856
Η μακέτα τμήματος του έργου στο Καστέλι | ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ετσι θα είναι το νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Protagon Team Protagon Team 24 Ιανουαρίου 2020, 16:31
Η μακέτα τμήματος του έργου στο Καστέλι
|ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ετσι θα είναι το νέο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Protagon Team Protagon Team 24 Ιανουαρίου 2020, 16:31

Την Πέμπτη έπεσαν οι υπογραφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη συγχρηματοδότηση του έργου κατασκευής του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Ηρακλείου (εδώ) -μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στη χώρα που θα δημιουργήσει περισσότερες από 7.500 νέες θέσεις άμεσης απασχόλησης. Επόμενος σταθμός είναι πλέον η επίσημη έναρξη της 35ετούς περιόδου παραχώρησης (τοποθετείται για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου, κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Κρήτη).

Η πανηγυρική αναμνηστική φωτογραφία των συναρμόδιων υπουργών με τον αντιπρόεδρο της ΕΤΕπ, Αντριου Μακντάουελ κατά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης/ ΙΝΤΙΜΕnews

Τη νεοσυσταθείσα εταιρεία λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, θα ελέγχουν το Δημόσιο με 45,90% και το σχήμα ΤΕΡΝΑ-GMR Airports με 54,1%.

Ηδη σε εξέλιξη βρίσκονται οι πρόδρομες κατασκευαστικές εργασίες στην έκταση που θα κατασκευαστεί το αεροδρόμιο από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (καθαρισμός του ακινήτου, αρχαιολογικές έρευνες, έλεγχοι για τυχόν ξεχασμένες βόμβες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου κ.α.).

Η έναρξη των έργων μεγάλης κλίμακας αναμένεται να ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2020, ενώ μέχρι το τέλος του πρώτου έτους της σύμβασης παραχώρησης θα έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των μελετών.

Η σύμβαση κατασκευής, παραχώρησης και λειτουργίας του αεροδρομίου προβλέπει πέντε χρόνια κατασκευής, επιπλέον 35 χρόνια παραχώρησης και επενδύσεις ύψους 517 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 180 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από την ΕΤΕπ.

Το νέο αεροδρόμιο θα έχει μεγαλύτερο διάδρομο (μήκους 3.200 μ.), περισσότερες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, μεγαλύτερη ικανότητα υποδοχής επιβατών (ουσιαστικά θα διπλασιάσει τη δυναμικότητα υποδοχής επιβατών στο Ηράκλειο) και υπερσύγχρονες υποδομές υψηλού επιπέδου.

 

Αναλυτικά θα διαθέτει:

– 1 διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μ. κατηγορίας κατά ICAO 4E

– 1 παράλληλο τροχόδρομο κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους

– 8 συνδετήριους τροχοδρόμους του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο

– 2 συνδετήριους τροχοδρόμους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου

– χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (APRON) συνολικής επιφάνειας 400 στρεμμάτων

– 27 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E

– 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000 m2 εκ των οποίων τα 13.000 m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και 1.100 m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι

– 11 κτίρια/εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, εγκατάστασης εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο Ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant και εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου

– χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων

– εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας και

– χώρους εμπορικών χρήσεων 400 στρεμμάτων

Εκτός όμως από την κατασκευή του νέου αεροδρομίου, το έργο στο οποίο θα απασχοληθούν 1.500 άτομα, αφορά επίσης την υλοποίηση:

-νέου ανισόπεδου κόμβου Χερσονήσου

-οδού σύνδεσης του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου μήκους 18 χλμ.

-εργασιών αποκατάστασης στην υφιστάμενη εθνική οδό Χερσόνησος-Καστέλι

-οδού σύνδεσης του αεροδρομίου με την οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους 5 χλμ.

-της περιμετρικής οδού Καστελίου μήκους 1,5 χλμ. και

-εξωτερικού περιμετρικού δικτύου αεροδρομίου με την αναβάθμιση των υφιστάμενων οδών, συνολικού μήκους 20 χλμ.

Η ΤΕΡΝΑ που έχει αναλάβει το έργο κατασκευής (συνολικού κόστους 480.000.000 € σύμφωνα με τις απατήσεις των Τευχών Δημοπράτησης – εξαιρουμένου του εξοπλισμού αεροναυτιλίας ο οποίος εμπίπτει στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και θα καθοριστεί μετά την Ημερομηνία Εναρξης Παραχώρησης από κοινού με την ΥΠΑ), έχει πέντε χρόνια για την παράδοσή του.

Η σύμβαση προβλέπει έξι τμηματικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση του έργου και στην ουσία τα έργα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί σε 54 μήνες, καθώς το τελευταίο εξάμηνο είναι η περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας του αεροδρομίου.

Εντός της ίδιας πενταετίας, η εταιρεία παραχώρησης πρέπει να έχει ικανοποιήσει όλες τις προϋποθέσεις για την πιστοποίηση του αεροδρομίου και την έκδοση της απαιτούμενης Αδειας Λειτουργίας Αεροδρομίου.

Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα του έργου

  • Συμβατική διάρκεια Περιόδου Παραχώρησης: 35 έτη από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης η οποία εκτιμάται εντός του 1ουτριμήνου 2020και συμπεριλαμβάνει την Περίοδο Μελέτης-Κατασκευής. 
  • Συμβατική διάρκεια Περιόδου Μελέτης-Κατασκευής: έως (60) μήνες από την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης.

Οσον αφορά τις θέσεις εργασίας, σύμφωνα με έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), «το Αεροδρόμιο Καστελίου θα δημιουργήσει περίπου 7.000-7.500 θέσεις άμεσης απασχόλησης (στην εταιρεία του Αεροδρομίου, τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες διαχείρισης handling, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κ.α.), ενώ «η αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσει στην περιοχή το νέο αεροδρόμιο, θα οδηγήσει και σε ενίσχυση της έμμεσης απασχόλησης σε τομείς όπως για παράδειγμα ο τουρισμός και το εμπόριο. Βάσει των ίδιων στοιχείων της ATAG υπολογίζεται ότι το Αεροδρόμιο Καστελίου θα κινητοποιήσει περίπου 35.000 με 37.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης».

Τι θα γίνει με το «Καζαντζάκης»;

Με την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου θα κλείσει το υφιστάμενο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» και ήδη από το υπουργείο Υποδομών εξετάζεται πώς θα αξιοποιηθεί ο χώρος.

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η αξιοποίηση πρόκειται να γίνει μέσω των λεγόμενων «Προτάσεων Καινοτομίας» – τη  νέα μορφή εκτέλεσης δημοσίων έργων που περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας.

«Η αξιοποίηση αυτού του χώρου είναι υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου και πρέπει να προετοιμαζόμαστε ήδη για αυτό. Σε καμία περίπτωση δεν θα φτάσουμε σε εκείνη τη χρονική περίοδο, χωρίς να έχει προδιαγραφεί το πώς θα αξιοποιηθεί ο χώρος», ξεκαθάρισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, διαμηνύοντας πως «δεν πρόκειται να έχουμε επανάληψη του φαινομένου του Ελληνικού».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...