622
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ στην Ουάσινγκτον, τον Οκτώβριο του 2019 | Reuters

Εγκαταλείπουν το Facebook αμερικανικές εταιρείες κολοσσοί λόγω της στήριξης Ζάκερμπεργκ στον Τραμπ

Protagon Team Protagon Team 26 Ιουνίου 2020, 13:01
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 26/06/2020 17:50
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ στην Ουάσινγκτον, τον Οκτώβριο του 2019
|Reuters

Εγκαταλείπουν το Facebook αμερικανικές εταιρείες κολοσσοί λόγω της στήριξης Ζάκερμπεργκ στον Τραμπ

Protagon Team Protagon Team 26 Ιουνίου 2020, 13:01
ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΕ: 26/06/2020 17:50

Ενα ακόμα σημαντικό πλήγμα στη φήμη του Facebook και την τσέπη του Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατάφεραν εταιρείες που αποχώρησαν από τη λίστα των διαφημιστών του λόγω των τελευταίων εξελίξεων που αφορούν το μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Η άρνηση του ιδρυτή του Facebook να κατεβάσει τις εμπρηστικές αναρτήσεις του Ντόναλντ Τραμπ για τις αντιρατσιστικές διαδηλώσεις και τα επεισόδια στις ΗΠΑ -σε αντίθεση με τη στάση του Twitter- ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων και επικρίσεων, όχι μόνο από τους χρήστες αλλά και τους διαφημιστές, που αποχώρησαν από την πλατφόρμα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας, κάτι που μάλλον «πονάει» περισσότερο τον Ζάκερμπεργκ από το να κλείσουν τους λογαριασμούς τους μερικοί από τα εκατομμύρια των χρηστών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την Πέμπτη, αποχώρησε η Verizon, κολοσσός στις τηλεπικοινωνίες, και έγινε έτσι η μεγαλύτερη εταιρεία που ρίχνει «μαύρο» στο Facebook, σε μία λίστα η οποία περιλαμβάνει επίσης τις North Face, Ben & Jerry’s και Patagonia.

Την Παρασκευή, τα πράγματα χειροτέρεψαν ακόμα περισσότερο για τον Ζάκερμπεργκ, καθώς αποχώρησε και η Viber.

Ολες αυτές οι επιχειρήσεις είναι μέρος της ομάδας εταιρειών, που βάζουν ως προτεραιότητα στις δραστηριότητές τους το προοδευτικό τους κοινωνικό και περιβαλλοντικό προφίλ και συμμετέχουν στην καμπάνια #StopHateForProfit. Την καμπάνια ξεκίνησε μια ομάδα έξι οργανισμών, μεταξύ των οποίων η Anti-Defamation League και η NAACP, που κάλεσαν όσους διαφημίζουν στο Facebook να διακόψουν τις δαπάνες τους στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια του Ιουλίου, ως αντίδραση στην αδυναμία της εταιρείας να προστατέψει τους χρήστες από τη βίαια ρητορική.

Η άρνηση του Ζάκερμπεργκ να κατεβάσει τις αναρτήσεις του Τραμπ, εναντιώνεται στην ίδια την πολιτική του δικού του μέσου για την πρόκληση βίας, καθώς οι δηλώσεις του αμερικανού προέδρου προέτρεπαν τις δυνάμεις ασφαλείας να πυροβολήσουν εναντίον όσων συμμετείχαν σε καταστροφές και λεηλασίες καταστημάτων.

Πολλοί από τους εργαζόμενους στο Facebook διαμαρτυρήθηκαν για την απόφαση του Ζάκερμπεργκ, χωρίς όμως κάποιο αποτέλεσμα.

Οι αναλυτές του χώρου αναρωτιούνται αν «ιδρώσει» ακόμα και τώρα το αυτί του Ζάκερμπεργκ, με την αποχώρηση των διαφημιζόμενων εταιρειών, καθώς είναι ο μοναδικός ιδιοκτήτης της εταιρείας και δεν βρίσκεται υπό πίεση να λογοδοτήσει στους μετόχους. Ξέρει επίσης, ότι αν φύγει ένας διαφημιστής, το κενό συνήθως καλύπτει άλλος. Ομως, αυτή η κρίση είναι χειρότερη και από αυτήν της Cambridge Analytica, για το Facebook, θεωρούν οι ειδικοί, για αυτό και η συνέχεια κρίνεται απρόβλεπτη.

Και η Viber

Η Rakuten Viber, η εταιρεία πίσω από μία από τις κορυφαίες εφαρμογές στον κόσμο για δωρεάν και εύκολη επικοινωνία, ανακοινώνει ότι θα διακόψει κάθε επιχειρηματική σχέση με το Facebook.

Οπως ανακοίνωσε η εφαρμογή θα αφαιρέσει τα Facebook Connect, Facebook SDK και GIPHY, αλλά και θα διακόψει κάθε διαφημιστική δαπάνη στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, δίνοντας περαιτέρω ώθηση στο κίνημα #StopHateForProfit που καλεί σε μποϊκοτάρισμα του Ζάκερμπεργκ.

Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, μετά από μια σειρά περιστατικών κακής χρήσης δεδομένων, μεταξύ των οποίων το διαβόητο σκάνδαλο Cambridge Analytica όπου η εταιρεία πολιτικών συμβούλων αλίευσε με ακατάλληλο τρόπο δεδομένα από περίπου 87 εκατ. χρήστες του Facebook, το Viber θεωρεί πως το ατόπημα του Facebook με τη βίαια ρητορική είναι το νερό που ξεχείλισε το ποτήρι. Ετσι λοιπόν, η εφαρμογή άμεσων μηνυμάτων ωθεί το κίνημα #StopHateForProfit ένα βήμα πιο μακριά, διακόπτοντας κάθε επιχειρηματική σχέση με το Facebook.

O διευθύνων σύμβουλος του Viber δήλωσε: «Το Facebook συνεχίζει να δείχνει πως δεν καταλαβαίνει τον ρόλο του στον σημερινό κόσμο. Από την κακή διαχείριση δεδομένων από την εταιρεία και την έλλειψη προστασίας της ιδιωτικότητας στις εφαρμογές της, μέχρι την εξοργιστική του στάση να αποφύγει να πάρει μέτρα που είναι απαραίτητα για να προστατέψουν το κοινό από βίαια και επικίνδυνη ρητορική, το Facebook το παράκανε. Δεν είμαστε διαιτητές της αλήθειας, αλλά ισχύει ότι κάποιοι άνθρωποι υποφέρουν από την διάδοση βίαιου περιεχομένου και οι επιχειρήσεις οφείλουν να λάβουν μια ξεκάθαρη στάση».

Οι ενέργειες ώστε να απομακρυνθούν τα σημεία επαφής με το Facebook από το Viber αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί ως τις αρχές Ιουλίου 2020. Η διακοπή διαφημιστικής δαπάνης στο Facebook τίθεται σε ισχύ άμεσα.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...