Η μανία με το facekini απλώνεται στην Κίνα
Η μανία με το facekini απλώνεται στην Κίνα
Εχετε δει Γιαπωνέζες να περπατούν στο κέντρο της Αθήνας ημέρες καύσωνα; Το καπέλο δεν τους είναι αρκετό. Μια μεγάλη ομπρέλα είναι το απαραίτητο αξεσουάρ τους για την αντιμετώπιση του ήλιου. Γιατί σε όλη την Ανατολική Ασία το ιδανικό της ομορφιάς είναι η χλωμή επιδερμίδα, γαλακτώδης, σχεδόν ημιδιαφανής, απαλλαγμένη ακόμη και από υποψία φακίδας ή κηλίδας.
Σε αντίθεση με τη Δύση, στην Κίνα, ειδικά, μετά την εκβιομηχάνιση και τον μετασχηματισμό της από αγροτική χώρα σε βιομηχανική δύναμη, ο τόνος του δέρματος έγινε ορατό σημάδι κοινωνικής τάξης και οι προσπάθειες να διατηρούν οι γυναίκες την πάλλευκη επιδερμίδα τους αυξήθηκαν.
Τον Αύγουστο του 2017, όταν ο φωτογράφος της Vogue, Λούκα Κάμπρι επισκέφθηκε το Τσινγκτάο, σημαντικό λιμάνι, ναυτική βάση και βιομηχανικό κέντρο της χώρας, το facekini κυριαρχούσε στις παραλίες όχι ως μια περαστική τάση, αλλά ως τρόπος ζωής για πολλούς.
Τα πλήθη ήταν πυκνά στις παραλίες του Τσινγκτάο με 34 βαθμούς Κελσίου όταν έφτασε εκεί ο Κάμπρι. Πιτσιρίκια με «μακαρόνια» αφρού στο χρώμα του μάνγκο και μπλε σωσίβια επέπλεαν στο νερό, μια γυναίκα με μαύρη μακρυμάνικη μπλούζα και ασορτί ψάθινο καπέλο και ένας πατέρας που έσπρωχνε στη θάλασσα μια βάρκα με κουπιά φορώντας λινό κοστούμι, ήταν περιτριγυρισμένοι από ένα πλήθος ντόπιων ντυμένων από την κορυφή μέχρι τα νύχια με στρώματα συνθετικού υφάσματος για να προστατευτούν από την υπεριώδη ακτινοβολία. Κατά μήκος του κεντρικού δρόμου, δε, πωλητές πωλούσαν στοίβες από συμπαγή σπάντεξ καλύμματα προσώπου και σώματος στην τιμή των 15-25 γιουάν (περίπου 2-3 δολάρια).
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
New look στις παραλίες της Κίνας
Το περιβόητο facekini, γράφει η Μόνικα Κιμ στο σχετικό άρθρο της στη Vogue, ένα κομμάτι υφάσματος Spandex από ελαστικές ίνες τεντωμένο πάνω στο κεφάλι με τρύπες στη θέση των ματιών, της μύτης και του στόματος, το οποίο προσφέρει εξαιρετικές αντηλιακές ιδιότητες, εφευρέθηκε περίπου μια δεκαετία πριν από έναν ντόπιο επιχειρηματία και έκτοτε έχει γίνει αξιοπερίεργο για όλο τον υπόλοιπο κόσμο.
Μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να είναι μόδα περαστική
Και ενώ πολλές μόδες έρχονται και παρέρχονται, συνέβη το αντίθετο με τα facekini. Αυτά τα καλύμματα του κεφαλιού -που θυμίζουν τις αγαπημένες κουκούλες των ληστών- αποτελούν πλέον μέρος μιας ακμάζουσας βιομηχανίας στην Κίνα, που προσφέρει αξεσουάρ για προστασία από τις υπεριώδεις ακτίνες (UV), γράφει ο Economist. Σε αντίθεση με τις χειρουργικές μάσκες της πανδημίας covid-19 μιας χρήσης, οι μάσκες για τον ήλιο από συνθετικό ύφασμα πλένονται και ξαναχρησιμοποιούνται. Ορισμένες καλύπτουν μόνο το κάτω μέρος του προσώπου, ενώ άλλες εκτείνονται μέχρι το μέτωπο, τον λαιμό και το στήθος. Και η τιμή τους κυμαίνεται τώρα από μερικά δολάρια έως σχεδόν 50 δολάρια για τις πιο περίτεχνες με εντυπωσιακά prints.
