364
Ο Καλάνικ το 2016, σε εποχές πριν από την πτώση | REUTERS/Danish Siddiqui/File Photo

«Ανταρσία» στην Uber, παραιτήθηκε εν μέσω σκανδάλων ο επικεφαλής

Protagon Team Protagon Team 21 Ιουνίου 2017, 12:51
Ο Καλάνικ το 2016, σε εποχές πριν από την πτώση
|REUTERS/Danish Siddiqui/File Photo

«Ανταρσία» στην Uber, παραιτήθηκε εν μέσω σκανδάλων ο επικεφαλής

Protagon Team Protagon Team 21 Ιουνίου 2017, 12:51

Είναι μια χρονιά κατά την οποία οι αποκαλύψεις -σχεδόν όλες αρνητικές- διαδέχονται η μία την άλλη για την Uber, την αμερικανική εταιρεία ηλεκτρονικής κλήσης ταξί μέσω κινητού. Τελευταίο -για την ώρα ίσως- πλήγμα η παραίτηση του διευθύνοντα συμβούλου και ιδρυτή της Τράβις Καλάνικ.

Οπως σημειώνουν μάλιστα οι New York Times, την Τρίτη εκτυλίχτηκε μια μικρή ανταρσία των μετόχων και των επενδυτών της Uber κατά του Καλάνικ.

Νωρίτερα μέσα στην ημέρα, πέντε από τους βασικούς επενδυτές στην εταιρεία είχαν ζητήσει σε επιστολή τους προς τον Καλάνικ την άμεση παραίτηση του ίδιου. Στην επιστολή με τον τίτλο «Για να πάει μπροστά η εταιρεία» εξηγούσαν ότι η Uber χρειάζεται αλλαγή ηγεσίας.

Υστερα από μερικές ώρες διαβουλεύσεων ο Καλάνικ αποφάσισε να παραιτηθεί, αν και θα παραμείνει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Ηταν, ωστόσο, σε τροχιά εξόδου: την περασμένη εβδομάδα είχε ανακοινώσει ότι θα πάρει άδεια μακράς διαρκείας, μεταξύ άλλων για να αντιμετωπίσει την ξαφνική απώλεια της μητέρας του που έχασε τη ζωή της τον Μάιο σε ατύχημα με βάρκα.

«Αγαπάω την Uber όσο τίποτα στον κόσμο» αναφέρει στην ανακοίνωσή του και προσθέτει ότι σε αυτήν την δύσκολη στιγμή για την εταιρεία δέχτηκε το αίτημα των επενδυτών να παραμερίσει.

2017-05-30T130940Z_698524646_RC15274106A0_RTRMADP_3_UBER-SPAIN-PROTEST
Διαμαρτυρία κατά της Uber από οδηγούς ταξί στη Μαδρίτη στις 30 Μαΐου (REUTERS/Paul Hanna)

Τι είναι όμως αυτή η δύσκολη περίοδος την οποία υπαινίσσεται ο Καλάνικ;

Η εταιρεία από παράδειγμα προς μίμηση σαν start-up που έφτασε πολύ ψηλά μπήκε στο στόχαστρο για τις παρασκηνιακές πρακτικές.

Είναι τα πολλά καταγεγραμμένα παραδείγματα καταπιεστικής συμπεριφοράς έναντι των οδηγών που δουλεύουν για λογαριασμό της. Είναι ακόμη και οι αναφορές για σεξισμό και διακρίσεις σε βάρος των γυναικών εργαζομένων όπως και κάποιες καταγγελίες για υποθέσεις με ανάρμοστη συμπεριφορά σε βάρος γυναικών που αποσιωπήθηκαν.

Ο Καλάνικ ίδρυσε την εταιρεία το 2009 και από το μηδέν τη μετέτρεψε σε κολοσσό των μεταφορών εφαρμόζοντας ένα εξαιρετικά επιθετικό μοντέλο λειτουργίας που, αργά ή γρήγορα, όχι μόνο «σβήνει» τον ανταγωνισμό όπου κάνει την εμφάνισή της αλλά και τις παραδοσιακές συντεχνίες οδηγών ταξί.

Και κάτι παραπάνω ίσως, καθώς η «ουμπεροποίηση», όπως τη λένε και στη Γαλλία, είναι η νέα -επικίνδυνη κατά πολλούς- τάση των καιρών μας: όλα νοικιάζονται και αυτοί που φέρουν σε πέρας εργάζονται για πολύ μικρά ποσά.