1067
Εχετε σκεφτεί ότι η πίτσα σας μπορεί να φτάνει σε σας όπου κι αν βρίσκεστε με drone; | Shutterstock

Γκαρσόν, δες το DNA μου και φέρε μου να φάω

Εχετε σκεφτεί ότι η πίτσα σας μπορεί να φτάνει σε σας όπου κι αν βρίσκεστε με drone;
|Shutterstock

Γκαρσόν, δες το DNA μου και φέρε μου να φάω

Το βράδυ, θα βγείτε έξω για φαγητό. Ζητάτε, λοιπόν, από το προσωπικό σας φωνητικό λογισμικό κρατήσεων να σας συστήσει ένα εστιατόριο με βάση τις γαστρονομικές προτιμήσεις και τον προϋπολογισμό σας. Περνάτε την πόρτα του εστιατορίου και το προσωπικό σάς αναγνωρίζει αμέσως. Αναγνωρίζουν το πρόσωπό σας, θυμούνται το όνομά σας, ξέρουν το αγαπημένο σας ποτό και ποιο είναι το καταλληλότερο φαγητό για το γενετικό σας προφίλ. Και σας υποδέχονται με σαμπάνια γιατί σήμερα είναι τα γενέθλιά σας,

Κάθεστε στο διαδραστικό, «έξυπνο» τραπέζι σας (με οθόνη αφής) και ένα iBeacon ενεργοποιεί το μενού: μόλις εμφανιστεί ο εικονικός μπουφές, κλικάρετε την παραγγελία. Και ενώ στην κουζίνα ένα ρομπότ κόβει τη σαλάτα και ψήνει το μπιφτέκι σας, εσείς φοράτε ένα headset που μπορεί να σας μεταφέρει αυτόματα σε έναν εικονικό κόσμο: Που προτιμάτε να απολαύσετε το δείπνο σας; Υποβρύχια ή σε έναν ηλιόλουστο κήπο της Τοσκάνης;

Όταν το κρασί τελειώσει, δεν υπάρχει λόγος να κάνετε νοήματα στον σερβιτόρο. Ένας αισθητήρας Kinect θα εντοπίσει την χειρονομία σας και θα στείλει την επιθυμία σας στον αρμόδιο. Και όταν τελειώσετε, δεν υπάρχει λόγος να περιμένετε να σας φέρουν τον λογαριασμό. Το γεύμα θα πληρωθεί αυτόματα μέσω του κινητού σας.

Νομίζετε ότι πρόκειται για φουτουριστική φαντασίωση; Καθόλου, λένε οι ειδικοί που σχεδιάζουν τα εστιατόρια του αύριο. Σχεδόν όλη η τεχνολογία, που έχει χρησιμοποιηθεί στο παραπάνω σενάριο έχει αρχίσει ήδη να αναπτύσσεται και σύντομα θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε κάποιο κοντινό σας εστιατόριο.

«Σε έναν κόσμο που λατρεύει την τεχνολογία και οι καταναλωτές είναι συνηθισμένοι να αποκτούν πράγματα με ένα άγγιγμα των δακτύλων, τα εστιατόρια φαίνονται ξεπερασμένα συγκριτικά, αλλά και αυτό θα αλλάξει », λέει στην Telegraph ο Ράτζατ Σούρι, διευθύνων σύμβουλος της E La Carte, μιας εταιρείας με έδρα την Καλιφόρνια, η οποία παράγει ταμπλέτες υπερσύγχρονης τεχνολογίας που σύντομα θα αρχίσουν να χρησιμοποιούνται σε βρετανικά εστιατόρια και παμπ.

Στο εγγύς μέλλον, λοιπόν, θα υπάρξουν εστιατόρια που θα προσφέρουν όχι μόνο ταχύτερες, αλλά και πιο «έξυπνες» υπηρεσίες. Πράγματα όπως η παραγγελία του φαγητού και πιάτα προσαρμοσμένα στις ανάγκες του πελάτη, η ημερομηνία και η ώρα που συλλέχτηκε ένα συστατικό (ή πιάστηκε το θήραμα), το μοίρασμα (αν ο καθένας θέλει να πληρώσει τα δικά του) και η πληρωμή του λογαριασμού θα είναι εφικτά με ένα απλό κλικ, χωρίς τη διαμεσολάβηση σερβιτόρου.

Σας φαίνεται αποστειρωμένο όλο αυτό; Και όμως δεν είναι αφού οι «εξατομικευμένες εμπειρίες πελατών» αναμένεται να διαδραματίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στο μέλλον.

Moley_Robotic_Kitchen-Youtube
Η πρώτη ρομποτική κουζίνα είναι ήδη έτοιμη από την εταιρεία Moley και η λειτουργία της προβλέπεται να αρχίσει το 2018 [Youtube/ Moley Robotic Kitchen]

Εξάλλου, συστήματα αναγνώρισης πελατών, όπως το Cheerfy, είναι ήδη διαθέσιμα στην Αγγλία, επιτρέποντας στους υπολογιστές των εστιατορίων να συνδέονται με τα τηλέφωνα των πελατών μέσω Wifi τη στιγμή της άφιξής τους (εφ ‘όσον οι ίδιοι το έχουν επιλέξει). Ταυτόχρονα ενεργοποιούνται πληροφορίες που έχουν συγκεντρωθεί στη βάση δεδομένων του εστιατορίου σε προηγούμενες επισκέψεις του πελάτη.

