413
O πόλεμος μεταξύ των κινεζικών κατασκευαστών αυτοκινήτων NEV (New Energy Vehicles) είναι μεγάλος. Πόσοι θα αντέξουν οικονομικά; | Shutterstock

Μάχονται 129 κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες – Πόσες θα επιβιώσουν;

O πόλεμος μεταξύ των κινεζικών κατασκευαστών αυτοκινήτων NEV (New Energy Vehicles) είναι μεγάλος. Πόσοι θα αντέξουν οικονομικά;
|Shutterstock

Μάχονται 129 κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες – Πόσες θα επιβιώσουν;

Οπως έχει αντιληφθεί και ο πλέον αδιάφορος πέριξ της αυτοκινητικής Ιερουσαλήμ, η κινεζική απόβαση στα ευρωπαϊκά –και όχι μόνο– πράγματα είναι συνεχόμενη. Ηδη, μόνο τον τελευταία μήνα, εταιρείες όπως οι Geely, Chery, Omoda & Jaecoo έκαναν την εμφάνισή τους στην Ελλάδα. Εννοείται πως αποτελούν τις πιο πρόσφατες ελεύσεις μετά τις ήδη υπάρχουσες BYD, ΜG, Lynnc&Co, Seres, DFSK, Dongfeng – και σίγουρα ξεχνώ μερικές.

Υπολογίζεται πως επί κινεζικού εδάφους δραστηριοποιούνται 129 κατασκευάστριες εταιρείες ηλεκτρικών και plug-in οχημάτων. Παρ’ όλα αυτά, οι προβλέψεις που προέρχονται από διεθνείς οίκους είναι ότι μέχρι το 2030 μόνο ένα πολύ μικρό μέρος αυτών θα επιβιώσει.

Η αλήθεια είναι πως η συρρίκνωση αναμένεται να προχωρήσει πιο αργά στην Κίνα από ό,τι σε άλλες αγορές, δήλωσε επικεφαλής της AlixPartners, μιας παγκόσμιας συμβουλευτικής εταιρείας. Σύμφωνα με αυτήν, η κινεζική κυβέρνηση ενδέχεται να υποστηρίζει ακόμα και μη βιώσιμες μάρκες λόγω της σημασίας τους για τις τοπικές οικονομίες, την απασχόληση και τις αλυσίδες εφοδιασμού.

Από τις εισηγμένες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και από αυτές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, μόνο η BYD εμφανίζεται να έχει κερδοφορία καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους (Γ. Καραγιωργάκης / ΒΥD)

Πάντως τα γενικότερα στοιχεία δείχνουν πως η Κίνα αποτελεί μια από τις πιο ανταγωνιστικές αγορές NEV (New Energy Vehicles / Oχήματα Νέας Ενέργειας) στον κόσμο, με έντονους πολέμους τιμών και νέους «παίκτες» που ανεβάζουν συνεχώς τον πήχη. Προφανώς και μιλάμε πλέον για τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Ωστόσο αυτή τη στιγμή μαίνεται ένας έντονος πόλεμος τιμών με σημαντική πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα – στοιχεία που αμφότερα ασκούν πίεση στην κερδοφορία. Εκτός από την BYD και την (άγνωστη ακόμη στην ελληνική αγορά) Li Auto, καμία άλλη εισηγμένη στο χρηματιστήριο κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχει επιτύχει κερδοφορία για ολόκληρο το έτος.

Οι κινεζικές ρυθμιστικές αρχές έχουν ζητήσει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να σταματήσουν τον πόλεμο τιμών. Πιθανότατα, ωστόσο, η κατάσταση θα συνεχιστεί μέσω «κρυφών» παραγόντων, όπως οι ασφαλιστικές επιδοτήσεις και η χρηματοδότηση με μηδενικό επιτόκιο, αντί για άμεσες μειώσεις τιμών.

Κοντολογίς, και για να απαντηθεί το βασικό ερώτημα του τίτλου, πόσες από τις 129 κατασκευάστριες εταιρείες ηλεκτρικών και plug-in θα λέγατε πως θα επιβιώσουν μέχρι το τέλος της δεκαετίας; Λοιπόν, η απάντηση που κερδίζει (πάντα κατά την AlixPartners) είναι ότι μόλις 15 θα είναι οικονομικά βιώσιμες. Αυτές οι 15 προβλέπεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το 75% της αγοράς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων της Κίνας μέχρι το 2030, με μέσο ετήσιο όγκο πωλήσεων 1,02 εκατομμύρια οχήματα η καθεμία.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...