846
Το μεγαλομεσαίο SUV αποτελεί χωρίς αμφιβολία το πιο ταξιδιάρικο Ford, που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά |

O θείος από την Αμερική

Το μεγαλομεσαίο SUV αποτελεί χωρίς αμφιβολία το πιο ταξιδιάρικο Ford, που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά
|

O θείος από την Αμερική

Η αρχή έγινε με τη σειρά πολυτελείας Vignale και συνεχίστηκε με την είσοδο της Μustang στην Ευρώπη και τη θριαμβευτική πορεία της στην απαιτητικότερη αγορά αυτοκινήτων του πλανήτη. Τώρα κορυφώνεται με το λανσάρισμα του νέου τζιπ πολυτελείας, Edge, που εισάγεται για πρώτη φορά στη Γηραιά Ηπειρο και εκφράζει εύγλωττα την πρόθεση της Ford να δώσει νέα λάμψη και γόητρο στο όνομά της. Με αυτή την έννοια, το Edge αποτελεί ένα κομβικό μοντέλο για τη μάρκα, που μας είχε συνηθίσει έως τώρα σε μαζικά και προσιτά μοντέλα για τον άνθρωπο της διπλανής πόρτας.

Ταυτόχρονα, το Edge συμπληρώνει τη γκάμα των SUV της Ford προς τα πάνω, καλύπτοντας έτσι μαζί με το μικρό EcoSport και το κόμπακτ Kuga τις απαιτήσεις μίας μεγάλης μερίδας αγοραστών στην κατηγορία που ήρθε πέρυσι πρώτη σε πωλήσεις στην Ευρώπη!  Εχασε τελικά η Ford τα λογικά της ή μπορεί όντως να αναμετρηθεί το Edge με τα αντίστοιχα SUV της Αγίας Γερμανικής Τριάδας των Audi, BMW και Mercedes; H απάντηση στο ερώτημα ήρθε μετά την πρώτη οδηγική επαφή μας με το μήκους 4,81 μ. αυτοκίνητο στη βροχερή Βαυαρία.

H Ford περιγράφει το νέο Edge, που κατασκευάζεται στο Οντάριο του Καναδά, ως ένα premium SUV και αυτό επιβεβαιώνεται από την εξωτερική του εμφάνιση, η οποία διαθέτει και στοιχεία coupe. Το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων εμπεριέχει φουτουριστικές πινελιές, ενώ οι μαύρες γρίλιες της μάσκας τονίζουν τον δυναμικό χαρακτήρα του ακριβότερου μοντέλου της Ford επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Στο εσωτερικό επικρατεί μία εικόνα υψηλής τεχνολογίας και λειτουργικότητας, χάρη και στην κεντρική οθόνη αφής των οκτώ ιντσών, λείπει όμως το τελευταίο σχεδιαστικό κλικ, που θα έκανε το Edge ξεχωριστό. Ισως καλύψουν αυτό το κενό οι αναμενόμενες εκδόσεις πολυτελείας Vignale με τον ιδιαίτερο διάκοσμο και τις μικρές λεπτομέρειες, που κάνουν τη διαφορά. Τα χειριστήρια θυμίζουν Mondeo και Galaxy, ενώ η μεγάλη οθόνη αφής ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού και η διαχείρισή της αποδεικνύεται μέχρι και διασκεδαστική.

Ενα από τα μεγάλα όπλα του αμερικανικού μοντέλου που πέρασε επιτέλους τον Ατλαντικό, είναι η εξαιρετική ευρυχωρία του σε συνδυασμό με τα καθίσματα, που θυμίζουν καλοσχεδιασμένες πολυθρόνες. Χάρη σε αυτά βγαίνεις από το αυτοκίνητο ξεκούραστος και χαλαρός, ακόμη και έπειτα από ώρες ταξιδιού. Οικογενειακών προδιαγραφών είναι και ο χώρος αποσκευών με 602 έως 1.847 λίτρα όγκο, τετραγωνισμένο σχήμα και μπουτόν για ηλεκτροκίνητη λειτουργία του καπό.

https://www.youtube.com/watch?v=yXwFuQ190A4&list=PLzK4gWO2wLzpv8cVIp3-hwb4v0uVZLIxd&index=6

Το Edge θα αρχίσει την καριέρα του στην Ευρώπη το επόμενο διάστημα, όμως στη χώρα μας αναμένεται τον Σεπτέμβριο, ενώ οι ενδιαφερόμενοι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο εκδοχών ενός δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα. Στη μία περίπτωση διαθέτει απλό τούρμπο, αποδίδει 180 ίππους και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και στη δεύτερη –η οποία αναμένεται να είναι και η εμπορικότερη- εφοδιάζεται με δύο τούρμπο, αποδίδει 210 άλογα και πηγαίνει πακέτο με ένα μοντέρνο αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη με έξι ταχύτητες. Σε όλες τις περιπτώσεις η μετάδοση της κίνησης γίνεται και τους τέσσερις τροχούς, κάτι που το προσμετρούμε στα συν του επιβλητικού SUV, που έδειξε ικανό και εκτός δρόμου στους λασπωμένους δασικούς δρόμους της Βαυαρίας.

