450
Οκτώβριος 2019. Το μοντέλο «ek» δεσπόζει στην έκθεση αυτοκινήτου στο Τόκιο. Ομως έκτοτε έχουν συμβεί πολλά. Πάρα πολλά... | REUTERS/Edgar Su/File Photo

Τι σημαίνει για την ελληνική αγορά η αποχώρηση της Mitsubishi από την Ευρώπη;

Οκτώβριος 2019. Το μοντέλο «ek» δεσπόζει στην έκθεση αυτοκινήτου στο Τόκιο. Ομως έκτοτε έχουν συμβεί πολλά. Πάρα πολλά...
|REUTERS/Edgar Su/File Photo

Τι σημαίνει για την ελληνική αγορά η αποχώρηση της Mitsubishi από την Ευρώπη;

Η Mitsubishi ήταν εδώ και καιρό σε φάση αναδιοργάνωσης. Και η απόφασή της να «παγώσει» (όπως σημειώνει χαρακτηριστικά η επίσημη δήλωση) κάθε νέο μοντέλο προς την ευρωπαϊκή αγορά, έρχεται ως ένα μέρος του προγράμματος οικονομικής αναδιάρθρωσής της. Στη Βρετανία, μάλιστα, κάποιοι ντίλερ φαίνεται να μην περίμεναν καν τούτη την εξέλιξη.

Αναμφισβήτητα, πρόκειται για μια εταιρεία με πιστό κοινό. Ποιος μπορεί να ξεχάσει, για παράδειγμα, όλη τη μηχανολογική ελεγεία των Lancer Evo; Για δεκατέσσερα συναπτά έτη, αυτό το αυτοκίνητο όρισε το πώς είναι ένα αγωνιστικό με πινακίδες κυκλοφορίας. Το Evo, η επονοναζόμενη και «φτερούγα» (λόγω της τεράστιας πίσω αεροτομής) έκανε απίστευτα πράγματα στο δρόμο.

Όμως η εποχή του Evo και του σκληροπυρηνικού κοινού είχαν αρχίσει να φθίνουν. Η εταιρεία άλλαξε κατεύθυνση. Τα εκρηκτικά, γρήγορα μοντέλα του παρελθόντος ήταν βενζινοβόρα, εξέπεμπαν περισσότερους ρύπους κι από νταλίκα και το μέλλον έπρεπε να πάρει νέο δρόμο. Κοντολογίς, να επενδύσει η Mitsubishi σε πιο «πράσινα» αυτοκίνητα. Όμως και πάλι, δεν φάνηκε να σώζεται η παρτίδα.

Η στρατηγική της συμμαχίας των Renault, Nissan και Mitsubishi ήταν μία λύση. Φαίνεται, ωστόσο, πως τελικά αποφασίστηκε πως ο νέος ρόλος της Mitsubishi θα είναι η ενίσχυση της ήδη σημαντικής της θέσης στη νοτιοανατολική Ασία — εκεί δηλαδή που από τις τρεις συμμαχικές εταιρείες διατηρεί υψηλό ποσοστό.

Το «πάγωμα» σημαίνει, λοιπόν, πως η υπάρχουσα γκάμα της Mitsubishi στην ελληνική αγορά θα είναι και η τελευταία. Τα όποια νέα μοντέλα θα παρουσιαστούν στο εξωτερικό (και εννοούμε εκτός Ευρώπης) δεν θα εισαχθούν στη γηραιά ήπειρο. Στοιχείο που σημαίνει πως τα Space Star, Eclipse Cross, ASX, Outlander PHEV και το ανανεωμένο L200 θα είναι οι τελευταίοι των Μοϊκανών.

Στην απόφαση της εταιρείας το τελικό χτύπημα προέρχεται από τις αυστηρές προδιαγραφές καυασερίων ο οποίος οδηγεί σε μεγάλα κοστολόγια εξέλιξης τους κατασκευαστές και, εν προκειμένω, αναγκάζει την Mitsubishi σε υποχώρηση από τα δρώμενα της αυστηρής σε επίπεδο ρύπων ευρωπαϊκής αγοράς.

Αντίστοιχα, «η εταιρεία Αδελφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ, Επίσημος Εισαγωγέας της Mitsubishi Motors από το 1963 στην Ελλάδα, δεσμεύεται προς τους υφιστάμενους και μελλοντικούς πελάτες που την εμπιστεύονται ότι θα συνεχίζει να υποστηρίζει τόσο τις πωλήσεις των διαθέσιμων μοντέλων της μάρκας όσο και τις υπηρεσίες after-sales μέσα από το Δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων και Εξουσιοδοτημένων Επισκευαστών της».

Αυτό σημαίνει πως τα ανταλλακτικά θα είναι διαθέσιμα και όλες οι εργασίες υποστήριξης των ήδη υπαρχόντων πελατών (ή και όποιων αποκτήσουν ένα Mitsubishi από την τρέχουσα γκάμα της εταιρείας). Αλλά, προφανώς, όλο αυτό δεν είναι θετικό για την εικόνα και τη μεταπωλητική δυνατότητα της μάρκας. Θα γίνει «ξεπάγωμα» κάποτε; Κι αν ναι, ποιος μπορεί να γνωρίζει; Μάλλον είναι πολύ νωρίς για τέτοιου είδους ερωτήματα.

Σε κάθε περίπτωση, η ανακοίνωση που εκδόθηκε επισήμως πριν λίγες μόλις ημέρες, στις 27 Ιουλίου 2020, αποτελεί ένα εμπορικό ορόσημο όσον αφορά την εμπλοκή της Mitsubishi στα ευρωπαϊκά πράγματα.