758
|

Εμείς οι ταξιτζήδες

Δημήτρης Καμπουράκης Δημήτρης Καμπουράκης 15 Σεπτεμβρίου 2011, 06:10

Εμείς οι ταξιτζήδες

Δημήτρης Καμπουράκης Δημήτρης Καμπουράκης 15 Σεπτεμβρίου 2011, 06:10

Είμαι υπέρ της απελευθέρωσης όλων των επαγγελμάτων, χωρίς όμως να είμαι γνώστης των ειδικών συνθηκών κάθε κλάδου. Πως θα μπορούσα άλλωστε να ξέρω με λεπτομέρειες τι συμβαίνει στους ταξιτζήδες, στους φορτηγατζήδες, φαρμακοποιούς, συμβολαιογράφους, δικηγόρους και σε καμιά εκατοπενηνταριά ακόμα επαγγέλματα; Τοποθετήθηκα δημοσίως υπέρ της απελευθέρωσης, χωρίς να  έχω σαφή άποψη για το ποια από τις δύο απελευθερώσεις είναι καλύτερη, του κ. Ραγκούση ή του κ. Ρέππα. Διαφώνησα βεβαίως με το κλείσιμο λιμανιών και αεροδρομίων στην αρχή των κινητοποιήσεων και διαφωνώ με το ύφος των τελευταίων δηλώσεων του κ. Λυμπερόπουλου. Θεωρώ όμως υποχρέωση μου να αναδημοσιεύσω αυτούσιο (σβήνω μόνο τα ονόματα διότι δεν πήρα άδεια για τη δημοσιοποίηση τους) ένα mail που έλαβα από μια κυρία, στο οποίο αναφέρεται η άποψη των ταξιτζήδων:  

Αγαπητέ κύριε Καμπουράκη,

είμαι σχεδόν σίγουρη ότι αυτό το mail θα διαγράφει ή θα χλευαστεί ή στην καλύτερη των περιπτώσεων θα αγνοηθεί, αλλά έχω την ηθική υποχρέωση να το γράψω. Ανήκω στη σπάνια πια κατηγορία των Ελλήνων που συνεχίζουν να πιστεύουν στην ελευθεροτυπία.

