668
H ΡουΠολ, η πιο επιτυχημένη drag queen του κόσμου, ενώ φωτογραφίζεται από τον Τιμ Γουόκερ ως Κόκκινη Βασίλισσα του Λιούις Κάρολ | Pirelli

Ημερολόγιο Pirelli 2018, μια μαύρη «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων»

Protagon Team Protagon Team 14 Νοεμβρίου 2017, 07:30
H ΡουΠολ, η πιο επιτυχημένη drag queen του κόσμου, ενώ φωτογραφίζεται από τον Τιμ Γουόκερ ως Κόκκινη Βασίλισσα του Λιούις Κάρολ
|Pirelli

Ημερολόγιο Pirelli 2018, μια μαύρη «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων»

Protagon Team Protagon Team 14 Νοεμβρίου 2017, 07:30

Την περασμένη εβδομάδα, κυκλοφόρησε το πρώτο τεύχος της βρετανικής Vogue με επικεφαλής τον Έντουαρντ Ένινφουλ, ο οποίος λανσάρει  τη νέα εποχή της Βίβλου της μόδας με κύριο χαρακτηριστικό την διαφορετικότητα.

Και σχεδόν ταυτόχρονα, ο Ένινφουλ «χτύπησε» πάλι, αυτή τη φορά με το ημερολόγιο της Pirelli για το 2018, το οποίο σχεδίασε μαζί με τον στενό του συνεργάτη, φωτογράφο Τιμ Γουόκερ, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά μια «μαύρη» ομάδα από μοντέλα, ηθοποιούς και ακτιβιστές για να παρουσιάσει μια νέα εκδοχή του παραμυθιού «Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων».

Duckie-Thot
H Ντάκι Θοτ – Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων στο ημερολόγιο Pirelli 2018

Στο ημερολόγιο εμφανίζονται η διάσημη Ναόμι Κάμπελ, το νέο αστέρι της Βρετανίας Αντβοα Άμποαχ (μοντέλο και ακτιβίστρια), η αυστραλοσουδανικής καταγωγής Ντάκι Θοτ, η δικηγόρος-ηθοποιός-ακτιβίστρια Θάντο Χόπα από τη Νότια Αφρική, οι ηθοποιοί Γούπι Γκόλντμπεργκ και Λουπίτα Νιόνγκο αλλά και η ΡουΠολ, η πιο επιτυχημένη drag queen του κόσμου, που δεν παύει να μιλά για τα δικαιώματα της LGBT κοινότητας, για τον ρατσισμό εναντίον των μαύρων και τον μισογυνισμό, πράγμα που έκανε το Time να την θεωρεί έναν από τους πιο επιδραστικούς ανθρώπους του πλανήτη.

Ο Ένινφουλ είχε αναλάβει να σχεδιάσει το ημερολόγιο πριν γίνει αρχισυντάκτης της Vogue. Κατά μια ευτυχή συγκυρία, όμως, η ανάληψη της καινούργιας του θέσης συνέπεσε χρονικά με την δημοσίευση από την Pirelli των πρώτων φωτογραφιών του ημερολογίου για το 2018.

woopy-goldberg
H Πριγκήπισσα-Θάντο Χόπα από τη Νότια Αφρική και η Δούκισσα-Γούπι Γκόλντμπεργκ

Το Ημερολόγιο Pirelli (με φωτογραφίες γυναικών που παρέπεμπαν σε λάγνες φαντασιώσεις) δημιουργήθηκε από την γνωστή ιταλική εταιρεία ελαστικών τη δεκαετία του 1960 ως εμπορικό δώρο. Το 1987, η Pirelli προσέλαβε τον φωτογράφο μόδας Τέρενς Ντόνοβαν για να φωτογραφίσει την τότε 17χρονη Ναόμι Κάμπελ με ένα κόνσεπτ που σήμερα θα θεωρείτο εξαιρετικά προβληματικό, αφού το (ανήλικο) μοντέλο  παρουσιάστηκε ως ελάχιστα ντυμένη πριγκίπισσα κάποιας αφρικανικής φυλής.

