545
Η Οπερα του Περμ στα Ουράλια θέλει να αντιμετωπίσει τον κορονοϊό με παραστάσεις για ένα άτομο | Wikimedia.commons

Ρωσικό θέατρο: Παραστάσεις για ένα άτομο λόγω κορονοϊού

Protagon Team Protagon Team 26 Μαρτίου 2020, 14:30
Η Οπερα του Περμ στα Ουράλια θέλει να αντιμετωπίσει τον κορονοϊό με παραστάσεις για ένα άτομο
|Wikimedia.commons

Ρωσικό θέατρο: Παραστάσεις για ένα άτομο λόγω κορονοϊού

Protagon Team Protagon Team 26 Μαρτίου 2020, 14:30

Φανταστείτε τη σκηνή: Η αυλαία ανοίγει ενώ η ορχήστρα εκτελεί τις πρώτες νότες από την όπερα Λα Μποέμ (La Bohème) του Πουτσίνι ή τον Ευγένιο Ονέγκιν του Τσαϊκόφσκι. Και στην πλατεία των 850 θέσεων ενός ιστορικού ρωσικού θεάτρου κάθεται μόνο ένας τυχερός θεατής, νικητής ενός λαχνού με βραβείο μια μοναδική παράσταση.

Εχοντας διακόψει τις παραστάσεις του εξαιτίας του ξεσπάσματος του COVID-19, το θέατρο της ρωσικής πόλης Περμ κοντά στα Ουράλια Ορη, σκοπεύει να φιλοξενήσει ένα μοναδικό πείραμα: ιδιωτικές παραστάσεις μπαλέτου και όπερας στην τιμή του κανονικού εισιτηρίου.

Το «Ενας προς έναν», όπως ονομάζεται το project, είναι ιδέα του Μαράτ Γκατσάλοφ, σκηνοθέτη της κεντρικής σκηνής της Όπερας και Μπαλέτου του Περμ, αναφέρει δημοσίευμα του Guardian. Η ιδέα, δήλωσε ο ρώσος σκηνοθέτης, είχε προηγηθεί της πανδημίας του κορονοϊού η οποία έγινε αιτία να κλείσουν θέατρα, μουσεία και άλλα πολιτιστικά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο, καθώς επιβάλλεται πλέον οι άνθρωποι να μένουν σε απόσταση, αποκλεισμένοι στα σπίτια τους.

Η μεγαλοπρεπής κεντρική σκηνή της Οπερας του Περμ (Facebook/Perm Opera and Ballet Theatre)

Το Περμ είναι βιομηχανική πόλη που έχει επίσης φήμη ως πολιτιστική δύναμη, και όταν  οι τοπικές αρχές δήλωσαν ότι οι εκδηλώσεις με μεγάλο κοινό θα πρέπει να ακυρωθούν, ο Γκατσάλοφ συνειδητοποίησε ότι ο χρόνος για το πείραμα είχε φτάσει.

«Μας είπαν ότι δεν μπορούμε να επιτρέψουμε την είσοδο των θεατών στην αίθουσα του θεάτρου», δήλωσε, «αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να έχουμε μόνο έναν θεατή».

Το σχέδιο των ιδιωτικών παραστάσεων έχει τραβήξει την προσοχή των μέσων ενημέρωσης εθνικής εμβέλειας, ενώ επίσης υποστηρίζεται από τοπικούς παράγοντες του πολιτισμού, ως ένας νέος τρόπος για να συνεχίσει το θέατρο τις ζωντανές παραστάσεις του μπροστά σε κοινό.

«Σκεφτόμουν πόσο συχνά κάθομαι μόνος στο θέατρο και παρακολουθώ ένα έργο», δήλωσε ο Γκατσάλοφ. «Καταλαβαίνω ότι πρόκειται για ένα πολύ ξεχωριστό συναίσθημα … είναι μια πολύ σημαντική εμπειρία για τον θεατή και τους ανθρώπους στη σκηνή».

Η διάδοση της επιδημίας του κορονοϊού στη Ρωσία επιταχύνθηκε την περασμένη εβδομάδα και η κυβέρνηση έχει επιβάλει αυστηρότερα μέτρα για να αποφευχθεί η εξάπλωσή της. Το «Ενας προς Έναν» είχε προγραμματιστεί να ανοίξει στα τέλη Μαρτίου με Πουτσίνι, αλλά το θέατρο ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να διοργανώνει παραστάσεις μόνο όταν οι κανόνες για τα θέατρα της χώρας είναι σαφέστεροι.

Πόσο ασφαλείς μπορεί να είναι οι καλλιτέχνες σε επιδημία κορονοϊού; (Facebook/Perm Opera and Ballet Theatre)

«Θα κάνουμε αυτό το project ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει με τον κορονοϊό», δήλωσε ο Γκατσάλοφ, τονίζοντας ότι αυτού του είδους οι παραστάσεις θα γίνονται και μετά το τέλος της πανδημίας.

Η επιλογή του θεατή θα γίνεται με κλήρωση ως εξής: 850 άτομα (όσες οι θέσεις του θεάτρου) θα εγγράφονται για κάθε παράσταση, είτε πρόκειται για όπερα, μπαλέτο ή συναυλία, και ο νικητής θα προσκαλείται να αγοράσει ένα εισιτήριο στην κανονική τιμή του.

Ο Γκατσάλοφ δήλωσε ακόμη ότι από οικονομικής πλευράς, η κρίση του κορονοϊού ήταν «καταστροφική».

Και όταν ρωτήθηκε για την ασφάλεια των καλλιτεχνών, ο ρώσος σκηνοθέτης απάντησε ότι προσπαθεί να ακολουθήσει τους κανόνες ασφαλείας «όσο το δυνατόν περισσότερο». Είπε ότι το θέατρο ελέγχει τακτικά τις θερμοκρασίες των ανθρώπων και απολυμαίνει τις εγκαταστάσεις. Ξεκαθάρισε ακόμη, ότι τα πάντα αλλάζουν συνεχώς: «Φυσικά το θέατρο δεν μπορεί να λειτουργεί κανονικά αυτή τη στιγμή», είπε.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...