676
Η Renault αποφάσισε να μην ξαναβγάλει κανένα βενζινοκίνητο με το ιστορικό λογότυπο «RS |

«Σκοτώνει» ο Μακρόν την αυτοκίνηση;

Η Renault αποφάσισε να μην ξαναβγάλει κανένα βενζινοκίνητο με το ιστορικό λογότυπο «RS
|

«Σκοτώνει» ο Μακρόν την αυτοκίνηση;

Η νέα νομοθεσία που τίθεται σε ισχύ από τον Μάρτιο δεν κάνει διακρίσεις. Το πάει τέρμα. Όλες οι καμπάνιες των αυτοκινητοβιομηχανιών -είτε σε τηλεόραση είτε ντίτζιταλ είτε σε χαρτί είτε σε ραδιόφωνο- θα υποχρεούνται να περιλαμβάνουν ένα από τα τρία παρακάτω συγκεκριμένα σλόγκαν.

  • Το πρώτο: «Για μικρές διαδρομές, το περπάτημα ή το ποδήλατο είαι προτιμότερα».
  • Το δεύτερο: «Σκεφτείτε το carpooling» – όπως είναι ο διεθνής όρος τού να μοιράζεσαι με άλλους, γείτονες για παράδειγμα, το αυτοκίνητό σου σε μια διαδρομή.
  • Και το τρίτο: «Σε καθημερινή βάση, χρησιμοποιήστε τα μέσα μαζικής μεταφοράς».

Στη συνέχεια, το μπαλάκι πέφτει στις αυτοκινητοβιομηχανίες και τα διαφημιστικά τους γραφεία που θα πρέπει να διαλέξουν ποιο από τα παραπάνω προτιμούν. Οποιο και να πάρουν, ουσιαστικά, είναι σα να απαξιώνουν το ίδιο τους το προϊόν. Α ναι, θα υπάρχει υποχρεωτικά και ένα νέο hashtag: το #SeDéplacerMoinsPolluer – σε απλά ελληνικά, «μετακινούμαι και μολύνω λιγότερο».

Τι θέλει να κάνει ο Μακρόν; Ουσιαστικά να υπερκαλύψει τους στόχους για μείωση ρύπων πολύ πιο πριν από την ήδη ανακοινωθείσα απαγόρευση πώλησης βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων νέων αυτοκινήτων στη Γαλλία το 2035. Δεν είναι μακριά, μόλις δεκατρία χρόνια από σήμερα, κανείς δεν θα μπορεί εκεί να πάρει ένα καινούργιο αμάξι, ντίζελ ή «βενζίνη».

Να θυμίσω ότι ήδη από την 1η Ιανουαρίου του ’20 όσα αυτοκίνητα υπερέβαιναν ως μέσο όρο εκπομπών CO2 τα 170 γρ/χλμ. επιβαρύνονταν με επιπλέον €12.500 για περιβαλλοντικούς φόρους. Τι έγινε πρακτικά στη συνέχεια; «Εκτελέστηκε» εν ψυχρώ μια ολόκληρη κατηγορία αυτοκινήτων, τα hot hatch. Η Renault, για παράδειγμα, η οποία επί δεκαετίες είχε βγάλει μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα προσθιοκίνητα επιδόσεων, με κιλά εμπειρίας στο πώς να κάνεις ένα hot hatch να αγγίζει οδηγοκεντρική κορυφή, πήρε το μήνυμα και αποφάσισε να μην ξαναβγάλει κανένα βενζινοκίνητο με το ιστορικό λογότυπο «RS». Για τα δεδομένα της, είναι μια κοσμοϊστορική απόφαση. Ομως και για εκτός Γαλλίας κατασκευαστές το χτύπημα εξακολουθεί να είναι βαρύ. Πώς, δηλαδή, να πουλήσει, για παράδειγμα, μία Ford το ενδιαφέρον Focus ST, μία Honda το «όπλο» που λέγεται Type-R ή μία Hyundai το συνολικά σωστό i30 N;

Αφ’ ης στιγμής οι επιβαρύνσεις για τα σπορ αυτοκίνητα στη Γαλλία πήραν την ανιούσα, ο εν δυνάμει αγοραστής χρειάζεται να καταβάλλει σε φόρους επιπλέον €25.000 ή μέχρι και €40.000 για αυτοκίνητα που εκπέμπουν 225γρ/χλμ διοξειδίου του άνθρακα. Του χρόνου δε, το 2023, ο ‘’ecotax’’, o περιβαλλοντικός φόρος, θα αγγίξει και τα €50.000 ετησίως για σπορ κατασκευές. Τετέλεσται. Μ’ αυτόν τον τρόπο η Γαλλία είναι σα να κλείνει τα σύνορα της αγοράς. Τόσο, δηλαδή, για το εμπορικό ενδιαφέρον εντός της χώρας όσο και για τις εξαγωγές.

Το 508 PSE Hybrid της Peugeot θα εφοδιαστεί με ηλεκτρικό κινητήρα και αυτονομία μόλις 50 χλμ, για ημερήσια αστική μετακίνηση δηλαδή, προκειμένου να απαλλαγεί από τους φόρους

Η Peugeot Sport, πάντως, έχει αποφασίσει να κατευθυνθεί στην ηλεκτρική υποστήριξη για μοντέλα της όπως, για παράδειγμα, στο 508 PSE Hybrid. Αν ένα νέο μοντέλο μπορεί να κινείται έστω για μόνο 50 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά, τότε στη Γαλλία απαλάσσεται από τις επιβαρύνσεις για τα διοξείδια άνθρακα. Ωστόσο, και πάλι, εδώ μπορούν να τεθούν επιπλέον ερωτηματικά. Οπως, παράδειγμα, αν βάζεις ένα μικρό σχετικά κινητήρα σε ένα μεγάλο αμάξωμα, πόσες εκπομπές θα έχει σε πραγματικές συνθήκες υψηλών φορτίων;

Μ’ αυτά και με ‘κείνα, η κίνηση-Μακρόν έρχεται σε συνέχεια της ανακοίνωσης της WWF που κατηγορεί τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ότι ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να αγοράζουν ρυπογόνα αυτοκίνητα, δαπανώντας περίπου €1,8 δις σε διαφημίσεις SUV και μόνο.

Κατόπιν αυτού, ο Μακρόν, σύμφωνα με τους Times, συμφώνησε να απαγορεύονται συνολικά οι διαφημιστικές καμπάνιες για αυτοκίνητα που εκπέμπουν περισσότερα (από τα ήδη λίγα) 123 γρ./ χλμ CO2. Η κίνηση προκάλεσε τις αντιδράσεις των κατασκευαστών αλλά και των μίντια που θα έχαναν δισεκατομμύρια σε ετήσια έσοδα, οπότε, εν μέσω πίεσής τους, ο γάλλος πρόεδρος δέχτηκε την καθυστέρηση εφαρμογής του μέτρου μέχρι το 2028.

Για την ώρα, πάντως, ειδικά οι ιδιοκτήτες μεγάλων SUV τρώνε το μεγαλύτερο άπερκατ, επιπέδου Μάικ Τάισον. Πόσο; Να, ένας κάτοχος ενός, για παράδειγμα, Audi Q7 που κοστίζει καινούργιο στη Γαλλία €72.000 θα υποχρεούται να πληρώνει περιβαλλοντικό φόρο €32.094. Και μετά το αφήνει στα αζήτητα.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News