Για την Κάμπελ, η οποία πρωταγωνιστεί στη νέα έκδοση, 30 χρόνια αργότερα, αυτή η εβδομάδα σηματοδοτεί μια τεράστια αλλαγή στη βιομηχανία της μόδας: «Το μήνυμα είναι τόσο μεγάλο και το timing δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο», δήλωσε προσθέτοντας ότι στα 31 χρόνια της καριέρας της ως μοντέλο, αυτή είναι μια μοναδική στιγμή για την αποδοχή της διαφορετικότητας από τον κλάδο.

«Οι τελευταίες δύο σεζόν ήταν καλύτερες», δήλωσε το διάσημο μοντέλο στον Guardian κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του ημερολογίου στη Νέα Υόρκη, «Είναι υπέροχο να βλέπουμε την ευκαιρία που έχουν τώρα αυτά τα όμορφα κορίτσια. Απλά δεν θέλω να είναι μια τάση, και νομίζω ότι όλοι έτσι νιώθουμε».

naomi-cambel
Ο Σον Ντίντι Κομπς και η Ναόμι Κάμπελ είναι οι δήμιοι που αποκεφαλίζουν τους εχθρούς της Κόκκινης Βασίλισσας

Παρά το αμφισβητούμενο ξεκίνημά του, το ημερολόγιο επαινέθηκε αργότερα ως φυτώριο ταλαντούχων φωτογράφων. Ανάμεσά τους ήταν και ο μέχρι πρότινος «θεός»-φωτογράφος της μόδας Τέρι Ρίτσαρντσον -είχε κάνει το ημερολόγιο του 2010- που όμως αποδείχτηκε σάτυρος.

Έκτοτε η Pirelli επέλεγε φωτογραφίες με πιο καλλιτεχνικό κόνσεπτ. Το 2017, για παράδειγμα, ο Πίτερ Λίνμπεργκ φωτογράφισε ντυμένες διάσημες σταρ του Χόλιγουντ, όπως οι Κέιτ Γουίνσλετ, Νικόλ Κίντμαν και Ούμα Θέρμαν με θέμα «πιο αποκαλυπτικό από ένα γυμνό», ενώ ένα χρόνο νωρίτερα η Άννι Λάιμποβιτς είχε και εκείνη φωτογραφίσει γυναίκες με ισχυρή προσωπικότητα όπως η Γιόκο Όνο και η Πάτι Σμιθ χωρίς ίχνος μακιγιάζ στο πρόσωπό τους, μετατοπίζοντας την προσοχή του θεατή στο βλέμμα τους.

Και φέτος αναθέτοντας το ημερολόγιο του 2018 στον Τιμ Γουόκερ, η Pirelli θέλησε μέσα από την σουρεαλιστική ματιά του φωτογράφου να δώσει ένα πιο παιχνιδιάρικο ύφος: «Τα τελευταία δύο χρόνια είχαμε κάτι πιο σοβαρό, έτσι φέτος θέλαμε κάτι πιο δημιουργικό ή μαγικό», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταρείας, Μάρκο Τρονκέτι.

Ο Τιμ Γουόκερ δήλωσε επίσης ότι η επιλογή αποκλειστικά μαύρων μοντέλων για την συγκεκριμένη φωτογράφιση ήταν μέρος μιας ευρύτερης συζήτησης: «Είναι δύσκολο να γίνει απολύτως σαφές, αλλά η μόδα αντικατοπτρίζει το πνεύμα της εποχής. Η βιομηχανία της μόδας είναι μια χώρα των θαυμάτων και είναι ένα εξαιρετικά θετικό να δούμε μια μαύρη Αλίκη … Η Αλίκη είναι παγκόσμια», είπε.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

3

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...