Στο πι και φι εμφανίζεται η φωτογραφία του μαζί με την ημερομηνία γέννησης, τι του αρέσει και τι όχι, τις διαιτητικές του ανάγκες, ακόμη και το status του (γιατί έχει σημασία για το σέρβις αν είναι πελάτης VIP ή όχι, εντάξει;). Μια μέρα, εξάλλου, τα δεδομένα μπορεί να περιλαμβάνουν ακόμη και το γενετικό προφίλ του πελάτη, που θα προειδοποιεί την κουζίνα να ετοιμάσει ένα γεύμα προσαρμοσμένο στο DNA του.

Όπου, όμως, υπάρχει τεχνολογία, υπάρχει και ψυχαγωγία. Το Carluccio’s ήταν η πρώτη βρετανική αλυσίδα που έβαλε την εικονική πραγματικότητα (VR)στην εστίαση: Πέρσι οι πελάτες των εστιατορίων, φορώντας headset, έβλεπαν αξιοθέατα της Σικελίας και άκουγαν ήχους σιτσιλιάνικους καθώς απολάμβαναν τα ζυμαρικά τους. Τώρα η Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) -με 3D εικόνες και ήχους που δημιουργούνται από υπολογιστή και τοποθετούνται σε πραγματικό περιβάλλον- θα επιτρέψουν στους πελάτες να παίζουν εκπληκτικά οπτικά παιχνίδια ή να βλέπουν το ολόγραμμα των πιάτων πάνω στο τραπέζι.

Ο Τζέισον Άθερτον, ιδιοκτήτης του λονδρέζικου bar restaurant City Social έχει ήδη βάλει χέρι στη νέα τεχνολογία, αφού μέσα στις επόμενες ημέρες πρόκειται να εγκαταστήσει στους υπολογιστές του εστιατορίου του μια εφαρμογή AR. Κάνοντάς τη download, οι πελάτες του θα μπορούν να βλέπουν το ποτό τους τοποθετημένο στο κέντρο ενός έργου τέχνης. Κάπως έτσι, λοιπόν, ένα κοκτέιλ θα μετατρέπεται σε αριστούργημα και γενικότερα το φαγητό θα έχει ενδιαφέρον περισσότερο για τη συνολική εμπειρία και λιγότερο για την ίδια τη γεύση του.

Κάποιες εταιρείες διερευνούν, ήδη, τη χρήση της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας ώστε να «ανεβάσουν» την γαστρονομική εμπειρία.

Η νευρογαστρονομία (δηλαδή η επιστήμη που ασχολείται με τη σχέση φαγητού και εγκεφαλικών λειτουργιών) και γενικά η εμπειρία του φαγητού με όλες τις αισθήσεις, που όπως έχει αποδειχτεί ενισχύει ακόμη περισσότερο τη διάθεση και τη γεύση, είναι μια ακόμη νέα τάση. Το εστιατόριο Ultraviolet της Σαγκάης συνδυάζει το “avant-garde”, ένα μενού 20 πιάτων, με ειδικούς φωτισμούς, ήχους, μουσική, μυρωδιές και προβολές.

ALL_SENSES_GASTRONOMY_1_atmoi
Στο εστιατόριο All Senses Gastronomy της Γλυφάδας η εμπειρία απευθύνεται σε όλες τις αισθήσεις ταυτόχρονα [Facebook/ All Senses Gastronomy]

Όμως δεν χρειάζεται να πάει κανείς τόσο μακριά. Στο All Senses Gastronomy της Γλυφάδας, οι πελάτες κάθονται σε αναπαυτικές πολυθρόνες και απολαμβάνουν μια προκλητική γαστρονομική περφόρμανς, που διαδραματίζεται πάνω στο τραπέζι εμπλέκοντας όλες τις αισθήσεις τους. Καθ’ οδόν, είναι και η εικονική γεύση: έτσι μία μέρα είναι πιθανό να χρησιμοποιούνται ηλεκτρόδια ή LED που θα τονώνουν την γευστική εμπειρία.

Φυσικά, αν κάποιος δεν θέλει να βγει έξω, το delivery θα υπάρχει πάντα ως εναλλακτική λύση, αναβαθμισμένο βεβαίως ανάλογα. Αυτό τον καιρό, για παράδειγμα, η βρετανική εταιρία Just Eat, δοκιμάζει την χρήση Droids (Androids)  σε τρείς περιοχές του Λονδίνου,  υπολογίζοντας ότι τα ρομπότ της θα είναι έτοιμα να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της βρετανικής πρωτεύουσας μέχρι το τέλος του χρόνου. Εν τω μεταξύ, μετά από το πρώτο επιτυχημένο ταξίδι της πίτσας της με drone στο Όκλαντ της Νέας Ζηλανδίας, η Domino’s επεξεργάζεται τώρα την επέκταση των «ιπτάμενων» παραδόσεων.

Όσο για το κουτί της πίτσας κανένα πρόβλημα: σύμφωνα με τις προβλέψεις, μέσα στην επόμενη δεκαετία όλες οι συσκευασίες θα είναι βρώσιμες ή θα μετατρέπονται σε λίπασμα. Το μέλλον, με άλλα λόγια, προβλέπεται λαμπρό για (κάποιους από) τους πεινασμένους: θα μπορούν να παραγγέλνουν το φαγητό τους όχι από κακογραμμένα βαρετά μενού αλλά από εντυπωσιακά ολογράμματα και θα έρχεται να τους βρίσκει όπου κι αν βρίσκονται. Είπατε κάτι; Με τούτα και με κείνα πείνασα και πολύ θα ήθελα να ανέβω τώρα στην ταράτσα για να παραλάβω μια λαχταριστή μερίδα μουσακά, που θα μου στείλει ο Μαμαλάκης με drone.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...