανδημία και οι καραντίνες επηρέασαν τα παιδιά

Protagon Team Protagon Team 23 Απριλίου 2024, 21:20

Τις επιπτώσεις της πανδημίας –την περίοδο των lockdown– στην ανάπτυξη βρεφών και νηπίων ερευνά μια νέα μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό JAMA Pediatrics και διαπιστώνει μόνο ήπιου βαθμού καθυστερήσεις σε αναπτυξιακά ορόσημα που αφορούν την επικοινωνία και τις κοινωνικές δεξιότητες.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες του Τζονς Χόπκινς, οι οποίοι αξιολόγησαν την ανάπτυξη 50.205 παιδιών έως 5 ετών, πριν και κατά τη διάρκεια των πρώτων φάσεων της πανδημίας (από τον Μάρτιο του 2018 έως τον Φεβρουάριο του 2020 και από τον Ιούνιο του 2020 έως τον Μάιο του 2022), με βάση τα ειδικά ερωτηματολόγια που συμπληρώνονται κατά τις τακτικές παιδιατρικές εξετάσεις. Συγκεκριμένα, αξιολογήθηκαν δεδομένα από τη διαδικτυακή πλατφόρμα Comprehensive Health and Decision Information System, που χρησιμοποιείται σε περισσότερα από 5.000 παιδιατρικά ιατρεία σε 48 αμερικανικές Πολιτείες.

Οπως διαπιστώθηκε, οι περιορισμοί της πανδημίας δεν επηρέασαν καθόλου τις κινητικές δεξιότητες των παιδιών, αφού δεν εντοπίστηκαν καθυστερήσεις στα αναπτυξιακά ορόσημα (τα χρονικά σημεία στα οποία κατά μέσο όρο τα βρέφη και τα παιδιά κατακτούν ορισμένες δεξιότητες) που αφορούν την αδρή και τη λεπτή κινητικότητα.

Αντιθέτως, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι διαπίστωσαν μικρή καθυστέρηση στα ορόσημα της επικοινωνίας (3%), στην επίλυση προβλημάτων (2%) και στις προσωπικές-κοινωνικές δεξιότητες (2%). Ωστόσο δεν υπήρξαν παρατηρήσεις για αξιοσημείωτες αλλαγές στη συμπεριφορά των παιδιών.

«Αυτό είναι ένα πραγματικά σημαντικό και καθησυχαστικό εύρημα. Είναι όμως σημαντικό για εμάς να συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τα παιδιά όλων των ηλικιών όσον αφορά την ανάπτυξη, ώστε να μπορέσουμε να καταλάβουμε αν αυτές οι αλλαγές έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις ή αν προκύπτουν νέες προκλήσεις, καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν» δήλωσε η καθηγήτρια Παιδιατρικής Σάρα Τζόνσον, από τους κύριους συγγραφείς της μελέτης, διευθύντρια του Κέντρου Rales για την Ενσωμάτωση της Υγείας και της Εκπαίδευσης στο Παιδιατρικό Κέντρο Johns Hopkins.

Τα ποσοστά είναι χαμηλά, ωστόσο θα μπορούσαν να μεταφραστούν –σύμφωνα με τους ερευνητές– σε 1.500 επιπλέον παραπομπές σε αναπτυξιολόγο κάθε μήνα (σε σύγκριση με τις παραπομπές που γίνονταν σε μηνιαία βάση πριν από την πανδημία).

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δεδομένα αφορούν μόνον τις Ηνωμένες Πολιτείες, μια από τις χώρες που «άνοιξαν» σχετικά νωρίς μέσα στην πανδημία και δεν ακολούθησαν το σύστημα των πολλαπλών lockdown, όπως έκαναν άλλες.

Η μελέτη, εξάλλου, δεν συνυπολόγισε ορισμένες μεταβλητές που θα μπορούσαν να αλλάξουν τα ευρήματα, όπως τυχόν προγεννητική κατάχρηση ουσιών και άλλες συνθήκες υγείας των μητέρων ή των ίδιων των παιδιών. Επιπλέον, τα βρέφη που γεννήθηκαν πρόωρα αποκλείστηκαν από την αξιολόγηση.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...