1916
Η Ντέιμ Τζόαν Κόλινς σε φετινή της εμφάνιση την πρώτη ημέρα του καλοκαιριού στο Λονδίνο | Shane Anthony Sinclair/WireImage/Getty Images/CreativeProtagon

Τζόαν Κόλινς στα 90: «Αν δεν φας τη ζωή, θα σε φάει εκείνη»

Protagon Team Protagon Team 26 Σεπτεμβρίου 2023, 14:31
Η Ντέιμ Τζόαν Κόλινς σε φετινή της εμφάνιση την πρώτη ημέρα του καλοκαιριού στο Λονδίνο
|Shane Anthony Sinclair/WireImage/Getty Images/CreativeProtagon

Τζόαν Κόλινς στα 90: «Αν δεν φας τη ζωή, θα σε φάει εκείνη»

Protagon Team Protagon Team 26 Σεπτεμβρίου 2023, 14:31

Η Τζόαν Κόλινς εξακολουθεί να συγκεντρώνει τα βλέμματα των περαστικών στο Λονδίνο. Με τον αέρα ενός αστέρα της σόουμπιζ στα 90 της χρόνια, παραμένει εξίσου εντυπωσιακή, όπως ήταν στη δεκαετία του 1970, όταν ο αισθησιασμός της διαπερνούσε τους ρόλους της στη μεγάλη οθόνη. Δεν κρύβει την ηλικία της, αλλά επισημαίνει στους συνομιλητές της ότι δεν είναι πρέπον να μιλάς με αριθμούς μπροστά σε μία Ντέιμ (παρασημοφορεμένη Κυρία της Βρετανικής Αυτοκρατορίας).

Η βρετανική Guardian είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με το πάλαι ποτέ σύμβολο του σεξ σε ένα εστιατόριο κοντά στο σπίτι της στο νότιο Λονδίνο. Αφορμή για τη συνάντηση ήταν το νέο της σόλο σόου και βιβλίο – και τα δύο με τον τίτλο «Behind the Shoulder Pads» (Πίσω από τις Βάτες). Είναι η πρώτη φορά που η σταρ δίνει συνέντευξη στη βρετανική εφημερίδα.

Απέκτησε φήμη για πρώτη φορά ως ηθοποιός στα 17 της, στον ρόλο μιας ανήλικης εγκληματία, στην ταινία «I Believe in You». Στις πρώτες ταινίες της, υποδυόταν κακά κορίτσια, σε αντίθεση με την τότε προσωπικότητά της. Το 1955, υπέγραψε συμβόλαιο με την 20th Century Fox και διαφημίστηκε ως η νέα Ελίζαμπεθ Τέιλορ.

Αν και γνωστό όνομα, ποτέ δεν ανταποκρίθηκε σε αυτή τη σύγκριση. Η Κόλινς εγκατέλειψε τις ταινίες για μεγάλο μέρος της δεκαετίας του 1960 για να μεγαλώσει τα δύο πρώτα από τα τρία παιδιά της. Υστερα από ένα πέρασμα σε ταινίες τρόμου, όπως το «Tales From the Crypt» στις αρχές της δεκαετίας του 1970, ανέτρεψε την εικόνα της και εμφανίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1970 με δύο εξαιρετικά επιτυχημένες ταινίες ελαφρού πορνό – «The Stud» και «The Bitch».

Αυτή η διαδρομή τής άνοιξε τον δρόμο για τον πιο γνωστό ρόλο της, την πανούργα ναρκισσίστρια Αλέξις Κόλμπι, στην αμερικανική σαπουνόπερα «Δυναστεία». Εχει γράψει 19 βιβλία, συμπεριλαμβανομένων αρκετών μπεστ σέλερ (όπως η αδελφή της, Τζάκι Κόλινς, η οποία είχε περιουσία περίπου 138 εκατ. ευρώ όταν πέθανε το 2015) και υπήρξε αρθρογράφος για το περιοδικό Spectator.

