404
| Shutterstock/ CreativeProtagon

Πολιτικοί αρχηγοί χωρίς ρεύμα: 0% ηλεκτρικά οχήματα

Protagon Team Protagon Team 29 Σεπτεμβρίου 2025, 19:23
|Shutterstock/ CreativeProtagon

Πολιτικοί αρχηγοί χωρίς ρεύμα: 0% ηλεκτρικά οχήματα

Protagon Team Protagon Team 29 Σεπτεμβρίου 2025, 19:23

Μπορεί η Ευρωπαϊκή Ενωση να έχει θέσει ως στόχο να σταματήσει η πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνη και ντίζελ) από το 2035 προκαλώντας στρες και διλήμματα στις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους καταναλωτές.

Μπορεί η ελληνική κυβέρνηση να στήριξε την πολιτική αυτή (όσο δεν πάει και μέχρι παρεξηγήσεως) με επιδότηση έως και 9.000 ευρώ τα προηγούμενα χρόνια για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος.

Μπορεί το κράτος να πρόσφερε φορολογικά κίνητρα, μηδενικά τέλη στάθμευσης και τέλη κυκλοφορίας για να ωθήσει τους πολίτες να κάνουν το βήμα της μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση.

Μπορεί να ακούμε καθημερινά για την πράσινη μετάβαση, τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και τη βιωσιμότητα στις πόλεις.

Εις μάτην. Ολα αυτά, όπως δείχνουν οι δηλώσεις «Πόθεν Εσχες» για το 2023 και το 2024 δεν ήταν αρκετά για να οδηγήσουν τους πολιτικούς αρχηγούς στην αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Ας δούμε την εικόνα:

—Ο Κυριάκος Μητσοτάκης διατηρεί δύο αυτοκίνητα, κυβισμού 875cc και 1.600cc, χρονολογίας 2016 και 2015 αντίστοιχα.

—Ο Νίκος Ανδρουλάκης εξακολουθεί να δηλώνει το ίδιο όχημα 1.600cc του 1992.

—Ο Σωκράτης Φάμελλος δήλωσε την πώληση ενός αυτοκινήτου 1.398cc (2013) και την αγορά ενός μεταχειρισμένου 1.560cc (2015).

—Ο Δημήτρης Κουτσούμπας δεν έχει καν όχημα στην κατοχή του.

—Ο Αλέξης Χαρίτσης δήλωσε το 2023 ένα μικρό όχημα 796cc, το οποίο δεν εμφανίζεται το 2024.

—Ο Κυριάκος Βελόπουλος πούλησε το αυτοκίνητό του 1.991cc (2017) έναντι 40.000 ευρώ και δεν έχει άλλο στο όνομά του.

—Η Ζωή Κωνσταντοπούλου εξακολουθεί να δηλώνει το ίδιο όχημα 1.595cc του 2004.

Το άθροισμα: επτά πολιτικοί αρχηγοί, πέντε αυτοκίνητα, μηδέν ηλεκτρικά: Ποσοστό 0%.

Βέβαια, όλοι γνωρίζουν ότι οι πολιτικοί αρχηγοί μετακινούνται κυρίως με τα οχήματα που τους παρέχουν τα κόμματά τους ή με τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα που έχουν στη διάθεσή τους ως βουλευτές. Ωστόσο, έχει τη σημασία του το τι δηλώνουν στο «Πόθεν Εσχες» γιατί δείχνει και το τι οι ίδιοι θεωρούν πρακτικό να έχουν στην ιδιωτική τους κατοχή.

Και ίσως τελικά να έχουν δίκιο. Γιατί αν μείνεις με ηλεκτρικό στη μέση της διαδρομής, λίγο μετά το πανηγύρι του Αγίου Αθανασίου, δεν θα σε σώσει ούτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ούτε τα μεγάλα σχέδια για το 2035 (που τώρα αναθεωρούνται, εφόσον η μετάβαση αποδεικνύεται πιο δύσκολη και ακριβή απ’ όσο αρχικά υπολογίστηκε). Αλλωστε όπως όλοι γνωρίζουμε, οι σταθμοί φόρτισης στην ύπαιθρο σπανίζουν και κινδυνεύεις να μείνεις στα χωράφια…

Να κι ένα ζήτημα όπου οι πολιτικοί αρχηγοί δείχνουν πραγματισμό, σύνεση και πρακτικό μυαλό. Με τον τρόπο τους μας λένε πως ό,τι κι αν ζητάει η ΕΕ, ό,τι κι αν ορίζουν οι κυβερνήσεις και το κράτος… δεν είμαστε εμείς για τέτοια ταλαιπωρία.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...