719
Από πάνω και με τη φορά του ρολογιού: Έλον Μασκ, τα αδέλφια της οικογενείας Κουάντ, οι πρόγονοι της αυτοκρατορίας, Λουίζ Πιχ και Φέρντιναντ Φέρι Πόρσε και τέλος ο Μπιλ Γκέιτς |

Αυτοί είναι οι πέντε πλουσιότεροι στον «χώρο» του αυτοκινήτου

Από πάνω και με τη φορά του ρολογιού: Έλον Μασκ, τα αδέλφια της οικογενείας Κουάντ, οι πρόγονοι της αυτοκρατορίας, Λουίζ Πιχ και Φέρντιναντ Φέρι Πόρσε και τέλος ο Μπιλ Γκέιτς
|

Αυτοί είναι οι πέντε πλουσιότεροι στον «χώρο» του αυτοκινήτου

▪ Νο 5: – Οικογένεια Κουάντ – €38,5 δισ.

Τα αδέλφια της οικογενείας Κουάντ κατέχουν σχεδόν το ήμισυ της BMW AG, σύμφωνα με τη λίστα του Forbes. Είναι τα παιδιά του Χέρμπερτ Κουάντ, ο οποίος πιστώνεται ότι κατάφερε να σώσει τη BMW από το χείλος της χρεοκοπίας στη μεταπολεμική εποχή, προτού τη μετατρέψει στον κολοσσό που είναι σήμερα. Τα αδέλφια, Στεφάν (54 ετών) και η Σουζάν Κλάτεν (58 ετών), κατέχουν το 42,9% του μετοχικού πακέτου της βαυαρικής φίρμας, στο πορτφόλιο της οποίας περιλαμβάνονται οι MINI και Rolls Royce.

Η Κλάτεν είναι η δεύτερη πλουσιότερη γυναίκα στη Γερμανία με αναφερόμενη περιουσία €21,34 δισ. ενώ είναι και ιδιοκτήτρια της εταιρείας χημικών Atlana η οποία το 2019 είχε έσοδα 2,2 δις.

▪ Νο 4 – Οικογένειες Πόρσε & Πιχ – €52,8 δισ.

Όταν ο σχεδιαστής του VW Beetle, του γνωστού «σκαραβαίου», άφησε τον μάταιο τούτο κόσμο, μοίρασε τη σεβαστή του περιουσία στα δύο του παιδιά, τη Λουίζ Πιχ και τον Φέρντιναντ «Φέρι» Πόρσε. Στη συνέχεια, υπό το άγρυπνο βλέμμα του (θανόντος το 2019), Φέρντιναντ Πιχ, εγγονού του Φέρντιναντ Πόρσε, η οικογένεια Πόρσε, πέραν του ονόματός της στα εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα, έγινε ο πιο ισχυρός παράγοντας στο Δ.Σ. του γκρουπ της Volkswagen.

Οι 5 διάδοχοι της αυτοκρατορίας Πόρσε

Η τελευταία αποτελεί και το μεγαλύτερο αυτοκινητικό γκρουπ καθώς διαχειρίζεται επιπλέον τις Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat, Skoda καθώς και τις μοτοσικλέτες Ducati όπως και τα βαρέα οχήματα MAN, Scania και Ônibus. Σήμερα τα συμφέροντα της οικογένεια εκπροσωπεί ο 42χρονος Άντον Πιχ.

▪ No 3 – Λάρι Έλισον – €56,1 δισ.

Το όνομά του δεν είναι και τόσο γνωστό στην ευρύτερη αυτοκινητική κοινότητα. Όμως πρόκειται για τον δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχο στην Tesla. Προσχώρησε στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας στο τέλος του 2018, αγοράζοντας περίπου 3 εκατομμύρια μετοχές, αξίας σχεδόν 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.

Το όνομά του δεν είναι και τόσο γνωστό στην ευρύτερη αυτοκινητική κοινότητα. Όμως πρόκειται για τον δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχο στην Tesla. Προσχώρησε στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας στο τέλος του 2018, αγοράζοντας περίπου 3 εκατομμύρια μετοχές, αξίας σχεδόν 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.

▪ Νο 2 – Μπιλ Γκέιτς – €97,9 δισ.

Πάλι εδώ ο Μπιλ; Μπορεί το όνομά του να είναι αυτονόητα συνδεδεμένο με τη Microsoft, εσχάτως με το εμβόλιο, και να ανήκει εδώ και χρόνια στην οικονομική ελίτ, όμως η απρόσμενη παρουσία του σε μια αυτοκινητική λίστα όπως αυτή έχει να κάνει με τη συμμετοχή του στην AutoNation, το δίκτυο ντίλερ αυτοκινήτων με περίπου 325 καταστήματα πώλησης στις ΗΠΑ.

Ο Γκέιτς κατέχει το 22% των μετοχών και μάλλον δεν τον διαταράσσει από τη 2η θέση στη λίστα το γεγονός ότι φέτος η εταιρεία εμφάνισε απώλειες της τάξης των €253 εκατ. – εξαιτίας της οικονομικής καταστροφής του Covid-19. Και δεν τον διαταράσσει γιατί τα κέρδη του Γκέιτς από την εμπλοκή του στην AutoNation αναλογούν μόνο στο 0,9% του πλούτου του. Το άλλο, συντριπτικό ποσοστό πλούτου προέρχεται από τις Microsoft και Cascade Investment, μία εταιρεία επενδύσεων της οποίας είναι πρόεδρος από το 1995.

▪ Νο 1 – Έλον Μασκ – €105,5 δισ.

Αντίθετα με ό,τι ίσχυσε για τον περισσότερο κόσμο, το 2020 ήταν μια καλή χρονιά για τον Μασκ. Πολύ καλή, μάλιστα. Η οικονομική θέση του εκτοξεύτηκε, η Tesla ξεπέρασε ακόμα και την Toyota όσον αφορά την αξία της στην αγορά, ο ίδιος προσπέρασε τον Γκέιτς στη λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο (ανεξαρτήτως αυτοκίνησης) και έγινε ο δεύτερος πιο εύπορος στον πλανήτη.

Ο μόνος που είναι πλουσιότερος είναι ο Τζεφ Μπέζος, το αφεντικό της Amazon, ο οποίος δεν ασχολείται με αυτοκίνητα. Μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, τουλάχιστον. Κι αυτό γιατί ο Μπέζος, μόλις φέτος, στις 26 Ιουνίου, υπέγραψε ένα σύμφωνο συνεργασίας με μία εταιρεία αυτόνομων οχημάτων, τη Zoox, βάσει του οποίου η Amazon θα την αγοράσει έναντι €1 δισ.

Επί του θέματος όμως. Η αξία των μετοχών της Tesla εξαπλασιάστηκε μέσα το 2020. Μέσα σε μόλις μία μέρα, την περασμένη εβδομάδα, ο  Μασκ είδε τον προσωπικό του λογαριασμό να κερδίζει €5,9 δισ. Σε μία ημέρα… Και να φανταστεί κανείς πως η Tesla δεν έχει ανακοινώσει ποτέ κέρδη σε ετήσια βάση εδώ και δεκαεπτά συναπτά χρόνια. Κι όλο αυτό ενώ κάνει αυτές τις ημέρες τον γύρο του Διαδικτύου το βίντεο με το χακαρισμένο Tesla.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...