553
Η νέα στρατηγική της VW προβλέπει μείωση κόστους παραγωγής και επενδύσεων στις κυψέλες καυσίμων, και αύξηση της επένδυσης σε σόφτγουερ και ηλεκτρονικά | VW

Κινδυνεύει η Volkswagen να γίνει η νέα Nokia;

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 27 Σεπτεμβρίου 2023, 15:15
Η νέα στρατηγική της VW προβλέπει μείωση κόστους παραγωγής και επενδύσεων στις κυψέλες καυσίμων, και αύξηση της επένδυσης σε σόφτγουερ και ηλεκτρονικά
|VW

Κινδυνεύει η Volkswagen να γίνει η νέα Nokia;

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 27 Σεπτεμβρίου 2023, 15:15

Τη θυμάστε τη Nokia; Ολοι κρατούσαν κι ένα κινητό στο χέρι τους κατά τα πρώτα, άγουρα χρόνια της κινητής τηλεφωνίας. Ρωτήστε, όμως, σήμερα έναν πιτσιρικά. Το πιθανότερο είναι πως θα του φανεί παντελώς άγνωστη. Εγώ έκανα το «exit poll» στον γιο μου και τους φίλους του και η κάλπη έβγαλε πανηγυρικό «δεν ξέρω και δεν μου λέει κάτι».

Τη Nokia, την άλλοτε αυτοκρατορική φινλανδική εταιρεία, την έφαγε κατά κράτος η σκόνη των Apple και Android. Ε, λοιπόν, πριν μερικά χρόνια, για να μην πούμε μήνες, ελάχιστοι θα περίμεναν πως ο Χέρμπερτ Ντιτς, ο αυστριακός 64χρονος πρόεδρος ολόκληρου, παρακαλώ, του γκρουπ της Volkswagen, του ισχυρότερου αυτοκινητικού ομίλου στον κόσμο, θα προέβαινε σε έναν τέτοιο επώδυνο παραλληλισμό.

Οπως αναρωτήθηκε στη συνάντηση με το ΔΣ του γερμανικού κολοσσού την περασμένη Πέμπτη, «είμαστε γρήγοροι αρκετά; Γιατί αν συνεχίσουμε με την τρέχουσα ταχύτητά μας, τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα». Προφανώς, ο άνθρωπος δεν πήρε το μικρόφωνο για να σπείρει καμιά θεωρία συνωμοσίας. Ξέρει τι λέει και το καμπανάκι που κρούει έχει να κάνει με την ανάγκη επιτάχυνσης στις εξελίξεις που διαδραματίζονται παγκόσμια.

Η VW, όπως είπε, χρειάζεται να προχωρήσει σε κομβικές ενέργειες. Οχι του χρόνου ή του παραχρόνου, αλλά άμεσα. Ποιες είναι αυτές; Για παράδειγμα, να επεκταθεί ακόμα περισσότερο σε νέες τεχνολογίες συνδεσιμότητας μεταξύ των αυτοκινήτων, να συνθλίψει τα κόστη και να ανεβάσει το λεγόμενο «market value», από τα 91 δισ. ευρώ που είναι σήμερα, στα 200 δισ.

Ο CEO του ομίλου, Χέρμπερτ Ντιτς, δήλωσε πως «η εποχή του κλασικού κατασκευαστή αυτοκινήτων τελείωσε» και «αν δεν επιταχύνει ο όμιλος, κινδυνεύει να γίνει άλλη μία Nokia» (VW)

Τι συμβαίνει γενικώς; Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιταχύνουν τις δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης για να συμβαδίσουν με τους τεχνολογικούς αντιπάλους (βάλτε μέσα και την Κίνα), που ανταγωνίζονται για την κατασκευή της τελείως αυτόνομης οδήγησης. Και όλο αυτό σε μια εποχή που οι ρυθμιστικές αρχές θέτουν τους γνωστούς, όλο και αυστηρότερους κανόνες εκπομπών ρύπων, αναγκάζοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες να «καθαρίσουν» τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από τη γκάμα τους, να τους στείλουν στο πυρ το εξώτερον και να αναπτύξουν ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών. Και σε αυτό το σκακιστικό παιχνίδι η VW δεν βρίσκεται στη θέση του βασιλιά.

Ο Ντιτς είπε χαρακτηριστικά: «Η εποχή του κλασικού κατασκευαστή αυτοκινήτων τελείωσε». Νέτα, σκέτα. Η VW πρέπει να αρπάξει σφιχτά τα εξελιγμένα λογισμικά, να ανταγωνιστεί μια Tesla που πάει σφαίρα και οδηγεί τις εξελίξεις, να κατεβάσει κοστολόγιο και να αυξήσει κέρδη. Πώς θα γίνει όλο αυτό εν μέσω μιας βιομηχανίας που φαίνεται να πιάστηκε ολίγον τι στον ύπνο από την απόβαση του Μασκ και των Κινέζων;

Ας μη γελιόμαστε, μπορεί ο όμιλος να έχει τα πάντα –ενδεικτικά, από Seat και Skoda μέχρι Porsche, Βentley κα Lamborghini–, όμως η επόμενη μέρα θέλει συνδεδεμένα μεταξύ τους αυτοκίνητα, που θα κινούνται μόνα τους. Και σε αυτό ο όμιλος, αλλά όχι μόνον αυτός, έχει μείνει σχετικά πίσω, χωρίς να έχει μεγάλα περιθώρια κέρδους.

Εξ ου και ο CEO, σε μια στιγμή της ομιλίας του, είπε ότι πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στο πόσο κέρδος θα έχουν ανά μονάδα και όχι στο πόσες πουλάνε. «Πάρτε, για παράδειγμα, τη Bentley. Εχουμε 10.000 παραδόσεις αυτοκινήτων με σχεδόν μηδενικό περιθώριο κέρδους» δήλωσε, για να συνεχίσει λέγοντας: «Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, θα προτιμούσα 5.000 μονάδες με ένα περιθώριο κέρδους πάνω από 20%».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...