Advertisement
530
To Peugeot 308 R. Προς το παρόν υβριδικό, αλλά πολύ σύντομα -όπως και άλλα «αδελφάκια» της εταιρείας όπου ανήκει, θα μπει στην πρίζα | peugeot.co.uk

PSA: Ολα τα μοντέλα της θα προσφέρονται και ηλεκτροκίνητα έως το 2025

Protagon Team Protagon Team 19 Ιανουαρίου 2018, 17:39
To Peugeot 308 R. Προς το παρόν υβριδικό, αλλά πολύ σύντομα -όπως και άλλα «αδελφάκια» της εταιρείας όπου ανήκει, θα μπει στην πρίζα
|peugeot.co.uk

PSA: Ολα τα μοντέλα της θα προσφέρονται και ηλεκτροκίνητα έως το 2025

Protagon Team Protagon Team 19 Ιανουαρίου 2018, 17:39

Εχοντας σημειώσει θετικά αποτελέσματα για το 2017, καταγράφοντας αύξηση πωλήσεων κατά 15%, ο γαλλικός όμιλος αποκαλύπτει τα επόμενα βήματά του, τα οποία θα έχουν έντονα ηλεκτρικό χαρακτήρα.

Ο CEO του PSA Groupe, Κάρλος Ταβάρες -έχοντας υπό την ομπρέλα της τις Peugeot, Citroen, DS, Opel και Vauxhall- ήταν σαφής αναφορικά με τον προσανατολισμό των μοντέλων του ομίλου που διοικεί. Σύμφωνα με τους Financial Times, στην ομιλία του, την οποία παρέθεσε στο πλαίσιο του Automotive News World Congress, δήλωσε χαρακτηριστικά:

«Θέλουμε να γίνουμε η πιο αποδοτική εταιρεία, όχι η μεγαλύτερη».

Οπως αποκάλυψε ο ίδιος, έως το 2025, η PSA θα προσφέρει 40 ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ενώ συμπλήρωσε πως έχουν ξεκινήσει τις ετοιμασίες προκειμένου -κάποια στιγμή, μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια- να επιστρέψουν στην αγορά των ΗΠΑ. Βέβαια, δεν ανακοίνωσε με ποιο brand θέλουν να επιστρέψουν στην άλλη όχθη του Ατλαντικού. Το σίγουρο είναι, βάσει των όσων σημείωσε, ότι η είσοδος του ομίλου στην αμερικανική αγορά θα σχεδιαστεί προσεκτικά και λαμβάνοντας υπόψη τις προτιμήσεις των αμερικανών καταναλωτών, αλλά και τις ιδιαιτερότητες της τοπικής αγοράς.

Το εξίσου βέβαιο είναι ότι τα αυτοκίνητα τα οποία ανέφερε ο CEO, θα κινούνται με την αρωγή ηλεκτροκινητήρων – πρωτογενώς ή επικουρικά, σε συνδυασμό με κάποιον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Εφαλτήριο για το ηλεκτρικό μέλλον του ομίλου PSA, θα αποτελέσουν τέσσερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα και επτά plug-in υβριδικά, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται ηλεκτρικές εκδόσεις των επόμενων Peugeot 208 και DS3.

Αντίστοιχα, μέσα στα επόμενα έξι χρόνια η PSA θέλει να προσφέρει στην αγορά 124 νέα ή ελαφρώς ανανεωμένα μοντέλα.

O Κάρλος Ταβάρες περιγράφει το ηλεκτρικό μέλλον των αυτοκινήτων της PSA (REUTERS/Arnd Wiegmann/File Photo)
O Κάρλος Ταβάρες περιγράφει το ηλεκτρικό μέλλον των αυτοκινήτων της PSA (REUTERS/Arnd Wiegmann/File Photo)

Αναφερόμενος στην ολοένα αυξανόμενη απήχηση της τάσης για συστήματα αυτόνομης οδήγησης, ο Ταβάρες περιορίστηκε να αναφέρει μόνο ότι, έως το 2030, περίπου το 80% των μοντέλων που θα προσφέρονται από τον όμιλο θα διαθέτει ένα αντίστοιχο σύστημα που θα του επιτρέπει την αυτόνομη κίνηση σε συγκεκριμένες συνθήκες, ενώ ένα 10% θα προσφέρει συστήματα πλήρους αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 και 5.

Σε ό,τι αφορά στην πρόσφατη προσθήκη στο portforlio του ομίλου, δηλαδή των Opel/Vauxhall, ανέφερε ότι η επαναφορά στην κερδοφορία αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα, λέγοντας ότι «οι αριθμοί που βλέπω από την Opel, μου θυμίζουν την κατάσταση της PSA το 2013. Η Opel είναι η PSA του 2013».

Εκτός από τα παραπάνω, ο Ταβάρες δήλωσε ότι είναι «πολύ ανοικτός» σε μια πιθανή συμμαχία στη Λατινική Αμερική. Θέση που δόθηκε ως απάντηση στο ερώτημα που του τέθηκε σχετικά με το «σήμα» από τη Ford, πριν από λίγες ημέρες, ότι διερευνά τις επιλογές για τις επιχειρήσεις της στη Λατινική Αμερική που χάνουν χρήματα. Ο ίδιος αρνήθηκε να πει εάν η PSA σχεδιάζει να συζητήσει μια ενδεχόμενη συνεργασία με τη Ford. Ερωτηθείς αν έχει μιλήσει σχετικά με στελέχη της Ford, δήλωσε «όχι, μέχρι στιγμής». Το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να γίνει πραγματικότητα στο προσεχές διάστημα.

Ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει τα λεγόμενα του 59χρονου Πορτογάλου, όπως και την ικανότητά του να προβλέπει το εμπορικό μέλλον μιας μπράντας. Υπενθυμίζουμε ότι ανέλαβε την PSA τον Δεκέμβριο του 2012 -όταν εκείνη ήταν στα πρόθυρα της κατάρρευσης- και κατόρθωσε να τη φέρει ξανά στην κερδοφορία και, μάλιστα, σε μικρό χρονικό διάστημα.