Η Κόλινς όμως φημίζεται και για την ιδιωτική της ζωή. Εχει παντρευτεί πέντε φορές, με τον πιο ευτυχισμένο γάμο της να είναι αυτός με τον σημερινό της σύζυγο, Πέρσι Γκίμπσον, ενώ εραστές της υπήρξαν, μεταξύ άλλων, οι Γουόρεν Μπίτι, Ράιαν O’Νιλ, Μάρλον Μπράντο και Χάρι Μπελαφόντε.

Η Τζόαν, η αδελφή της, διάσημη συγγραφέας, Τζάκι Κόλινς, ο Ρότζερ Μουρ και η σύζυγός του, σε πάρτι για την πρεμιέρα της ταινίας «The Stud», τον Σεπτέμβριο του 1977 (Jones/Evening Standard/Getty Images))

Στα πρώτα κινηματογραφικά χρόνια της είχε τη φήμη της απρόσιτης σταρ. Οταν η δημοσιογράφος του Guardian της το θυμίζει, η Κόλινς απαντά με το αυτοσαρκαστικό χιούμορ της: «Α, τι ωραία! Ναι, πες μου κι άλλα, επιβεβαίωσε τη φήμη μου ως κακή σκύλα». Είναι άδικη η φήμη; «Ναι, νομίζω ότι είναι πραγματικά άδικη. Ακριβώς επειδή έπαιξα τόσο έξοχα την Αλέξις, μου βγήκε η ρετσινιά και οι παραγωγοί λάτρευαν να με ταυτίζουν με εκείνη – τροφοδοτώντας τα περιοδικά».

«Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι συνάντησα τον Κερκ Ντάγκλας σε μια βάρκα στις Κάννες, όταν προωθούσα το “The Bitch”, και ξαφνικά αυτό το μπαλόνι ανεβαίνει πάνω από τη θάλασσα με ένα μεγάλο πανό που γράφει “Η Τζόαν Κόλινς είναι Η Σκύλα”. Και είπα: “Θεέ μου, Κερκ, το μισώ αυτό – θα έπρεπε να γράφει ‘Η Τζόαν Κόλινς ως “Η Σκύλα”” και μου είπε: “Αγάπη μου, αυτά είναι πολύ καλά νέα – αυτό σημαίνει ότι τα κατάφερες πραγματικά”. Και του απάντησα: «Νόμιζα ότι τα είχα καταφέρει εδώ και καιρό».

Η Κόλινς ισχυρίζεται ότι δεν αντέχει τους ηλίθιους γύρω της, αλλά δεν φοβάται να παραδεχθεί ότι πολλοί από τους συζύγους της αποδείχθηκαν τελικά ηλίθιοι. Πάντως ξεκαθαρίζει ότι είναι ευτυχισμένη με τον σημερινό της σύζυγο. «Ο Πέρσι κι εγώ είμαστε παντρεμένοι 21 χρόνια και είναι απλά υπέροχο». Πολύς λόγος γινόταν τις πρώτες μέρες για το ότι ήταν 32 χρόνια νεότερός της. Σε σχετική ερώτηση απαντά: «Ε, λοιπόν, αν πεθάνει, πέθανε».

Η ηθοποιός διαθέτει φυσική ευφυΐα, και ανά πάσα στιγμή μπορεί να σε προσβάλει αν την προκαλέσεις. Παράλληλα, είναι μια εντυπωσιακή γυναίκα με καταπράσινα μάτια και λαμπερή επιδερμίδα. «Δεν έχω κάνει καμία επέμβαση», λέει στον Guardian. «Δεν μπορούσα να τα κάνω όλα αυτά. Πρώτα από όλα, είμαι βελονοφοβική. Η μητέρα μου μου είπε να ενυδατώνομαι και να χρησιμοποιήσω κρέμα νύχτας. Το μετέφερα στα δύο κορίτσια μου, οπότε και τα δύο έχουν υπέροχο δέρμα. Το άλλο μυστικό είναι να μένεις μακριά από τον ήλιο».

