Παραιτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ
Παραιτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ
Η θύελλα αντιδράσεων –στις τοπικές κοινωνίες αλλά και στο κυβερνών κόμμα– για το «αιφνιδιαστικό» κλείσιμο δεκάδων υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ ανά την περιφέρεια, στο πλαίσιο του εξορθολογισμού του κόστους των ελληνικών ταχυδρομείων, έφερε την απομάκρυνση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας Γρηγόρη Σκλήκα, ο οποίος υπέβαλε την παραίτησή του την Τρίτη (04.11).
Ο κ. Σκλήκας υπέβαλε την παραίτησή του στο Υπερταμείο. Στην επιστολή του προς τα ΔΣ των ΕΛΤΑ και του Υπερταμείου, ο κ. Σκλήκας επέμεινε στην ανάγκη να κλείσουν καταστήματα, τονίζοντας πως «αν το σχέδιο αυτό δεν εφαρμοστεί, εκτιμώ ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε κίνδυνο η ρευστότητα και η δυνατότητα καταβολής μισθών στους εργαζομένους».
Παράλληλα, άφησε αιχμές για τις αντιδράσεις βουλευτών, υπογραμμίζοντας: «Οι πρόσφατες αντιδράσεις από διάφορες πλευρές — και κυρίως από βουλευτές εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους — με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο αναγκαίος διάλογος για την εφαρμογή του σχεδίου αυτού καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής».
Σε κάθε περίπτωση, η αποχώρηση του διευθύνοντος συμβούλου των ΕΛΤΑ φαίνεται πως «απονευρώνει» πολιτικά, έστω προς το παρόν, το όλο ζήτημα καθώς ο κ. Σκλήκας επρόκειτο να καταθέσει το μεσημέρι της Τρίτης στην κοινή συνεδρίαση των επιτροπών της Βουλής (Οικονομικών Υποθέσεων και Διαρκούς Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης), η οποία αναμενόταν να μετατραπεί σε κίνημα διαμαρτυρίας βουλευτών –και κυβερνητικών– για τους χειρισμούς της όλης υπόθεσης, αλλά τελικά αναβλήθηκε.
Πολιτικοί παρατηρητές έσπευσαν να σχολιάσουν ότι η αποχώρηση –και η μη κατάθεση στις κοινοβουλευτικές επιτροπές– του κ. Σκλήκα θα βγάλει και από το κάδρο ανώτερα κυβερνητικά στελέχη, καθώς όλες αυτές τις ημέρες υπήρχε ένα ερώτημα αν, πότε και ποιοι είχαν ενημερωθεί από τη διοίκηση των ΕΛΤΑ για το επικείμενο λουκέτο των 204 υποκαταστημάτων.
Τα τελευταία 24ωρα, ο κ. Σκλήκας είχε βρεθεί στο επίκεντρο της κριτικής ακόμα και από τον στενό πυρήνα της κυβέρνησης –η οποία δια του κυβερνητικού εκπροσώπου έκανε τη Δευτέρα λόγο για «επικοινωνιακή αστοχία», αν και ο Μαρινάκης είχε σπεύσει να προσθέσει πως «δεν υπάρχει λόγος να πυροβολούμε έναν άνθρωπο»– και κυρίως από τους βουλευτές της ΝΔ κατά τη διάρκεια μιας θυελλώδους τηλεδιάσκεψης το ίδιο απόγευμα: υπήρξαν φωνές για παραίτηση του επικεφαλής των ΕΛΤΑ.
Σε αυτό το δυσχερές κλίμα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συγκάλεσε το πρωί της Τρίτης διευρυμένη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για να συζητηθεί το όλο θέμα και να υπάρξουν προτάσεις για να αποκλιμακωθεί η ένταση.
Ο Μάριος Τέμπος ορίστηκε μεταβατικός CEO
Ο Μάριος Τέμπος αναλαμβάνει μεταβατικός CEO των ΕΛΤΑ, μετά την παραίτηση του Γρηγόρη Σκλήκα από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του οργανισμού, λόγω των αντιδράσεων που προκάλεσε το σχέδιο αναδιάρθρωσης.
Μέχρι στιγμής, ο Μάριος Τέμπος κατείχε τη θέση του αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου των ΕΛΤΑ και ήταν εκτελεστικό μέλος.
Η επιστολή παραίτησης Σκλήκα
Στην επιστολή παραίτησής του ο κ. Σκλήκας ανέφερε:
«Από το 2023, αφήνοντας πίσω μια διεθνή καριέρα, αποδέχθηκα την πρόσκληση του Υπερταμείου και ευρύτερα της πατρίδας μας, να θέσω την εμπειρία μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην υπηρεσία της εξυγίανσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Τα τελευταία 2,5 χρόνια εργάστηκα με αποφασιστικότητα και στρατηγικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των σύνθετων προκλήσεων του Οργανισμού, καθώς και της ραγδαίας φθίνουσας πορείας της ταχυδρομικής αγοράς, φαινόμενο που παρατηρείται διεθνώς και εντονότερα στη χώρα μας.
Στο πλαίσιο αυτό, μελέτησα διεθνή παραδείγματα και ήρθα σε επαφή με πρώην κρατικούς ταχυδρομικούς φορείς από την Ευρώπη και άλλες περιοχές, επιλέγοντας στρατηγικές προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς. Η στρατηγική μας περιλάμβανε την ανασύσταση μιας εγκαταλειμμένης επιχείρησης, με εξοπλισμό τριάντα ετών και ανεπαρκή ψηφιακή υποδομή, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός εξαιρετικά ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.
Παρά τις προσπάθειες, το βασικό πρόβλημα παραμένει: η απώλεια άνω του 90% του επιστολικού έργου δεν συνοδεύτηκε από αντίστοιχη προσαρμογή των δομών και του κόστους λειτουργίας, με αποτέλεσμα ο Οργανισμός να παραμένει οικονομικά μη βιώσιμος, παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ήδη από το 2013.
Μέρος αυτής της προσπάθειας αποτέλεσε και το σχέδιο απομείωσης υπολειτουργούντων καταστημάτων, το οποίο θεωρώ απαραίτητο για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και της συνέχισης λειτουργίας του Οργανισμού. Αν το σχέδιο αυτό δεν εφαρμοστεί, εκτιμώ ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε κίνδυνο η ρευστότητα και η δυνατότητα καταβολής μισθών στους εργαζομένους.
Ωστόσο, οι πρόσφατες αντιδράσεις από διάφορες πλευρές — και κυρίως από Βουλευτές εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους — με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο αναγκαίος διάλογος για την εφαρμογή του σχεδίου αυτού καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής. Για τον λόγο αυτό, παρακαλώ να αποδεχθείτε την παραίτησή μου από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Η απόφασή μου αυτή δεν αποτελεί απλώς μια τυπική αποχώρηση, αλλά ένα σαφές μήνυμα: μετά από χρόνια διεθνούς σταδιοδρομίας, δεν αντιμετωπίζω τις θέσεις ως αυτοσκοπό, αλλά ως ευκαιρία προσφοράς. Πρόκειται για ζήτημα προσωπικής και επαγγελματικής ταυτότητας.
Εννοείται ότι παραμένω στη διάθεση της διάδοχης κατάστασης, για κάθε υποστήριξη που ενδεχομένως απαιτηθεί. Χαιρετώ με εκτίμηση και ευγνωμοσύνη τους συνεργάτες, συναδέλφους και το ευρύτερο κοινό με το οποίο είχα την τιμή να συνεργαστώ — ήταν το ισχυρότερο καύσιμο σε αυτή την απαιτητική πορεία των τελευταίων 2,5 ετών».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