Αν ήταν το Edge αθλητής στίβου, θα έτρεχε πιθανότατα το παρατεταμένο σπριντ των 400 μέτρων και όχι τα 100 ή τα 200 μέτρα, όπου απαιτείται μία ιδιαίτερη εκρηκτικότητα. Mιλάμε δηλαδή για ένα μοντέλο με ικανότητες υψηλού τουρισμού, αρχοντικό πάτημα στον δρόμο και σβέλτες, αλλά όχι καυτές, επιδόσεις. Προσωπικά μου άρεσε αυτός ο συνδυασμός σε σύγκριση με κάποια άλλα ανταγωνιστικά SUV, που τα βρίσκω υπερβολικά σπορτίφ για το κοινό της κατηγορίας. Οι διαφορές στις επιδόσεις μεταξύ των δύο εκδόσεων κινητήρων είναι μινιμαλιστικές, καθώς το Edge των 180 ίππων επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 9,9’’ και το ισχυρότερο αδελφάκι του των 210 αλόγων χρειάζεται μόνον μισό δευτερόλεπτο λιγότερο. Βάσει της συνολικής εικόνας τους ωστόσο, θα επιλέγαμε σίγουρα τη δυνατότερη έκδοση, στην οποία συμβιώνουν αρμονικότερα ο κινητήρας με το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο δεν προβλέπεται –δυστυχώς- στο Edge με τους 180 ίππους. Εδώ να πούμε, ότι η μέση εργοστασιακή τιμή της κατανάλωσης κυμαίνεται στα πολύ χαμηλά επίπεδα των 5,8 λίτρων ντίζελ ανά 100 χλμ., αν και στην πράξη θα είναι σίγουρα αρκετά πιο τσιμπημένη.

Το μεγαλομεσαίο SUV αποτελεί χωρίς αμφιβολία το πιο ταξιδιάρικο Ford, που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά. Η συμπεριφορά του στον δρόμο μας εντυπωσίασε, καθώς κάθεται στιβαρά στην άσφαλτο, πιάνει εύκολα έναν υψηλό μέσο όρο ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο και δείχνει πραγματικά ανεπηρέαστο από οποιονδήποτε εξωτερικό παράγοντα, όπως π.χ. τον πλευρικό άνεμο, στις μεγάλες ευθείες. Ολα αυτά γίνονται σε ένα περιβάλλον σχεδόν απόλυτης ησυχίας χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωση και στο καινοτόμο σύστημα Αctive Noise Control, που αντισταθμίζει ανεπιθύμητους θορύβους στον θάλαμο επιβατών μέσω ηχητικών κυμάτων αντίθετης φοράς από τα ηχεία.

Ο premium χαρακτήρας του Edge επιβεβαιώνεται από τα συστήματα ασφαλείας και άνεσης του εξοπλισμού του. Αναφέρουμε ενδεικτικά το Pre-Collision Assist, που ενεργοποιεί τα φρένα για αποφυγή συγκρούσεων με πεζούς ή άλλα οχήματα και το Ford Adaptive Steering, όπου ρυθμίζεται αυτόματα ο λόγος υποπολλαπλασιασμού του τιμονιού, ώστε να γίνεται ακριβέστερο και αμεσότερο στις υψηλές ταχύτητες και πιο ευέλικτο και ελαφρύ μέσα στην πόλη. Προβλέπονται επίσης προηγμένες τεχνολογίες αυτόματου παρκαρίσματος και προβολείς LED με προσαρμοζόμενη δέσμη φωτός σύμφωνα με το οδηγικό περιβάλλον. Μάλιστα, τα έξυπνα φώτα του Edge ανιχνεύουν τα προπορευόμενα ή αντίθετα κινούμενα οχήματα και αυτορυθμίζονται με τρόπο, ώστε να μην τυφλώνουν τους άλλους χρήστες των δρόμων.

Ανοιχτομάτες και όχι τυφλοί θα είναι όποιοι ενδιαφερθούν να αγοράσουν το νέο Ford Edge. Oι τιμές του ξεκινούν από 54.950 ευρώ στην έκδοση Trend των 180 ίππων, ενώ οι πλουσιότερες Titanium και Sport κοστίζουν από 61.609 και 62.974 ευρώ. Οι εκδόσεις των 210 αλόγων με το αυτόματο σασμάν PowerShift τιμούνται 65.608 και 66.973 ευρώ, όμως θα πρέπει να τονίσουμε, ότι το νέο φορολογικό νομοσχέδιο θα φέρει πολλές ανακατατάξεις στις τιμές των καινούριων αυτοκινήτων και θα επηρεάσει –ενδεχομένως θετικά!- και το Ford Edge.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News