Στα 18 της, ψηφίστηκε ως το πιο όμορφο κορίτσι στην Αγγλία από μια ένωση φωτογράφων. Μέχρι τότε είχε εγκαταλείψει τη Βασιλική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης, ήταν ερωτευμένη με τους Γάλλους υπαρξιστές, λάτρευε τη γαλλίδα τραγουδίστρια Ζιλιέτ Γκρέκο και ονειρευόταν να γίνει σπουδαία ηθοποιός του θεάτρου. Αλλά οι ταινίες της στάθηκαν εμπόδιο στις φιλοδοξίες της.

Στο Χόλιγουντ, λέει, την πρόσβαλαν φραστικά σε καθημερινή βάση. «Είχαν κάθε λογής φρικτά ονόματα για μένα στο τμήμα μακιγιάζ. Με έλεγαν “Moonface” (Φεγγαροπρόσωπη) επειδή είχα πολύ μωρουδίστικο λίπος και “Spindly Legs” επειδή είχα λιπόσαρκα πόδια. Το τμήμα μακιγιάζ ήταν τεράστιο, και όλες αυτές οι γυναίκες ήταν κακές και σκληρές – απέναντί μου, τουλάχιστον».

Η Τζόαν ανάμεσα στον παραγωγό και τότε σύζυγό της, Ρον Κας και τον σκηνοθέτη της ταινίας της «The Stud», Κουέντιν Μάστερς (Getty Images)

Στα πρώτα της βήματα στη σόουμπιζ αντιμετώπισε πολλές αντιξοότητες. Στα 17 της, παρθένα ακόμα, βγήκε ραντεβού με τον 31χρονο ηθοποιό Μάξγουελ Ριντ. Πίσω στο διαμέρισμά του, λέει, τη βίασε, αφού της έριξε χάπι στο ποτό της. «Ημουν 17, αλλά διανοητικά ήμουν 12. Δεν είχαμε σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Δεν είδα ποτέ πέος μέχρι που με βίασαν και μετά αρνήθηκα να το κοιτάξω! Η μητέρα μου μού είπε ότι οι άντρες θέλουν μόνο ένα πράγμα και υποθέτω ότι είχε δίκιο», λέει γελώντας.

Το γέλιο και ο αυτοσαρκασμός είναι μια τυπική αντίδραση της Κόλινς. Δεν έχει δει ποτέ τον εαυτό της ως θύμα. Οποτε αδικήθηκε ή κακοποιήθηκε από τους άντρες στη ζωή της, με κάποιο τρόπο τα κατάφερε και στο τέλος αποδείκνυε ότι ήταν καλύτερή τους. Παρά την κακοποίηση τελικά παντρεύτηκε τον Ριντ γιατί «προερχόμουν από μία γενιά για την οποία το σεξ σήμαινε αυτομάτως γάμο», όπως εξηγεί.

Οταν ανακάλυψε ότι ο Ριντ την πρόσφερε σε ηλικιωμένους για 10.000 λίρες τη νύχτα, με την προϋπόθεση ότι θα μπορούσε να τους παρακολουθεί, αποφάσισε ότι είχε ανεχθεί αρκετά. Μετά από τέσσερα χρόνια χώρισαν. Ακόμα στα 20 της, η Κόλινς αποφάσισε να πάρει τον έλεγχο της ερωτικής της ζωής.

«Εζησα με πολλούς άντρες, τον ένα μετά τον άλλο», αποκαλύπτει στην Guardian. «Hμουν κατά συρροή μονογαμική». Θεωρούσε τον εαυτό της αντισυμβατικό; «Ναι, συνειδητοποίησα ότι ήμουν αντισυμβατική. Σκέφτηκα: δεν υπάρχει τίποτα κακό σε αυτό. Εζησα με τον [αμερικανό ηθοποιό] Σίδνεϊ Τσάπλιν, μετά με τον [αμερικανό παραγωγό] Αρθουρ Λόου Τζούνιορ, μετά έκανα σχέση με έναν παντρεμένο άντρα – ήταν απόλυτη κόλαση».

