481
| CreativeProtagon

Τίνος είναι το τυρί;

Ζώης Τσώλης Ζώης Τσώλης 20 Οκτωβρίου 2025, 13:10
|CreativeProtagon

Τίνος είναι το τυρί;

Ζώης Τσώλης Ζώης Τσώλης 20 Οκτωβρίου 2025, 13:10

Σίγουρα δεν είναι η πρώτη φορά που δύο εταιρείες συγκρούονται για την ιδιοκτησία του σήματος ενός προϊόντος, δεν είναι η πρώτη φορά που ο ένας κατηγορεί τον άλλον για την αντιγραφή μιας εμπορικής ονομασίας.

Είναι η πρώτη φορά, όμως, που στην Ελλάδα παρατηρείται το φαινόμενο μία από τις μεγαλύτερες τυροκομικές εταιρίες, η ΗΠΕΙΡΟΣ, η οποία ανήκει στην οικογένεια Παντελιάδη, να δίνει σε ένα από τα προϊόντα της (λευκό τυρί) το όνομα όχι ενός παρόμοιου προϊόντος της αγοράς, αλλά το brand name μιας εκ των μεγαλύτερων εταιρειών εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών της χώρας, της ΒΙΚΟΣ. Η εταιρεία που παράγει το νερό Βίκος είναι η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Α.Ε. και ανήκει στην οικογένεια Σεπετά.

Τις τελευταίες ημέρες τρέχει, κυρίως στην ΤV, η διαφημιστική καμπάνια για το τυρί «ΒΙΚΟΣ». Πρόκειται για λευκό τυρί (και όχι φέτα) που παράγει η ΗΠΕΙΡΟΣ από παστεριωμένο αγελαδινό γάλα και το οποίο κυκλοφορούσε περιορισμένα στην αγορά, για χρήση κυρίως από εστιατόρια και ξενοδοχεία.

Τώρα, λόγω των υψηλών τιμών της φέτας, των ελλείψεων γάλακτος λόγω της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, οι καταναλωτές στρέφονται σε λευκά τυριά από αγελαδινό γάλα που είναι αισθητά φθηνότερα. Η διαφορά είναι τεράστια. Ενα κιλό φέτα της ίδιας εταιρείας μπορεί να κοστίζει έως 15,70 ευρώ (ανάλογα με τη συσκευασία), όταν το ένα κιλό λευκό τυρί πωλείται κάτω από 9,5 ευρώ, επίσης ανάλογα με τη συσκευασία που θα επιλέξει ο καταναλωτής.

Ετσι αυξήθηκε η παραγωγή και ξεκίνησε η καμπάνια για να μπει πλέον το λευκό τυρί και στα ψυγεία των σουπερμάρκετ.

Η ΒΙΚΟΣ Α.Ε., γνωστή για το εμφιαλωμένο νερό και τα αναψυκτικά της, εξέδωσε ανακοίνωση, υποστηρίζοντας ότι δεν παράγει λευκό τυρί και ότι η χρήση της επωνυμίας της για προϊόντα που δεν ανήκουν στο χαρτοφυλάκιό της παραπλανά το καταναλωτικό κοινό.

Η εταιρεία τόνισε ότι δραστηριοποιείται αποκλειστικά στον τομέα εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών και ότι επιφυλάσσεται «παντός νομίμου δικαιώματός της».

Από την πλευρά της, η ΗΠΕΙΡΟΣ απάντησε ότι κατέχει το σήμα «ΒΙΚΟΣ» για τυροκομικά προϊόντα από το 2001 και παράγει λευκό τυρί ΒΙΚΟΣ από το 2006, αρχικά για την αγορά HORECA. Η διάθεση του λευκού τυριού στη λιανική ξεκίνησε το 2024, και η παραγωγή χρησιμοποιεί 100% ελληνικό αγελαδινό γάλα.

Η ΗΠΕΙΡΟΣ υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση να δημιουργηθεί σύγχυση μεταξύ των προϊόντων της και αυτών άλλων εταιρειών, αλλά παρέλειψε να πει ότι η εταιρεία ΒΙΚΟΣ, με το νερό και τα αναψυκτικά, συστάθηκε το 1989 με αυτή την ονομασία. Και όλα τα προϊόντα τους έχουν και στηρίζονται από το δικό τους brand name.

Πέρα από τη διαμάχη των δύο εταιρειών της Ηπείρου, που είναι γνωστές σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό για τα (διαφορετικά) προϊόντα τους, είναι προφανές ότι το μεγάλο θύμα έστω της διαφήμισης είναι ο καταναλωτής, ο οποίος προτού αγοράσει το προϊόν αναρωτιέται «έβγαλε η ΒΙΚΟΣ με τα νερά και τυρί;».

Κι εδώ τίθεται το ερώτημα. Το υπουργείο Ανάπτυξης που είναι αρμόδιο για την κατοχύρωση των εμπορικών σημάτων (εταιρειών και προϊόντων) και την κατοχύρωση εταιρικών επωνυμιών, τι κάνει για να κρατήσει τουλάχιστον σωστά ενημερωμένο τον καταναλωτή;

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...