508
H Ζιζέλ στο «Μαρακανά», υπό τους ήχους της μπόσα νόβα του Αντόνιο Κάρλος Τζομπίμ | Angelos Zymaras / SOOC

Η δεύτερη ζωή του «Κοριτσιού από την Ιπανέμα»

Protagon Team Protagon Team 9 Αυγούστου 2016, 18:43
H Ζιζέλ στο «Μαρακανά», υπό τους ήχους της μπόσα νόβα του Αντόνιο Κάρλος Τζομπίμ
|Angelos Zymaras / SOOC

Η δεύτερη ζωή του «Κοριτσιού από την Ιπανέμα»

Protagon Team Protagon Team 9 Αυγούστου 2016, 18:43

Το 1962, στη διάσημη βραζιλιάνικη παραλία της Ιπανέμα, φαίνεται πως όλοι πρόσεχαν την καλλίγραμμη 17χρονη Ελοΐζα Πινέιρο όποτε περνούσε – επισκεπτόταν καθημερινά το μπαρ της πλαζ για να αγοράσει τσιγάρα στη μητέρα της. Ανάμεσα στους θαυμαστές και ο Βινίσιους ντε Μοράες και ο Αντόνιο Κάρλος Ζομπίμ, ποιητής και μουσικός ο ένας, εκπληκτικός πιανίστας, κιθαρίστας και τραγουδιστής ο άλλος.

«Ψηλή και μαυρισμένη, νέα και όμορφη, το κορίτσι από την Ιπανέμα […] περπατάει σαν να χορεύει σάμπα», ήταν οι στίχοι που σημείωσε πρόχειρα ο Βινίσιους ντε Μοράες πάνω στη χαρτοπετσέτα του.

Κάπως έτσι ξεκίνησε η ιστορία του θρυλικού τραγουδιού «Girl From Ipanema» («Το κορίτσι από την Ιπανέμα»). Η μελαγχολική μπόσα νόβα ηχογραφήθηκε το 1962. Ακολούθησε και η εκδοχή  και στα αγγλικά – το τραγούδησε η γλυκιά Αστρούδ Τζιλμπέρτο που ήταν απίστευτα τυχερή: τη μέρα που γινόταν η ηχογράφηση, τον Μάρτιο του 1963 ο Τζομπίμ με τον σαξοφωνίστα Σταν Γκετζ έψαχναν μια αγγλόφωνη στο στούντιο και εκείνη έτυχε να βρίσκεται εκεί.

Το «Κορίτσι από την Ιπανέμα» χάρη στη νωχελική μουσική του Τζομπίμ και το υπέροχο σαξόφωνο του Γκετζ, «μετακόμισε» στις Ηνωμένες Πολιτείες και το 1964, γοητευμένοι από τον νέο ήχο, οι αμερικανοί ακροατές οδήγησαν το τραγούδι στην κορυφή του καταλόγου των επιτυχιών εκτοπίζοντας – για μια εβδομάδα – ακόμα και αυτούς τους Beatles. Το 1965 βραβεύτηκε με Grammy. Εκτοτε συνόδευε τα καλοκαίρια μας, λίγο σαν νοσταλγία, λίγο σαν ηχώ μιας εποχής πιο ανέμελης. Οι περισσότεροι το είχαν ξεχάσει.

Στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Ρίο όμως, ένα εξίσου… αξιοπρόσεκτο κορίτσι, το μοντέλο Ζιζέλ Μπύντχεν, περπάτησε υπό τους ήχους του τραγουδιού δίνοντας μια «δεύτερη ζωή» στη βραζιλιάνικη μελωδία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Spotify, την επομένη κιόλας της τελετής έναρξης, το τραγούδι ακούστηκε για περισσότερες από 40.000 φορές μέσα σε μία ημέρα, παρουσιάζοντας αύξηση στις αναζητήσεις σε ποσοστό που αγγίζει 1.200%! Ενώ τα στατιστικά της υπηρεσίας, μέχρι και πριν τους Ολυμπιακούς, έδειχναν πως καθημερινά το πολύ 3.000 άτομα αναζητούσαν το κομμάτι.

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές εκτελέσεις στην πλατφόρμα Spotify αλλά οι περισσότερες αναζητήσεις έδειξαν πως οι χρήστες επέμεναν για την αρχική εκτέλεση, εκείνη των Μοράες και Ζομπίμ.

Acompanhada pelos queridos sobrinhos Elisa e Patrick assistimos a Abertura dos Jogos @klifty @jooooopinheiro @kikipinheiro @ticipinheiro @fabmpsmendes

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Helo (@helopinheiro1) στις

Η Πινέιρο, το αληθινό «κορίτσι της Ιπανέμα», βρισκόταν στις κερκίδες κατά την τελετή έναρξης. Οχι ως κορίτσι πια, αλλά ως μία γοητευτική 71χρονη. Για την παρουσία της Ζιζέλ δήλωσε στο CNN πως ένιωσε «περήφανη και ευτυχισμένη. Είναι τόσο όμορφη και νέα!»

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News