Συνολικά, οι πωλήσεις προϊόντων προστασίας από την υπεριώδη ακτινοβολία στην Κίνα έφτασαν πέρυσι τα 80 δισ. γιουάν (11 δισ. δολάρια). Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Daxue Consulting, οι πωλήσεις των γυναικείων facekinis αυξήθηκαν κατά περίπου 50% τον χρόνο έως τον Ιούλιο, ενώ οι πωλήσεις των μανικιών προστασίας από την υπεριώδη ακτινοβολία, που είναι πιο δημοφιλή στους άνδρες, διπλασιάστηκαν.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ολόσωμη κάλυψη γα προστασία από τον ήλιο
Μέχρι πρόσφατα, επισημαίνει το ρεπορτάζ του Economist, τα facekinis προορίζονταν κυρίως για τις παραλίες και συχνά φοριούνταν από γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας, που ήθελαν να αποφύγουν το μαύρισμα ενώ κολυμπούσαν. Ωστόσο, η πανδημία και η ευρεία χρήση μάσκας, συνέβαλαν στην αύξηση της δημοτικότητάς τους.
Στα χρόνια που ακολούθησαν, τα facekinis εξελίχθηκαν από φθηνά, κακοσχεδιασμένα προϊόντα για ηλικιωμένους σε μοντέρνα είδη, που αγοράζονται κυρίως από νεότερους καταναλωτές. Τώρα οι άνθρωποι θέλουν μάσκες που ταιριάζουν με την ενδυμασία τους στο γραφείο ή τον εξοπλισμό τους για υπαίθριες δραστηριότητες, λέει η εκπρόσωπος της Daxue Consulting, Λάι Μινγκ Γι. Και προσθέτει ότι πολλές γυναίκες θεωρούν αυτά τα καλύμματα μέρος της ρουτίνας τους για την περιποίηση της επιδερμίδας που τη βοηθά να διατηρηθεί ανοιχτόχρωμη.
Μέχρι σήμερα, λοιπόν, όταν το θερμόμετρο δείχνει πάνω από 35 βαθμούς, Κινέζες (και Κινέζοι) παίρνουν ακραία μέτρα για να αποφύγουν τον ήλιο. Κρατούν ευλαβικά ομπρέλες που εμποδίζουν την υπεριώδη ακτινοβολία, φορούν γείσα με καθρέφτες με κλίση προς τα κάτω σκιάζοντας το πρόσωπο, ενώ επιπλέον τα facekinis και τα αντηλιακά μανίκια προστίθεται στα αξεσουάρ του καλοκαιριού μαζί με τις βεντάλιες και τα ανεμιστηράκια με μπαταρίες (λατρεμένα ειδικά αυτά που ψεκάζουν επίσης το πρόσωπο με νερό).
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Τα καλύμματα του κεφαλιού φοριόντουσαν κυρίως από ηλικιωμένες γυναίκες
Ωφελημένες από αυτή τη νέα συνήθεια βγαίνουν εταιρείες όπως η Beneunder, που ιδρύθηκε πριν από 12 χρόνια στην πόλη Σεντζέν της Νότιας Κίνας και προσφέρει μια σειρά από μάσκες και άλλα είδη προστασίας από την υπεριώδη ακτινοβολία, αλλά και πολλές άλλες κινεζικές εταιρείες ενδυμάτων, που αρχίζουν επίσης να πωλούν παρόμοια προϊόντα, μεταξύ των οποίων οι εταιρίες αθλητικών ενδυμάτων Anta και Li-Ning.
Ωστόσο, κάποιοι έχουν τις επιφυλάξεις τους. Το Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας, για παράδειγμα, δεν εγκρίνει αυτή την εμφάνιση. Η εφημερίδα Λαϊκή Ημερησία -επίσημο όργανο του κόμματος, εξέφρασε πρόσφατα τη λύπη της για την αύξηση του «άγχους για την προστασία από τον ήλιο», επισημαίνοντας τη σύγχυση, που δημιουργείται στο κοινό σχετικά με το τι είναι απαραίτητο για την προστασία της επιδερμίδας. Φαίνεται ότι με αυτή την αναφορά η κινεζική ηγεσία θέλει να βάλει φρένο στη μανία του facekini, αποθαρρύνοντας τη χρήση του. Ωστόσο, το αν θα καταργηθεί είναι άλλο ζήτημα.
Εμένα, πάντως άλλο με απασχολεί. Λέτε να μας έρθει; Δεν θα έβλεπα άσχημο ένα facekini μαζί με μια ολόσωμη Spandex φόρμα για προστασία από τις μέδουσες και κάτι φονικά εισαγόμενα ψάρια σε περίπτωση που πολλαπλασιαστούν στα νερά μας…
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
