610
Η ηγεσία των Πρασίνων: Ρόμπερτ Χάμπεκ και Αναμπέλα Μπάερμποκ | Υοutube

Γερμανία: πρασινίζει ο πολιτικός ορίζοντας

Protagon Team Protagon Team 9 Απριλίου 2019, 07:20
Η ηγεσία των Πρασίνων: Ρόμπερτ Χάμπεκ και Αναμπέλα Μπάερμποκ
|Υοutube

Γερμανία: πρασινίζει ο πολιτικός ορίζοντας

Protagon Team Protagon Team 9 Απριλίου 2019, 07:20

Αν στήνονταν κάλπες «αύριο το πρωί» στη Γερμανία, οι Πράσινοι θα μάχονταν στήθος με στήθος με τους Χριστιανοδημοκράτες (CDU), με ποσοστά γύρω στο 38%-39% (με τους Σοσιαλδημοκράτες του SPD στο 31%). Τουλάχιστον αυτό λέει η εταιρεία δημοσκοπήσεων Forsa αναλύοντας την πιο πρόσφατη μέτρησή της, η οποία έγινε στο διάστημα 25 – 29 Μαρτίου.

Μέχρι τον περασμένο Ιούλιο οι Πράσινοι ακολουθούσαν από κάποια απόσταση το παραδοσιακό κόμμα της γερμανικής κεντροδεξιάς (41% – 34% τα ποσοστά τους τότε), αλλά η κατάσταση άλλαξε όταν ανέλαβε τις τύχες του CDU ως εκλεγμένη αρχηγός του η 56χρονη Ανεγκρετ Κραμπ-Καρενμπάουερ (η εκλεκτή της καγκελαρίου Ανγκελα Μέρκελ) νικώντας «στο νήμα» του συνεδρίου του περασμένου Δεκεμβρίου τον Φρίντριχ Μερτς (τον εκλεκτό του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε).

Η εξέλιξη, κατά τη γερμανική εφημερίδα Die Welt, εξηγείται από τη δεξιά στροφή που πραγματοποίησε η διάδοχος της Μέρκελ θέλοντας να περιορίσει τη διαρροή ψηφοφόρων προς την ακροδεξιά Εναλλακτική για τη Γερμανία και να «αποστομώσει» τον αμφισβητία Μερτς.

Οσον αφορά το CDU, τίθεται ζήτημα κατά πόσον είναι επιτυχής η αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία του, καθώς στο προαναφερθέν γκάλοπ υποχωρεί και η προσωπική δημοφιλία της (για τη θέση του καγκελαρίου).

Πλούσιοι και κεντρώοι

Οσον αφορά την εντυπωσιακή δυναμική των Πρασίνων, ορισμένα στατιστικά στοιχεία είναι διαφωτιστικά: α) το ένα τρίτο των υποστηρικτών τους ζει σε αμιγώς αστικό περιβάλλον (σε μεγάλες πόλεις) και διαθέτει καθαρό εισόδημα πάνω από 3.200 ευρώ (δηλαδή πολύ περισσότερα χρήματα από τον μέσο όρο), β) οι πιθανοί ψηφοφόροι τους είναι σε μεγαλύτερο ποσοστό άνδρες, νεαρής ηλικίας αλλά και άνω των 60 ετών, γ) οι ίδιοι πιθανοί ψηφοφόροι τοποθετούν τον εαυτό τους «στο κέντρο» και όχι «στην Αριστερά».

Η δε πολιτική αποτίμηση της ανόδου των Πρασίνων είναι η εξής: η εκ μέρους τους άλωση της σοσιαλδημοκρατίας σε συνδυασμό με τη φιλοδοξία τους να κυβερνήσουν καθιστούν πιθανότερη μία μελλοντική συνεργασία Πρασίνων – Χριστιανοδημοκρατών παρά την επανάληψη του τρέχοντος κυβερνητικού μοντέλου (CDU – SPD).

Ενας συγγραφέας για την καγκελαρία

Αν η καταγραφόμενη στα γκάλοπ τάση επιβεβαιωθεί και στις κάλπες των ομοσπονδιακών εκλογών, όπως γράφει από πλευράς της και η εφημερίδα της Ζυρίχης Neue Zurcher Zeitung, τότε οι γερμανοί Πράσινοι θα διεκδικήσουν ακόμη και την καγκελαρία!

Υποψήφιος για αυτή τη θέση δεν μπορεί αν είναι άλλος από τον Ρόμπερτ Χάμπεκ (διπλανή φωτογραφία – Wikipedia) ο οποίος είναι το «ανδρικό σκέλος» της Πράσινης διπλής ηγεσίας – το «γυναικείο σκέλος» είναι η Αναμπέλα Μπάερμποκ. Ο 49χρονος Χάμπεκ είναι συγγραφέας και υπουργός Περιβάλλοντος στην κυβέρνηση του κρατιδίου του Βορρά Σλέσβιχ-Χόλσταϊν και θεωρείται ο δημοφιλέστερος πολιτικός στη Γερμανία.

Σε μία συνέντευξη που παραχώρησε στην ελβετική εφημερίδα ο Χάμπεκ λέει ότι σχεδόν όλοι στη Γερμανία θέλουν πια να γίνουν περισσότερα πράγματα για το κλίμα, «αλλά η κυβέρνηση φρενάρει το θέμα». Η στάση της δείχνει ότι «δεν επιθυμεί κάποια στροφή προς την οικολογική νεωτερικότητα, αν και η χρονική καμπή είναι κρίσιμη όπως ο καθένας αναγνωρίζει».

Παντού, λέει, από τις βιομηχανίες τροφίμων έως τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις εταιρείες παραγωγής και διάθεσης ηλεκτρικής ενέργειας, έχει πλέον υπερισχύσει η αντίληψη ότι οι εντατικές κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, οι μηχανές εσωτερικής καύσης και οι λιγνιτικές μονάδες δεν είναι μακροπρόθεσμα βιώσιμες, για αυτό και έχουν επινοηθεί ή αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις. «Ομως είναι απατηλό να προσπαθούμε να επιλύσουμε τα σοβαρά περιβαλλοντικά προβλήματα επικαλούμενοι την ατομική στάση».

«Μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα»

Οι εκπομπές ρύπων δεν μειώνονται αναμένοντας να πεισθεί ο καθένας να μη χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του. Ούτε η ανατίμηση των καυσίμων ενδείκνυται, διότι δημιουργεί ανισότητα στη βάση της διαφορετικής οικονομικής δυνατότητας. Ενα χρονικό όριο όμως, λέει ο Χάμπεκ, λόγου χάρη το 2030, μπορεί να τεθεί όσον αφορά την κυκλοφορία μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι κανόνες είναι απαραίτητοι και τους θέλουν οι άνθρωποι,  ακριβώς επειδή καταλάβαιναν ότι το κλιματικό πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό.

«Σε αντίθεση με τους πολιτικούς. Οι οποίοι χειροκροτούν μεν, δεν κάνουν τίποτα δε».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...