404
Η influencer Κιάρα Φεράνι μπροστά από την Αφροδίτη του Μποτιτσέλι στην Πινακοθήκη Ουφίτσι | Instagram/@Uffizigalleries

Ουφίτσι: Συγκρίνεται η Αφροδίτη του Μποτιτσέλι με μια influencer του Instagram;

Protagon Team Protagon Team 21 Ιουλίου 2020, 19:45
Η influencer Κιάρα Φεράνι μπροστά από την Αφροδίτη του Μποτιτσέλι στην Πινακοθήκη Ουφίτσι
|Instagram/@Uffizigalleries

Ουφίτσι: Συγκρίνεται η Αφροδίτη του Μποτιτσέλι με μια influencer του Instagram;

Protagon Team Protagon Team 21 Ιουλίου 2020, 19:45

Η Πινακοθήκη Ουφίτσι της Φλωρεντίας κατηγορήθηκε ότι υποβιβάζει την αξία της μετά τη σύγκριση μιας influencer των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με τη Γέννηση της Αφροδίτης του Μποτιτσέλι.

Η Κιάρα Φεράνι, που έχει εκατομμύρια οπαδούς στα social media, πόζαρε μπροστά από μερικά από τα πιο δημοφιλή αριστουργήματα της Αναγέννησης, συμπεριλαμβανομένης της Γέννησης της Αφροδίτης του Σάντρο Μποτιτσέλι, πυροδοτώντας κριτική για το γεγονός ότι η μεγάλη τέχνη χρησιμοποιήθηκε απλώς ως σκηνικό για φωτογραφίες του Instagram.

Η επίμαχη φωτογραφία της Κιάρα Φεράνι που προκάλεσε αρνητικά σχόλια

Η Πινακοθήκη Ουφίτσι έχει αγκαλιάσει με ενθουσιασμό τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μάλιστα χρησιμοποίησε και το TikTok, στο οποίο παρουσιάστηκαν ασεβή αποσπάσματα που περιλαμβάνουν μερικά από τα πιο διάσημα έργα του.

Στην επίσημη ανάρτησή της στο Instagram, η Πινακοθήκη Ουφίτσι συγκρίνει το πρότυπο της αναγεννησιακής «ξανθής γυναίκας με το διάφανο δέρμα», που αποδίδεται από την Αφροδίτη του Μποτιτσέλι, με τη Φεράνι, αποκαλώντας την «ένα είδος σύγχρονης θεότητας στην κοινωνική εποχή».

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Telegraph, η σύγκριση ενόχλησε πολλούς από τους παραδοσιακούς οπαδούς της Πινακοθήκης Ουφίτσι, οι οποίοι δήλωσαν ότι το μουσείο υποτιμήθηκε, αποσπώντας την προσοχή από τα αριστουργήματά του και μεταθέτοντάς τη σε μια influencer. Η Φεράνι επισκέφτηκε το μουσείο κατά τη διάρκεια μιας φωτογράφισης για το περιοδικό μόδας Vogue.

Ο διευθυντής της πινακοθήκης Αϊκε Σμιντ υπερασπίστηκε την πρωτοβουλία, λέγοντας ότι ήταν μέρος μιας πιο «δημοκρατικής» στρατηγικής του μουσείου, με στόχο να προσελκύσει ένα ευρύτερο και νεότερο κοινό χρησιμοποιώντας τα social media.

Ο κ. Σμιντ σημείωσε ότι μέσα σε μόλις 24 ώρες η ανάρτηση του μουσείου έλαβε μεν 2.000 αρνητικές αντιδράσεις, αλλά και 30.000 likes.

Η Κιάρα Φεράνι φωτογραφήθηκε στην Πινακοθήκη Ουφίτσι για τη Vogue (Instagram/@chiaraferragni)

«Η Ουφίτσι δεν χρειάζεται την Κιάρα Φεράνι και εκείνη δεν χρειάζεται την Ουφίτσι», δήλωσε ο Σμιντ σε συνέντευξή του στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica την Κυριακή: «Το σημαντικό είναι να προκαλέσουμε μια διασταύρωση, να πυροδοτήσουμε έναν διάλογο», είπε.

Ο κ. Σμιντ πιστώνεται με την επιτυχημένη ανανέωση της εικόνας του μουσείου, καθώς και με την αύξηση των εσόδων της πινακοθήκης.

Ωστόσο, όπως και πολλά άλλα πολιτιστικά αξιοθέατα, το μουσείο αντιμετωπίζει δραματική πτώση του αριθμού των διεθνών επισκεπτών λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Η τουριστική βιομηχανία της Ιταλίας αποδίδει το 13% της του ΑΕΠ της χώρας, αλλά έχει πληγεί βαριά εξαιτίας των μέτρων του lockdown και των ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβάλλονται για την αναχαίτιση της επιδημίας.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News