367
Ο εικονιζόμενος κύριος βλέπει μια ταινία | .

Στην Ιαπωνία αγοράζουν… απομόνωση

Protagon Team Protagon Team 12 Ιανουαρίου 2016, 12:23
Ο εικονιζόμενος κύριος βλέπει μια ταινία
|.

Στην Ιαπωνία αγοράζουν… απομόνωση

Protagon Team Protagon Team 12 Ιανουαρίου 2016, 12:23

Ο χώρος στην Ιαπωνία σπανίζει: οι κάτοικοι ζουν ο ένας πάνω και δίπλα στον άλλο, τα διαμερίσματα όλο και μικραίνουν. Εκεί άλλωστε εμφανίστηκαν και τα ξενοδοχεία με τα δωμάτια-κάψουλες και τον ελάχιστο χώρο για τον ένοικο. Στους χώρους εργασίας τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Οι αυστηρές συμβάσεις της προσκόλλησης στην ιεραρχία εξαφανίζουν κάθε δυνατότητα για λίγη απομόνωση.

Αλλά ακόμα και αν λείπει ο χώρος δεν λείπουν οι ιδέες.

Μια σκέψη, γράφει ο Economist, άρχισε από κατασκευαστές επίπλων που αναρωτήθηκαν, πώς θα αναζητήσουν για τους εαυτούς τους προσωπικό χώρο στο στριμωγμένο περιβάλλον ενός διαμερίσματος. Η λύση τους ήταν ένα είδος μικροσκοπικού δωματίου που ονόμασαν «κρυψώνα για άνδρες».

Αλλη μια πρόταση που κυκλοφορεί στη χώρα είναι το Solo Theatre. Είναι -κυριολεκτικά- ένα κουτί μέσα στο οποίο, αφού ξαπλώσει στο πάτωμα, βάζει κανένας το κεφάλι του και απομονώνεται. Το κουτί έχει χώρο για ένα κινητό η ταμπλέτα για να δει κανένας μια ταινία, εξου και η ονομασία «θέατρο για έναν».

Ακόμα και ο επικεφαλής της εταιρείας που το φτιάχνει είναι ένα εγωιστικό προϊόν που ικανοποιεί την ανάγκη να δει κανένας μια ταινία χωρίς να τον αποσπούν άλλα, όπως το οικογενειακό περιβάλλον.

Αν όχι την οικογένεια, τότε το εργασιακό περιβάλλον όπου και για αυτό άρχισαν να κυκλοφορούν τρόποι απομόνωσης. Ενας είναι η «Bocchi Tent» (η λέξη ειρωνικά σημαίνει «μόνος»), ένα φθηνό ελαφρύ παραπέτασμα σαν κύβος που το στήνει κάποιος (αν έχει χώρο, υποθέτουμε) και απομονώνεται από τους συναδέλφους του.

Μια άλλη λύση είναι το Danbocchi, μια λύση σε τιμή κάτω από τα 500 ευρώ που είναι ένα ηχομονωμένο κουβούκλιο το οποίο χωράει έναν καθισμένο ενήλικο και ένα τραπεζάκι. Αν και αρχικά η κατασκευάστρια εταιρεία το διέθετε για όσους τους αρέσει το καραόκε αλλά δεν θέλουν να ενοχλούν, έχει πλέον και άλλες χρήσεις για όσους θέλουν να απομονωθούν με λίγη ησυχία.

Εξω από την Ιαπωνία για τα προϊόντα αυτά ως τώρα δεν υπάρχει μεγάλη ζήτηση ή ενδιαφέρον. Είναι οι διαφορές της κουλτούρας με άλλες χώρες που τα κάνει κάπως ανεπιθύμητα. Τι αγοραστικό κοινό θα είχαν στη Δύση, είναι άγνωστο. Αλλά και μέσα στην Ιαπωνία αυτό είναι προκαθορισμένο: όπως γράφουν οι Japan Times, όταν ένας πελάτης ζήτησε από τους δημιουργούς του Solo Theatre να φτιάξουν ένα κουβούκλιο για δύο, η απάντηση που εισέπραξε ήταν «όχι».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News