503
Μια διαφήμιση από το μακρινό 1950. Η επιστροφή της γυναίκας στο σπίτι έχει σοβαρές συνέπειες στην πολιτική και στην οικονομία | General Electric

Oι νοικοκυρές που καταστρέφουν τη χώρα

Μια διαφήμιση από το μακρινό 1950. Η επιστροφή της γυναίκας στο σπίτι έχει σοβαρές συνέπειες στην πολιτική και στην οικονομία
|General Electric

Oι νοικοκυρές που καταστρέφουν τη χώρα

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, στις νέες γυναίκες της Ελλάδας η ανεργία αγγίζει το ποσοστό του 60%, ενώ την αρνητική πρωτιά κατέχουν οι γυναίκες και σε ό,τι αφορά τους μακροχρόνια άνεργους με ποσοστό 50,2%. Παράλληλα οι περισσότερες γυναίκες εργάζονται σε επισφαλείς θέσεις εργασίας, αποτελώντας το 60,4% των μερικά απασχολούμενων και το 54,1% των προσωρινά απασχολούμενων.

Πέρα όμως, από τις επίσημες έρευνες, υπάρχουν συγκεκριμένοι παράγοντες που εκτινάσσουν τα ποσοστά αποχής των γυναικών της χώρας από την διαμόρφωση του ΑΕΠ: είναι οι νέες τεχνολογίες, η Εκπαίδευση, η κοινωνική κατάσταση, το ασφαλιστικό σύστημα, οι νέες μορφές παραγωγικότητας, ο κρατισμός και φυσικά, η  κρίση των τελευταίων έξι ετών.

Με βάση την παγίωση των παραπάνω συνθηκών, στις τέσσερις τελευταίες δεκαετίες, παρατηρεί κανείς τα εξής: οι γυναίκες συνταξιοδοτούνται πολύ πιο γρήγορα από τους άνδρες εξαιτίας του «πελατειακού» Ασφαλιστικού. Στις αγροτικές κοινωνίες, από την δεκαετία του ’80, ο γυναικείος πληθυσμός εγκατέλειψε την εργασία εξαιτίας της τεχνολογικής εξέλιξης. Μολονότι τα ποσοστά μόρφωσης βελτιώθηκαν, η εκπαίδευσή τους  σε νέες υπηρεσίες, περισσότερο συνδέθηκε με τον Δημόσιο και όχι με τον παραγωγικό ιδιωτικό τομέα. Τέλος, η κρίση έδωσε τη χαριστική βολή, κλείνοντάς τες στο σπίτι, αγκαλιά με τον υπολογιστή -στις νεώτερες ηλικίες- και κυρίως την τηλεόραση.

Αποτελούν συνήθως, ένα κοινό εύκολο για λαϊκισμό, παραπληροφόρηση και πολιτιστική εκμετάλλευση, διαμορφώνοντας ουσιαστικά, την ατζέντα του πολιτικού συστήματος και τον δημόσιο διάλογο

Το κακό όμως δεν βρίσκεται μόνο στην αδυναμία των γυναικών να συμβάλουν στην εθνική οικονομία. Τα προβλήματα είναι κοινωνικά και κυρίως, πολιτικά. Ολος αυτός ο πληθυσμός που παραμένει εκτός δράσης, είναι ο πλέον ευάλωτος στην πολιτιστική και πολιτική προπαγάνδα! Οι μετρήσεις δείχνουν ότι οι άνεργες γυναίκες βλέπουν πολλή τηλεόραση, είναι αρκετά ευαίσθητες σε μεταφυσικά ζητήματα, συνδέονται περισσότερο με την Εκκλησία και θυματοποιούνται πιο εύκολα από την πολιτική εξαπάτηση.

Αυτό που συμβαίνει στον γυναικείο άνεργο πληθυσμό, είναι ανάλογο με την θέση  στην οποία βρίσκονται οι άνεργοι νέοι και οι μαθητές (σημειωτέον ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μελετά ψήφο στα 17!) : μια φυσιολογική κατάσταση  ανθρώπων που συμπληρώνουν τον οικονομικά ανενεργό πληθυσμό και δεν μπορούν να αισθανθούν υπεύθυνα, τις επιπτώσεις της οικονομικής  κρίσης και της κακής δημοκρατίας, στη ζωή τους.

Αποτελούν συνήθως, ένα κοινό εύκολο για λαϊκισμό, παραπληροφόρηση και πολιτιστική εκμετάλλευση, διαμορφώνοντας ουσιαστικά, την ατζέντα του πολιτικού συστήματος και τον δημόσιο διάλογο. Δείτε τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ στα διάφορα κοινωνικά στρώματα, δείτε το κοινό του Λαζόπουλου, των μεσημεριανών εκπομπών και της Ανίτας Πάνια! Δείτε το κοινό του Παπαδάκη το πρωί και τις ουρές στο προσκύνημα των λειψάνων κάποιου Αγίου…

Χωρίς λοιπόν να το θέλουν και με πλήρη άγνοια της επιβλαβούς απάθειας που τις διακρίνει, οι παραδοσιακές «βαλκάνιες νοικοκυρές» – γιατί δεν είναι όλες οι άνεργες έτσι- συμμετέχουν στην καταστροφή της χώρας και στην έκπτωση της πολιτικής.

Δυστυχώς για την κοινωνία και την δημοκρατία μας, ο κρατισμός και η απομόνωση μεγάλων στρωμάτων του πληθυσμού από την εργασία, επιφέρει τραγικές συνέπειες σε όλους μας. Ο μόνος τρόπος αντίδρασης θα είναι ο «εθελούσιος εξαναγκασμός» αυτών των ομάδων στην ανάπτυξη και στην παραγωγή, σε συνδυασμό  με ένα αξιοκρατικό εκπαιδευτικό σύστημα. Διαφορετικά, δεν πρόκειται να ξεφύγουμε εύκολα από τον μαρασμό και την απαξίωση και των τελευταίων πηγών δημιουργικότητας και πολιτισμού μας απέμειναν.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...