367
Τα γλυπτά του Ροντέν, όπως αυτό, αποδίδουν φόρο τιμής στον ατομικό χαρακτήρα και τη φυσική κατάσταση του σώματος. | Corbis via Getty Images / Ideal Images / CreativeProtagon

Αυθεντικό χαμένο γλυπτό του Ροντέν πουλήθηκε σε δημοπρασία

Protagon Team Protagon Team 10 Ιουνίου 2025, 19:47
Τα γλυπτά του Ροντέν, όπως αυτό, αποδίδουν φόρο τιμής στον ατομικό χαρακτήρα και τη φυσική κατάσταση του σώματος.
|Corbis via Getty Images / Ideal Images / CreativeProtagon

Αυθεντικό χαμένο γλυπτό του Ροντέν πουλήθηκε σε δημοπρασία

Protagon Team Protagon Team 10 Ιουνίου 2025, 19:47

Μικρό μαρμάρινο γλυπτό που πιστευόταν ότι είναι αντίγραφο έργου του διάσημου γάλλου καλλιτέχνη Ογκίστ Ροντέν, αποδείχθηκε αυθεντικό και πουλήθηκε για σχεδόν ένα εκατομμύρια δολάρια (860.000 ευρώ) σε δημοπρασία στη Γαλλία τη Δευτέρα.

Το γλυπτό, με τίτλο «Απελπισία» –μια φιγούρα μιας γυναίκας που αγκαλιάζει τα γόνατά της και κρατάει το ένα της πόδι– είναι έργο του διάσημου γλύπτη από το 1892, και είχε εξαφανισθεί μετά την πώλησή του σε δημοπρασία το 1906. Πρόκειται για αντίτυπο σειράς γλυπτών μιας ομάδας καταραμένων ψυχών που βρίσκονται στους εννέα κύκλους της Κόλασης, τους οποίους περιγράφει ο Δάντης στο διάσημο ποίημά του, «Θεία Κωμωδία».

Για τους ιδιοκτήτες της, η «Απελπισία» μετατράπηκε σε απόλαυση, όταν το έργο που πίστευαν ότι ήταν αντίγραφο, επιβεβαιώθηκε ως αυθεντικό από την Επιτροπή Ροντέν, μετά από μια έρευνα που διήρκεσε έξι εβδομάδες. Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, ο γάλλος δημοπράτης Αμερίκ Ρουιγιάκ το περιγράφει ως «εξαιρετικά σπάνιο» εύρημα. Το γλυπτό τέθηκε σε δημοπρασία και τελικά πουλήθηκε για 860.000 ευρώ.

Η «Απελπισία» σχεδιάστηκε αρχικά από τον Ροντέν ως τμήμα μιας συλλογής χάλκινων γλυπτών με τον τίτλο «Πύλες της Κολάσεως», που του ανατέθηκε από τη Διεύθυνση Καλών Τεχνών στο Παρίσι το 1880. Το Μουσείο Ροντέν αναφέρει ότι η φιγούρα απεικονίζει τη θλίψη και ο γάλλος γλύπτης δημιούργησε πολλές εκδοχές της μόλις η πρώτη έτυχε θετικής αποδοχής.

Μόλις η οικογένεια που κατείχε το μαρμάρινο άγαλμα των 28,5 εκατοστών –το οποίο βρισκόταν πάνω στο οικογενειακό πιάνο για πολλά χρόνια– προσέγγισε τον Ρουιγιάκ, αυτός και η ομάδα του πέρασαν μήνες ερευνώντας την προέλευση του έργου.

Τον περασμένο Μάρτιο, ο δημοπράτης παρουσίασε το έργο στην Επιτροπή Ροντέν, μια ομάδα ερευνητών αφιερωμένη στη μελέτη των έργων του καλλιτέχνη, η οποία επιβεβαίωσε την αυθεντικότητά του έξι εβδομάδες αργότερα.

Η επιτροπή διαπίστωσε ότι η «Απελπισία» είχε εξαφανιστεί μετά την πώλησή της σε δημοπρασία το 1906. «Και τώρα την ανακαλύψαμε ξανά», λέει χαρούμενος ο Ρουιγιάκ στο γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων AFP.

Ο Ροντέν γεννήθηκε το 1840 και πέθανε το 1917. Θεωρείται ο πατέρας της σύγχρονης γλυπτικής και διέθετε μια μοναδική ικανότητα να μοντελοποιεί πολύπλοκες, ταραγμένες και βαθιά σκαλισμένες επιφάνειες σε πηλό. Μακριά από την παραδοσιακή θεματική της μυθολογίας, ο καλλιτέχνης μοντελοποιούσε το ανθρώπινο σώμα με νατουραλισμό – και τα γλυπτά του αποτελούν φόρο τιμής στον ατομικό χαρακτήρα και τη φυσική κατάσταση του σώματος.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...