Στα επαγγελματικά της, έχανε συνεχόμενες ευκαιρίες. Στη νέα αυτοβιογραφία της, «Behind the Shoulder Pads», γράφει ότι της υποσχέθηκαν τον ρόλο της Κλεοπάτρας στην επική ταινία του Τζόζεφ Μάνκιεβιτς, εάν δεχόταν να είναι «καλή» με τον επικεφαλής της εταιρίας παραγωγής Fox, Μπάντι Αντλερ, και τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου. «Δεν μπορούσα και δεν θα το έκανα – και μόνο η σκέψη ότι αυτοί οι ηλικιωμένοι θα με άγγιξαν ήταν αποκρουστική», αποκαλύπτει.

«Αυτή ήταν μια εποχή όπου ηθοποιοί, σκηνοθέτες και παραγωγοί θεωρούσαν δικαίωμά τους να επιλέγουν τις όμορφες νεαρές ηθοποιούς, και ήταν πολύ λυπηρό», εξηγεί στην Guardian.« Δεν συμβιβάστηκα ποτέ με αυτό. Ποτέ. Ποτέ δεν θα έπεφτα στον καναπέ του κάστινγκ», συμπληρώνει. Ο ρόλος της Κλεοπάτρας κατέληξε τελικά στην Ελίζαμπεθ Τέιλορ.

Η Τζόαν και η αδελφή της, Τζάκι, γνωστή συγγραφέας που έφυγε από τη ζωή το 2015 (Kent Gavin/Mirrorpix/Getty Images))

Το πιο τρομακτικό κεφάλαιο του βιβλίου είναι όταν η Κόλινς γράφει ότι έμεινε έγκυος στα 26 της με τον αρραβωνιαστικό της, Γουόρεν Μπίτι, τότε 23χρονο επίδοξο ηθοποιό, και ότι έκανε έκτρωση. Ο Μπίτι δεν περιγράφεται κολακευτικά σε αυτή την περίπτωση. Οταν του είπε ότι ήταν έγκυος, τη ρώτησε πώς συνέβη και της είπε ότι ήταν «τρομερό». Το πρωί της διαδικασίας άμβλωσης, ένιωσε ότι δεν μπορούσε να προχωρήσει σε αυτήν.

Ο Μπίτι της απάντησε ότι η έκτρωση ήταν απαραίτητη γιατί θα κατέστρεφε την καριέρα και των δυο τους. Ολα αυτά τα χρόνια αργότερα, η Κόλινς αναγνωρίζει ότι ο Μπίτι είχε δίκιο – αν έκανε το μωρό, η καριέρα της στον κινηματογράφο ήταν τελειωμένη. Τελικά, και οι τέσσερις πρώτοι της σύζυγοι την απογοήτευσαν με συγκλονιστικούς τρόπους.

Λάτρευε τον Νιούλεϊ, αλλά στη συνέχεια της έδωσε ρόλο στην ταινία του «Can Heironymus Merkin Ever Forget Mercy Humppe and Find True Happiness?», για έναν τραγουδιστή σούπερ σταρ με δεκάδες εξωσυζυγικές σχέσεις. Συνειδητοποίησε ότι η ταινία ήταν αυτοβιογραφική, και ότι αυτό έκανε και στον γάμο τους.

Οταν παντρεύτηκε τον Κας, είχε χάσει πρόσφατα τη δουλειά του ως επικεφαλής της εταιρείας των Beatles, Apple. Σχεδόν αμέσως, εξαρτήθηκε από αυτήν για χρήματα ώστε να αγοράζει ηρωίνη. Το 1985, παντρεύτηκε τον σύζυγο Νο. 4, τον πρώην σταρ της ποπ Πίτερ Χολμ, ο οποίος, σύμφωνα με την Κόλινς, ήταν ένας καταχρηστικός απατεώνας που διψούσε για χρήματα. Τον αναφέρει μόνο ως «ο Σουηδός». Χώρισαν το 1987.

Οι ταινίες της δεν είναι ακριβώς αριστουργήματα της 7ης τέχνης, αλλά οι περισσότερες ήταν πρωτοποριακές για την εποχή τους. Σε αρκετές από αυτές, η Κόλινς αναγκάστηκε να γυρίζει γυμνές σκηνές. «Ηταν η νόρμα», εξηγεί. «Πάντα το μισούσα. Υπάρχουν γυναίκες ηθοποιοί που το κάνουν άνετα, αλλά εγώ είμαι ελαφρώς ντροπαλή».

