1756
Γαλάζιο του πάγου για το πλεκτό πουλόβερ του οίκου Vercace | Vittorio Zunino Celotto/Getty Images/Ideal Images

To Mιλάνο ντύνει τους άνδρες

Protagon Team Protagon Team 21 Ιανουαρίου 2016, 10:51
Γαλάζιο του πάγου για το πλεκτό πουλόβερ του οίκου Vercace
|Vittorio Zunino Celotto/Getty Images/Ideal Images

To Mιλάνο ντύνει τους άνδρες

Protagon Team Protagon Team 21 Ιανουαρίου 2016, 10:51

Μια επίδειξη μόδας πέρα απ’ τα προφανή είναι και μια ευκαιρία των σχεδιαστών να επικοινωνήσουν τις σκέψεις τους για όσα συμβαίνουν αυτή τη στιγμή στην κοινωνία, στον κόσμο. Στην εβδομάδα ανδρικής μόδας του Μιλάνου (15 Ιανουαρίου – 19 Ιανουαρίου) δύο από τους μεγαλύτερους ιταλικούς οίκους μόδας, η Prada και η Gucci, παρουσίασαν την φθινοπωρινή κολεξιόν τους για το 2016 και τα μηνύματά τους δεν θα μπορούσαν να απέχουν περισσότερο. Την ώρα που το περιεχόμενο της Prada ήταν σε απόλυτη συνάρτηση με το τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στον κόσμο, η Gucci ήταν πιο «παιχνιδιάρα» από ποτέ.

Το σόου της 66χρονης Μιούτσια Πράντα υπήρξε ένα από τα καλύτερα όλων των εποχών για τον οίκο. Τα ρούχα κομψά και ευκολοφόρετα ωστόσο περνούσαν μηνύματα. Για παράδειγμα τα υφάσματα που έδειχναν φθαρμένα σαν ταλαιπωρημένα από ταξίδι. Ή οι μανσέτες που κρέμονταν από τα πουκάμισα.

Βασικό θέμα στην κολεξιόν της Prada ήταν ο ρουχισμός των ναυτικών. Ναυτικά παλτό, κοντά παντελόνια και ναυτικά καπέλα σαν πηλήκια φτιαγμένα από φθαρμένο ντένιμ. Αλλά και ζακέτες ή μάλλινα γάντια με το τύπωμα ενός κλειδιού. Επίσης ευφάνταστα ρούχα που για τύπωμα είχαν εικόνες του φωτογράφου Christophe Chemin όπως μυθικά πλάσματα και ανάλογες σκηνές.

‘dis-dressed’ inventory, selection 3 A special project by Willy Vanderperre. #PradaFW16 #disdressed

A photo posted by Prada (@prada) on

Κανείς θα μπορούσε συνειρμικά να σκεφτεί, ότι η ευφυής σχεδιάστρια που έχει διδακτορικό στην πολιτική επιστήμη, περνά το μήνυμά της για τη μετανάστευση και τη προσφυγική κρίση στην Ευρώπη. Ωστόσο, το κομμάτι που αναμένεται να πουλήσει περισσότερο, είναι το τζάκετ με το παθιασμένο φιλί της Ελίζαμπεθ Τέιλορ ως Κλεοπάτρα με τον Έλβις.

E se Iside può amare Elvis…😍Just spotted at @prada ✌🏻️#prada#christophechemin#illustrations A photo posted by Carolina Chianese (@caro__nina) on

‘dis-dressed’ inventory, selection 1 A special project by Willy Vanderperre. #PradaFW16 #disdressed A photo posted by Prada (@prada) on

Στον οίκο Gucci από την άλλη μεριά, ο Αλεσάντρο Μίσελ, εξακολουθεί να παρουσιάζει «υπαινικτικά» ρούχα. Ρούχα που είναι σαν να βγήκαν απ’ τη σοφίτα των πλούσιων και εκκεντρικών παππούδων. Τα υφάσματα πολυτελή με παράξενα μοτίβα. Ο Μίσελ δεν ακολουθεί τις ενδυματολογικές νόρμες για την ταυτότητα του φύλου. Χρώματα και κοψίματα που θύμιζαν δεκαετία του ’70. 

