312
Ο Μπρουκ το 1978 στο αγαπημένο του Παρίσι | Derek Hudson/Getty Images)

Πέθανε ο σπουδαίος σκηνοθέτης Πίτερ Μπρουκ

Protagon Team Protagon Team 3 Ιουλίου 2022, 13:59
Ο Μπρουκ το 1978 στο αγαπημένο του Παρίσι
| Derek Hudson/Getty Images)

Πέθανε ο σπουδαίος σκηνοθέτης Πίτερ Μπρουκ

Protagon Team Protagon Team 3 Ιουλίου 2022, 13:59

Σε ηλικία 97 ετών έφυγε από τη ζωή ο πολυβραβευμένος βρετανός σκηνοθέτης Πίτερ Μπρουκ.

Ο Πίτερ Μπρουκ που είχε χαρακτηριστεί από πολλούς ως ο μεγαλύτερος θεατρικός σκηνοθέτης της εποχής του, άφησε την τελευταία του πνοή το Σάββατο σύμφωνα με την εφημερίδα Le Monde.

Το γαλλικό μέσο δεν αναφέρει περισσότερες πληροφορίες για τα αίτια του θανάτου του. Επισημαίνει ωστόσο ότι κάπως έτσι φτάνει στο τέλος της και μία από τις σημαντικότερες θεατρικές περιπέτειες του 20ου και του 21ου αιώνα.

Ο Μπρουκ γεννήθηκε στο Λονδίνο στις 21 Μαρτίου του 1925 και στην ηλικία των επτά χρόνων έπαιξε μόνος του μια τετράωρη διασκευή του Άμλετ για τους γονείς του.

Αρχισε να σκηνοθετεί το 1942. Μεγάλο μέρος της εντυπωσιακής πορείας του ανήκει ήδη στην Ιστορία του Θεάτρου.

Μετά τις σπουδές του στο Magdalen College της Οξφόρδης, βρέθηκε στη Βασιλική Οπερα όπου σκηνοθέτησε την«Σαλώμη» του Στράους με σχέδια του Σαλβαδόρ Νταλί.

Ο Μπρουκ, σύμφωνα με τον Guardian, επανακαθόρισε τον τρόπο που βλέπει ο κόσμος το θέατρο, στις παραγωγές του με το Royal Shakespeare Company και στο Bouffes du Nord, τη ρημαγμένη παρισινή αίθουσα που έκανε βάση του για πάνω από 30 χρόνια.

Οι παραστάσεις του ξεχώριζαν για τη διαφορετικότητά τους, καθώς ο ίδιος εθεωρείτο πρωτοπόρος στη συμπεριληπτικότητα φυλών στις παραγωγές  του.

Εχοντας ως βάση του τη Γαλλία ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1970, κέρδισε πλήθος Tony και Emmy, μεταξύ άλλων, και χαρακτηρίστηκε ως «ο μεγαλύτερος εν ζωή θεατρικός σκηνοθέτης».

Ήταν ο πρώτος, στις αρχές της δεκαετίας του 1960, που πέταξε στον κάδο των απορριμμάτων το δυτικό θέατρο του καλού γούστου και της τεχνογνωσίας για να ξεκινήσει ιστορίες αναζήτησης που τότε ήταν εντελώς άγνωστες, όπως η «Μαχαμπαράτα», το σανσκριτικό έπος της ινδουιστικής μυθολογίας.

Με τον θάνατό του, σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα Liberation, μαζί του θάβεται ή καταρρέει η μνήμη πολλών θεατρικών ηπείρων, καθώς είχε κάνει την αναζήτηση όλων των υπαρχουσών σκηνικών μορφών ούτε λίγο ούτε πολύ το αντικείμενο της δουλειάς του.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News