391
Αυτά τα αυτόνομα μικρά φέρι-μποτ θα μεταφέρουν ανθρώπους και ποδήλατα από την μια πλευρά των καναλιών στην άλλη στην Νορβηγία |

Ερχονται τα ρομποτικά φέρι-μποτ

Protagon Team Protagon Team 2 Ιουλίου 2018, 09:39
Αυτά τα αυτόνομα μικρά φέρι-μποτ θα μεταφέρουν ανθρώπους και ποδήλατα από την μια πλευρά των καναλιών στην άλλη στην Νορβηγία
|

Ερχονται τα ρομποτικά φέρι-μποτ

Protagon Team Protagon Team 2 Ιουλίου 2018, 09:39

H πόλη Τροντχάιμ βρίσκεται περίπου 400 χλμ. βορειότερα από το Οσλο και δημιουργήθηκε στο ομώνυμο φιόρδ τον 11ο αιώνα. Οι πεζοί και οι ποδηλάτες της νορβηγικής πόλης θα έχουν σύντομα στην διάθεση του μια ταχύτερη λύση για να διασχίζουν το κανάλι που βρίσκεται ανάμεσα στην ιχθυαγορά Ravnkloa και την αποβάθρα Vestre Kanalhavn. Μηχανικοί του πανεπιστημίου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Νορβηγίας κατασκευάζουν αυτόνομα ηλεκτρικά μικρού μεγέθους φέρι μποτ που θα κινούνται γρήγορα από την μια πλευρά του καναλιού στην άλλη.

Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Telegraph τα «Autoferry» όπως ονομάστηκαν αυτά τα σκάφη είναι τα πρώτα αυτόνομα σκάφη τύπου φέρι-μποτ που κατασκευάζονται στον κόσμο. Θα μπορούν να μεταφέρουν 12 άτομα, ποδήλατα και καροτσάκια παιδιών. Αν εκείνοι που θέλουν να μεταφερθούν από την μια πλευρά του καναλιού στην άλλη και κάποιο Autoferry δεν βρίσκεται εκεί το μόνο που θα πρέπει να κάνουν είναι να πατήσουν ένα κουμπί ώστε να πάει ένα αυτόνομο σκάφος να τους παραλάβει.

Ενα βίντεο για τις δοκιμές των αυτόνομων φέρι:

Τα σκάφη αυτά θα ενσωματώνουν μια σειρά προηγμένων τεχνολογιών όπως το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης GNSS (Global Navigation Satellite System), το σύστημα εντοπισμού θέσης και κίνησης LiDAR (Light Detection And Ranging), υπέρυθρες κάμερες, αισθητήρες και όλα εκείνα τα εργαλεία που απαιτούνται για να μεταφέρονται γρήγορα και με ασφάλεια οι επιβάτες από την μια πλευρά των καναλιών στην άλλη. Τα σκάφη αυτά θα μπορούν να καλύπτουν την απόσταση από την ιχθυαγορά στην αποβάθρα σε ένα λεπτό ενώ σήμερα οι πεζοί πρέπει να περπατήσουν περίπου 15 λεπτά για να περάσουν από την μια πλευρά στην άλλη μέσω της κοντινότερης γέφυρας.

Οι Αρχές του Τροντχάιμ υπολόγισαν ότι το κόστος κατασκευής και συντήρησης μιας γέφυρας για να ενώσει τα δύο σημεία ήταν υψηλότερο από την κατασκευή και χρήση των αυτόνομων φέρι ενώ επίσης μια ακόμη γέφυρα θα προκαλούσε προβλήματα στην κίνηση των πλοίων στην περιοχή. Οπότε προτίμησαν την χρήση των αυτόνομων φέρι και όπως είναι ευνόητο, αν η λειτουργία τους αποδειχθεί χρήσιμη και ωφέλιμη, τα σκάφη αυτά θα κάνουν την εμφάνισή τους και σε άλλες περιοχές της Νορβηγίας αφού πολλές πόλεις διασχίζονται από κανάλια ή είναι χτισμένες σε  φιόρδ.

H είδηση αυτή έρχεται λίγες μόλις μέρες μετά την δημοσιοποίηση των δοκιμών που γίνονται σε αυτόνομα σκάφη μεταφοράς ανθρώπων και φορτίων στα κανάλια του Άμστερνταμ,γεγονός που δείχνει ότι η εποχή των θαλάσσιων μεταφορών με αυτόνομα σκάφη είναι πλέον θέμα χρόνου για να κάνει την εμφάνιση της.

 

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News