505542004
Μοντέλο διασχίζει την πασαρέλα φορώντας ρούχα Gucci (Vittorio Zunino Celotto/Getty Images/Ideal Images)

Σύμφωνα με τους κριτικούς, το σόου της Gucci παρέπεμψε στον Μπακούνιν, ρώσο θεωρητικό του αναρχισμού. Ωστόσο, η φιγούρα που ξεχώρισε στο σόου ήταν ο Snoopy που εμφανίστηκε σε μια μπλούζα. Ο Μίσελ τον παρομοίασε με φιλόσοφο και δήλωσε ότι ο Snoopy αποτελεί ρομαντική του ανάμνηση από τη δεκαετία του ’80 όπου ήταν ακόμα παιδί. «Το πιο σημαντικό πράγμα είναι ο τρόπος που αφήνεις τους ανθρώπους να ονειρευτούν για κάτι», είπε ο Μίσελ στους Financial Times πριν το σόου. Εκείνο που ξεχώρισε στη δουλειά του για την κολεξιόν της Gucci ήταν η δυναμική του και η ιδιόρρυθμη ματιά του για το χρώμα. Επίσης φαίνεται πως ο Μίσελ έχει αντιληφθεί ότι τα trends έχουν εξαφανιστεί και υπάρχουν πολλοί λόγοι γι αυτό. Οι άνθρωποι δεν έχουν πια ανάγκη να επικοινωνήσουν τόσο πολύ με τον ρουχισμό τους όταν μπορούν να το κάνουν με το iphone.

Στα άλλα στρατόπεδα της μόδας… ο Neil Barrett ξεχώρισε για τις προσωπικές του αναφορές στην παιδική ηλικία αλλά και για την τάση του να δείξει στον σύγχρονο άνδρα πώς πρέπει να είναι η ντουλάπα του.

  Instagram Takeover by @starecasers / no.3 Finale at #neilbarrettAW16 #neilbarrett #mfw   A photo posted by Neil Barrett (@neilbarrett) on

Ο οίκος Armani θέλει τον άνδρα σκεπτόμενο και ταξιδευτή στο πρότυπο του συγγραφέα Γουίλιαμ Μπάροουζ. Άνετο στις μετακινήσεις και με ρούχα που ξεχωρίζουν για τη γεωμετρία τους. Ο σχεδιαστής Τζόρτζιο Αρμάνι έδειξε πως κοιτά προς το μέλλον, δημιουργώντας ρούχα με σχετικές αναφορές για τον σύγχρονο άνδρα. Χρώματα όπως το γκρι της πέτρας, το πράσινο του δάσους, αλλά και το βαθύ μπλε κατέκλεισαν την πασαρέλα.

505484420
Βελούδινα σακάκια σε σμαραγδί αλλά και σκούρα χρώματα κυριάρχησαν στη συλλογή του Emporio Armani (Stefania D’Alessandro/Getty Images/Ideal Images)

The #GiorgioArmani Men’s #fw16 collection from the front row. #mfw

A photo posted by Armani Official (@armani) on

Ο Ermenegildo Zegna για τις καθαρές γραμμές του, αλλά και για την μονόχρωμη τάση του από την κορυφή ως κάτω.

Στον οίκο Iceberg ο σχεδιαστής Τζέιμς Λονγκ έκανε το ντεμπούτο του παντρεύοντας τη δεξιοτεχνία του στα πλεκτά ρούχα με την κληρονομιά του οίκου, τις πολύχρωμες γραμμές που σχηματίζουν τρίγωνο.

 

Iceberg Fall Winter 2016-17 • Look 11 #iceberg #jameslong #mfw #fashionweek

 

A photo posted by Iceberg (@icebergofficial) on

Τέλος η Ντονατέλα Βερσάτσε εμπνεύστηκε από το διάστημα και τον ζωδιακό κύκλο. Ευρύχωρα πανωφόρια και bomber jackets με ασημί λεπτομέρειες ήταν από τα πιο χαρακτηριστικά κομμάτια του οίκου Versace για την φθινοπωρινή κολεξιόν του 2016.

The #Versace man is a pioneer, his ambition as big as the universe. #VersaceLive A photo posted by Versace (@versace_official) on

Η δημιουργικότητα μπορεί να προκύψει από πολλές διαφορετικές πηγές, όμως αυτό που κρατά ζωντανό ένα brand δεν είναι άλλο από τις πωλήσεις.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...