393
O «φιλότεχνος» σερβιτόρος, που έχει φυλακιστεί για διακεκριμένες κλοπές έργων τέχνης | EPA/CHRISTOPHE KARABA

Αυτός ο τύπος «έγδυσε» 200 μουσεία ως «φιλότεχνος»

Protagon Team Protagon Team 21 Μαρτίου 2019, 07:00
O «φιλότεχνος» σερβιτόρος, που έχει φυλακιστεί για διακεκριμένες κλοπές έργων τέχνης
|EPA/CHRISTOPHE KARABA

Αυτός ο τύπος «έγδυσε» 200 μουσεία ως «φιλότεχνος»

Protagon Team Protagon Team 21 Μαρτίου 2019, 07:00

Ισως σας σερβίρισε κάποτε, κάπου, κάποιον καφέ ή καμιά μπύρα –ο κόσμος μας είναι πολύ μικρός πια, τίποτα δεν αποκλείεται–, αλλά σίγουρα από το μυαλό σας δεν πέρασε η σκέψη ότι αυτό το αξιοπρεπές και φιλότιμο γκαρσόνι της αμέσου εξυπηρετήσεως είναι ο… Αρσέν Λουπέν του 21ου αιώνα.

Ο λόγος για τον 47χρονο κλέφτη μουσείων παρακαλώ, κάποιον Στεφάν Μπραϊτβίεζερ, γάλλο υπήκοο αλσατικής καταγωγής όπως φανερώνει και το γερμανικό επώνυμό του. Αυτός ο εντιμότατος κύριος έζησε μία ριψοκίνδυνη ζωή, μπήκε-βγήκε στα κελιά της Ελβετίας και της Γαλλίας, έγδυσε 200 μουσεία σε όλη την Ευρώπη και επαξίως κατέκτησε τον τίτλο του μεγαλύτερου κλέφτη έργων Tέχνης όλων των εποχών.

Στήριγμά του πιστό και ακλόνητο στην περιπετειώδη παρανομία, η αρραβωνιαστικιά του – δίδυμο μπανάλ, φυσικά, από εγκληματολογική άποψη, ωστόσο δραστήριο και αποτελεσματικό

Η κυρία ονομάζεται Αν-Κατρίν Κλάινκλάους και μάλιστα διέθετε εργατική κάρτα την οποία χτυπούσε σε νοσοκομείο ως νοσηλεύτρια.

Τα μυστικά του επαγγέλματος «φιλότεχνος κλέφτης έργων τέχνης» αποκαλύπτει ο ίδιος ο σερβιτόρος στον ιστότοπο GQ, εξηγώντας πώς και γιατί συγκέντρωσε μια συλλογή αξίας άνω των 1,4 δισ. δολαρίων.

Στον δημοσιογράφο ξεφούρνισε μια ιστορία η οποία συμπυκνώνει το επιχειρησιακό στυλ του στα εξής: καμία βία, όλα γίνονται στο φως της μεσημβρίας, πρόβλημα δεν υπάρχει αν υπάρχουν φύλακες τριγύρω, ένας ελβετικός σουγιάς αρκεί για τη δουλειά.

Βεβαίως έχουν προηγηθεί: έκδοση εισιτηρίου για την είσοδο στο μουσείο με φιλική και χαρούμενη διάθεση, παρατηρήσεις της κίνησης των επισκεπτών και του προσωπικού σεκιούριτι στη στοχοποιημένη αίθουσα, έλεγχος κάθε κάμερας ασφαλείας. Την κατάλληλη στιγμή για την αφαίρεση του έργου τέχνης από τη θέση του στον χώρο σηματοδοτεί η «τοποθέτηση» της αρραβωνιαστικιάς στην πόρτα σε ρόλο τσιλιαδόρου – το ήπιο βήξιμό της προειδοποιεί τον σερβιτόρο για τις ανεπιθύμητες αφίξεις. Τόσο απλά.

Ο Αλσατός σερβίρισε στον ιστότοπο και τον λόγο για τον οποίο έκλεβε μουσεία: αφαιρούσε, είπε, μόνο αγαπημένα αντικείμενα, δεν πούλησε ποτέ κανένα τους, η κλοπή έργων τέχνης με σκοπό τη μεταπώληση είναι ηλίθια πράξη, οι δικές του κλοπές ορκίστηκε ότι ήταν «απτή» απόδειξη της αγάπης του για την τέχνη.

Και γράφουμε έκλεβε διότι ο Μπραϊτβίεζερ είναι ξανά προφυλακισμένος – μόλις πρόσφατα, στις αρχές του περασμένου μήνα, συνελήφθη και πάλι και κρατείται ώσπου να ολοκληρωθεί η έρευνα.

Στην πολυετή δράση του (από το 1995) ο σερβιτόρος-κλέφτης ξεχώρισε το Μουσείο Ρούμπενς του Βελγίου ως το αγαπημένο του. Παραδέχθηκε ότι έχει αφαιρέσει για λόγους «έρωτος προς την τέχνη» 239 έργα τέχνης. Προτίμησή του, οι πίνακες και τα αντικείμενα του 16ου και του 17ου αιώνα…