Ονομάζομαι Δ…. 37ετών, είμαι παντρεμένη με τον Σ…. 43 ετών και έχουμε μια κόρη 13 ετών και έναν γιό 6 ετών. Ζούμε σε πόλη της Βόρειας Ελλάδας και ο άντρας μου είναι 21 χρόνια ταξιτζής. Και κάπου εδώ θ’ αναρωτιέστε τι σας νοιάζουν εσάς όλα αυτά. Μάλλον τίποτα απλά τώρα που «γνωριστήκαμε» θα ήθελα να σας κάνω κάποιες ερωτήσεις. Αναρωτηθήκατε άραγε ποτέ τι μας έπιασε ξαφνικά εμάς τους ταξιτζήδες και βγήκαμε στους δρόμους; Θα μου απαντήσετε πως θιγόμαστε όπως όλοι και γι’ αυτό. Λυπάμαι δεν είναι έτσι και δεν ξέρω αν απλά δεν το καταλάβατε ή δεν θέλετε να το δημοσιοποιήσετε. Σύμφωνα με τα «αθώα και προς το συμφέρον του λαού» σχέδια του κύριου υπουργού ο κλάδος του ΤΑΞΙ θα αναβαθμιστεί, θα εκσυγχρονιστεί, θα εκπολιτιστεί και στο τέλος θα εξαφανιστεί. Τόσους μήνες μας σχολιάζετε, μας παρουσιάζετε ως κλίκα, συντεχνία και καρτέλ αλλά ποτέ δεν μπήκατε στον κόπο να ψάξετε το θέμα ως οφείλατε. Αν για παράδειγμα σας πω ότι σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες το ΤΑΞΙ λειτουργεί με όρους παρόμοιους μ’ αυτούς που λειτουργεί και τώρα στην Ελλάδα, δεν θα με πιστέψετε. Αν σας πω ότι η άδεια πωλείται από τους ιδιοκτήτες με ή χωρίς την εποπτεία του κράτους ή των περιφερειών, θα με πείτε ψεύτρα. Αν σας πω ότι το κοινό δεν έχει τίποτα να κερδίσει μόλις οι εταιρίες πάρουν τα ταξί αφού το κόμιστρο το καθορίζει το κράτος, θα με πείτε ανεύθυνη. Αν σας πω ότι 50.000 οικογένειες θα μπουν στην ανεργία μιας και τα ΤΑΞΙ θα τα δουλεύουν αλλοδαποί, θα με πείτε ρατσίστρια. Αν σας πω ότι η Ιρλανδία προσπάθησε να δημιουργήσει θέσεις εργασίας αφαιρώντας απλώς τα πληθυσμιακά κριτήρια και απέσυρε άρον-άρον το μέτρο σε 6 μήνες λόγω του κυκλοφοριακού χάους που επικράτησε και των 15 αυτοκτονιών συναδέλφων, θα με πείτε υπερβολική. Αν τέλος σας πω κι εγώ όπως και ο κύριος Ρέππας ότι η τρόικα ουδόλως ενδιαφέρεται για το θέμα των ΤΑΞΙ αφού δεν πρόκειται να εξοικονομηθεί ούτε ένα ευρώ από τις αλλαγές, θα με πείτε προβοκάτορα. Επειδή όμως δεν με νοιάζει πώς θα με πείτε αλλά μόνο πώς θα γλιτώσω τον άντρα μου από το εγκεφαλικό θα ήθελα να σας κάνω απλά μια ερώτηση. Συνεχίζετε να πιστεύετε πως οι ιδέες του, εξαφανισμένου από προσώπου ελληνικής γης, κύριου Ραγκουση είναι τόσο αγνές και αθώες;

Kαι κάποιες ερωτήσεις φιλοσοφικού ενδιαφέροντος:

1) Όταν ο άντρας μου συνταξιοδοτηθεί θα καταθέσει την άδεια, η οποία ανήκει στο κράτος, η εταιρεία πότε ακριβώς θα την καταθέσει;
2) Το επάγγελμα ανοίγει(;) για να μπούνε σ’ αυτό οι άνεργοι, ξέρετε πολλούς άνεργους που διαθέτουν 40.000 για παράβολο, 5.000 για ειδική άδεια, 25.000 για αγορά αυτοκινήτου και 5.000 για μετατροπές οχήματος;
3) Και έστω ότι ο φτωχός άνεργος βρίσκει το ποσό, γιατί κάθε άδεια μετά την πρώτη τιμάται μόνο με 5.000; Δηλαδη μία άδεια 40.000, δέκα άδειες 85.000 και όχι 400.000;
4) Και μια ερώτηση για τα πληθυσμιακά. Ας πούμε ότι βγαίνουν μόνο 3.000 νέες άδειες και 10.000 από την μετατροπή των μισών σε ολόκληρα και 35.000 οι υπάρχουσες, φτάνουμε αισίως στις 48.000 άδειες. Όσες δηλαδή έχουν δυο μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες μαζί. Και ας πούμε ότι η επιτροπή που θα συσταθεί αποφασίζει ότι είναι πολλές, τι θα γίνει θα τις πάρουν πίσω;
 
Τα συμπεράσματα δικά σας. Ελπίζω μόνο να μην μας παίξετε ως είδηση στο αστυνομικό δελτίο γιατί ευθύνη φέρετε κι εσείς. Εγώ πάντως θα στείλω την επιστολή σε όσους δημοσιογράφους θεωρώ ιδεολόγους και αμερόληπτους. Ελπίζω να βρω κάποιον με το σθένος και τη λεβεντιά που χρειάζεται για να ψάξει το θέμα στην ουσία του.

Μετά τιμής Δ….
 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News