517
Aν πάρει τα Rafale (στη φωτογραφία) η ελληνική Πολεμική Αεροπορία αποκτά σημαντικό πλεονέκτημα, εκτιμά το Forbes - θα ελέγχει Αιγαίο και Ανατ. Μεσόγειο | Dassault Aviation

Forbes: Η απόκτηση των Rafale από την Ελλάδα «αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού»

Protagon Team Protagon Team 4 Σεπτεμβρίου 2020, 12:50
Aν πάρει τα Rafale (στη φωτογραφία) η ελληνική Πολεμική Αεροπορία αποκτά σημαντικό πλεονέκτημα, εκτιμά το Forbes - θα ελέγχει Αιγαίο και Ανατ. Μεσόγειο
|Dassault Aviation

Forbes: Η απόκτηση των Rafale από την Ελλάδα «αλλάζει τους όρους του παιχνιδιού»

Protagon Team Protagon Team 4 Σεπτεμβρίου 2020, 12:50

Στην αλλαγή των ισορροπιών σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο που θα επιφέρει η απόκτηση από την Πολεμική Αεροπορία των γαλλικών Rafale σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης των ελληνικών F-16 στην έκδοση Viper, στέκεται το περιοδικό Forbes σε άρθρο συνεργάτη του επί θεμάτων αμυντικής πολιτικής, Μέσης Ανατολής κ.α..

Ο στόχος της απόκτησης νέων μαχητικών και αναβάθμισης αυτών που ήδη έχει στη δύναμή της, θα μπορούσαν να δώσουν εξαιρετικό ποιοτικό πλεονέκτημα στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία έναντι της τουρκικής μέχρι το τέλος της (τρέχουσας) δεκαετίας, είναι η βασική εκτίμηση του συντάκτη.

Οπως επισημαίνεται, εν μέσω της αυξανόμενης τον τελευταίο καιρό έντασης στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, η Ελλάδα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη σύμμαχο Γαλλία για μία συνολική αμυντική συμφωνία που πιθανότατα θα περιλαμβάνει την απόκτηση (18) μαχητικών νέας γενιάς (4.5) Rafale της Dassault.

Η απόκτηση και επιχειρησιακή ένταξη των Rafale θα αποτελούσε σημαντική πρόκληση για την τουρκική Αεροπορία πάνω από το Αιγαίο και τη Μεσόγειο, τονίζεται στο άρθρο του Forbes, καθώς θα δώσει ισχυρό πλεονέκτημα στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία που ήδη χρησιμοποιεί τα γαλλικά Mirage 2000-5.

Κάνοντας αναφορά και στα περί ενδεχόμενης αγοράς F-35 5ης γενιάς με τεχνολογία Stealth από την Ελλάδα (σ.σ. το εκτιμώμενο κόστος μίας τέτοιας συμφωνίας με τους Αμερικανούς για την αποκτηση 24 αεροσκαφών ξεπερνά, ωστόσο, τα 3 δισ. δολ. και σε χρόνο παράδοσης το 2024), ο συνεργάτης του περιοδικού επικαλείται και τις δηλώσεις (εδώ) του τούρκου δημοσιογράφου και πρώην μέλους του κόμματος του Ερντογάν, ΑΚΡ, Χαλούκ Οζντάλγκα, που έχει προειδοποιήσει ότι τυχόν απόκτηση F-35 από την Ελλάδα, θα μετατρέψει το Αιγαίο σε «ελληνική λίμνη» και θα ανατρέψει τις ισορροπίες σε Ανατολική Μεσόγειο, Κύπρο και Μέση Ανατολή.

Και όλα αυτά, σημειώνει, την ώρα που η Τουρκία αντιμετωπίζει προβλήματα στην προμήθεια νέων αεροσκαφών και τον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων.

Οι ΗΠΑ απέβαλαν την Τουρκία από το πρόγραμμα των F-35 λόγω της προμήθειας από την Άγκυρα του ρωσικού αντιαεροπορικού συστήματος S-400. Δεν υπάρχει περίπτωση να παραλάβει η Τουρκία F-35 αν δεν απομακρύνει όλο το σύστημα των S-400 από το έδαφός της και δεν φαίνεται πιθανό να το πράξει αυτό. Επίσης δε φαίνεται πιθανό να ολοκληρώσει μέχρι το 2030, το πρόγραμμα των 5ης γενιάς αεροσκαφών TAI TF-X με τεχνολογία stealth ούτε αναμένεται να προμηθευτεί 5ης γενιάς αεροσκάφη από άλλες χώρες όπως η Ρωσία την ίδια περίοδο, περιγράφει ο συντάκτης του άρθρου και συμπληρώνει:

Επίσης θα είναι δύσκολο να προβεί και στον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος στόλου πολεμικών αεροσκαφών της καθώς αποκαλύφθηκε πρόσφατα ότι το Κογκρέσο από το 2018 μυστικά έχει μπλοκάρει τις αμυντικές συμφωνίες με την Τουρκία στις οποίες συμπεριλαμβάνεται συμφωνία με την Lockheed Martin για τον εκσυγχρονισμό 35 F-16 -Block 30. Την ίδια περίοδο, η Τουρκία ξεκίνησε να αποθηκεύει ανταλλακτικά για τα F-16 υπό το φόβο αμερικανικών κυρώσεων λόγω της αγοράς των S-400.

Συνεπώς, καταλήγει το άρθρο του Forbes (διαβάστε ολόκληρο εδώ)  μπορεί να προκύψει μια κατάσταση όπου θα καθίσταται ολοένα και δυσκολότερο για την Τουρκία να συντηρεί τα 4ης γενιάς αεροσκάφη της, τη στιγμή που η Ελλάδα θα ολοκληρώνει επιτυχώς τον εκσυγχρονισμό του στόλου της και θα παραλαμβάνει ακόμη πιο εξελιγμένα αεροσκάφη, με αποτέλεσμα η τουρκική Αεροπορία να υπολείπεται σημαντικά της ελληνικής.