«Αν σας φάνηκε άβολο να γδυθείτε για την κάμερα, τι σας οδήγησε να γδυθείτε για το Playboy το 1984;», τη ρωτά ελαφρώς τολμηρά η δημοσιογράφος της Guardian. Της ρίχνει ένα βλέμμα, σαν να είναι η πιο ηλίθια ερώτηση στον κόσμο. «Πληρώθηκα 100.000 δολάρια».

Η Τζόαν ποζάρει χαμογελαστή με τον συμπρωταγωνιστή της στην ταινία «The Bitch», με σενάριο βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της αδελφής της, Τζάκι Κόλινς (Getty Images)

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990, έγινε προσκεκλημένη αρθρογράφος του εβδομαδιαίου περιοδικού Spectator, το οποίο στη συνέχεια επιμελήθηκε ο Μπόρις Τζόνσον. «Λατρεύω τον Μπόρις!» λέει. «Θα θέλατε να τον ξαναδείτε στην πολιτική;», τη ρωτά η δημοσιογράφος της Guardian. «Δεν πρόκειται να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση. Ξέρω την εφημερίδα στην οποία εργάζεσαι. Πάντως, πραγματικά δεν πιστεύω ότι οι ηθοποιοί πρέπει να ασχολούνται με την πολιτική».

Εχει εξαιρετικές σχέσεις με όλα τα μέλη της βασιλικής οικογένειας και δείχνει ιδιαίτερη αδυναμία στον σημερινό βασιλιά Κάρολο και στο πρίγκιπα Ουίλιαμ. Ηταν επίσης φίλη με τη Μάργκαρετ Θάτσερ. «Την αγάπησα. Την αγάπησα μέχρι σκασμού! Ημουν στα 80ά της γενέθλια, αλλά ήταν πολύ αδύναμη τότε. Με δυσκολία μπορούσε να σταθεί όρθια. Πήγα στην κηδεία της. Ημουν τόσο λυπημένη. Νομίζω ότι την κατέστρεψε η ζήλια των ανδρών στο κοινοβούλιο. Θαύμαζα πραγματικά τη δύναμή της. Ελεγε κάτι που μπορεί να μην ήταν δημοφιλές, αλλά αυτό δεν την απασχολούσε».

Η παράσταση για ένα ρόλο που θα δώσει στην επερχόμενη τουρνέ της στη Βρετανία από τις αρχές έως τα τέλη Οκτωβρίου, θα περιλαμβάνει στοιχεία από την προσωπική της ζωή. «Θα μιλήσω για πολλούς παλιούς αστέρες και στο δεύτερο μισό θα δέχομαι ερωτήσεις από το κοινό». Τι τείνουν να ρωτούν; «Η ρουτίνα ομορφιάς μου και ποιος έδινε τα καλύτερα φιλιά από όλους τους ηθοποιούς με τους οποίους έχω δουλέψει», αποκαλύπτει.

Η δημοσιογράφος της Guardian θέλει να μάθει την απάντηση στο τελευταίο ερώτημα. «Ο Πολ Νιούμαν», απαντά αμέσως. Σε σχέση ή σε ταινία; «Σε ταινία». Το κοινό τη ρωτά ποιος ήταν ο καλύτερος εραστής της; «Ναι, αντισταθμίζω αυτήν την ερώτηση. Πάντα λέω: “Ο άντρας μου”».» Ο Πέρσι; «Ναι, και μάλλον είναι αλήθεια».

Λίγο πριν από το τέλος της συνέντευξης, ενώ ετοιμάζεται να φύγει φορώντας τα γνωστά τεράστια μαύρα γυαλιά ηλίου της, η Ντέιμ Τζόαν Κόλινς δείχνει απαστράπτουσα. Η όρεξή σας για ζωή φαίνεται αμείωτη, της λέει η δημοσιογράφος της Guardian. «Ναι, απολύτως», απαντά με θέρμη. «Πρέπει να φας τη ζωή, αλλιώς θα σε φάει εκείνη».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...