566
|

Celera 500L: Οταν ακόμη και οι ιδιωτικές πτήσεις γίνονται… low cost

Protagon Team Protagon Team 9 Σεπτεμβρίου 2020, 18:00

Celera 500L: Οταν ακόμη και οι ιδιωτικές πτήσεις γίνονται… low cost

Protagon Team Protagon Team 9 Σεπτεμβρίου 2020, 18:00

Ως το «μεγαλύτερο γεγονός που λαμβάνει χώρα στην αεροπορία και τη βιομηχανία ταξιδιών εδώ και 50 χρόνια» χαρακτηρίζουν το Celera 500L οι δημιουργοί του, η εταιρεία Otto Aviation.

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι η τρομερή εξοικονόμηση καυσίμου που συνεπάγεται το λεγόμενο και «αεροπλάνο-σφαίρα» (bullet plane) θα μπορούσε να καταστήσει τις ιδιωτικές πτήσεις προσιτές – όσο και οι κανονικές πτήσεις πολιτικής αεροπορίας.

Η Otto λέει ότι το Celera 500L επιτυγχάνει εξοικονόμηση καυσίμου που αντιστοιχεί σε 18-25 mpg (miles per gallon) – επίπεδο που αντιστοιχεί στην οδήγηση ενός μίνι βαν.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα έξοδα λειτουργίας φτάνουν τα 328 δολάρια (278 ευρώ) ανά ώρα, τη στιγμή που, κατά την εταιρεία, ένα συγκρίσιμο αεριωθούμενο αεροπλάνο θα κόστιζε 2.100 (1.900 ευρώ) δολάρια ανά ώρα.

Αυτό, όπως αναφέρει το New Atlas, σημαίνει πως το αεροσκάφος φέρεται να χρησιμοποιεί περίπου το 1/8 του καυσίμου και να κοστίζει περίπου το 1/6 ενός συγκρίσιμου αεροσκάφους.

Μπορεί να μεταφέρει έξι επιβάτες σε μια ευρύχωρη, άνετη καμπίνα, σε εμβέλεια μέχρι και 4.500 ναυτικών μιλίων (7.200 χλμ).

Η μέγιστη ταχύτητά του φτάνει τα 740 χλμ.

Η Otto υποστηρίζει ότι η εξοικονόμηση καυσίμου που επιτυγχάνει επιτρέπει πολύ μικρό επίπεδο ρύπων, ενώ έχει τη δυνατότητα να πετά σαν ανεμόπτερο για 200 χλμ.

Οι επιδόσεις αυτές οφείλονται, σύμφωνα με την εταιρεία πάντα, στον ιδιαίτερο σχεδιασμό του, που επιτρέπει μείωση αντίστασης 59% συγκριτικά με αντίστοιχου μεγέθους αεροσκάφη.

Σύμφωνα με την εταιρεία, έχουν πραγματοποιηθεί 31 επιτυχείς δοκιμαστικές πτήσεις με το πλήρους μεγέθους πρωτότυπο αεροσκάφος, που «επικυρώνουν τους στόχους επιχειρησιακών επιδόσεων» που έχουν τεθεί.

Το Celera 500L αναμένεται να βγει επίσημα στην αγορά έως το 2025, αλλά το κόστος του δεν είναι ακόμη γνωστό, έως ότου ξεκινήσει η κύρια παραγωγή.

Το εσωτερικό του Celera 500L

Σύμφωνα με την Otto Aviation, το Celera είναι «το πιο φιλικό προς το περιβάλλον αεροπλάνο της κατηγορίας του, κάνοντας ένα τεράστιο άλμα προς το μέλλον στις προσπάθειες ανάπτυξης ενός συστήματος αερομεταφορών μηδενικών εκπομπών».

Η εταιρεία ελπίζει επίσης ότι το μειωμένο κόστος του αεροσκάφους θα καταστήσει τα ιδιωτικά ταξίδια πιο ανταγωνιστικά και θα ανοίξει την αγορά σε ένα μεγάλο τμήμα νέων ταξιδιωτών που δεν χρειάζεται να είναι μεγιστάνες ή Κροίσοι.

Επίσης, η εταιρεία αναφέρει πως το Celera θα μπορούσε να έχει άμεση πρόσβαση σε περισσότερα από 5.000 περιφερειακά αεροδρόμια, επιτρέποντας στους επιβάτες να αποφύγουν τη συμφόρηση, φτάνοντας πιο κοντά στους προορισμούς τους.

Όπως αναφέρει η Otto, το μέγεθος και η ταχύτητα του αεροσκάφους το καθιστούν ως μια «κατάλληλη επιλογή και ως αεροπορικό ταξί, που μπορεί να μεταφέρει ταξιδιώτες μεταξύ δύο πόλεων, για παράδειγμα στις ηπειρωτικές Ηνωμένες Πολιτείες, χωρίς να χρειάζεται να ανεφοδιαστεί».

«Στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα ιδιωτικό αεροσκάφος που θα επιτρέπει απευθείας πτήσεις μεταξύ πόλεων στις ΗΠΑ, με ταχύτητες και κόστος συγκρίσιμο με τα εμπορικά αεροπορικά ταξίδια», δήλωσε ο Ουίλιαμ Οτο, πρόεδρος της Otto Aviation.

«Σε πολλές περιπτώσεις, άτομα και οικογένειες θα μπορούν να ναυλώσουν το Celera 500L σε τιμές συγκρίσιμες με τα εμπορικά αεροπορικά εισιτήρια, αλλά με την πρόσθετη ευκολία της ιδιωτικής αεροπορίας» συμπλήρωσε.

Επιπλέον, η Otto Aviaton πιστεύει ότι το jet θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για εμπορικές δραστηριότητες, με χαμηλό κόστος και με υψηλές ταχύτητες, καθιστώντας την επιλογή για φορτίο παράδοσης ακόμα και την επόμενη μέρα.

Η εταιρεία αναφέρει ότι αυτή η πτυχή έχει τεράστιες δυνατότητες, κυρίως εξαιτίας της δεδομένης μεγάλης ζήτησης για online αγορές και παράδοση κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

«Πιστεύουμε ότι το Celera 500L είναι η νέα, μεγαλύτερη ανακάλυψη στις αερομεταφορές τα τελευταία 50 χρόνια», καταλήγει με νόημα η Otto.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...